torsdag 10 januari 2013

Ingen träningsvärk? Å nej då...

Hamnen (östra sidan) Grundsund.

Första gympapasset på terminen. I förrgår kväll... Erkänner: jag gick nästan hem, när ledarna sa: Välkomna till vårens första medel-pass...

Medel! Jösses! Jag är med på medel... Jag som inte ens sagt ordet medel--- sen jag vet inte när.

Innan jul hann jag vara med tre pass, och visst var det jobbigt, och visst kändes det som om jag hade alldeles för många armar och ben som befanns sig på helt fel ställen mot var de andras befann sig i musiken och på golvet...

Mer som en berusad väderkvarn, än en sylfid som rör sig lätt och elegant till härlig musik.... Väderkvarnen var med även denna termin, men hon försöker lära sig... koordination kallas det visst...

Men Medel-gympa! Det trodde jag var för såna som... ja... kunde gympa... eller orkade hålla på länge och... ja jag vet ärligt talat inte vad jag tänkte, bara att jag kände mig skräckslagen... Jag! Medel-gympa! Herreje...

Jag tog mig igenom i alla fall... svettig, flåsig och helt matt släpade jag mig hem. Möttes av Lilleman som var överlycklig, jag är ju "aldrig borta"... Släpade mig in i duschen hemma (ja jag gör så, går dit i gympakläder och duschar hemma, tar max fem minuter att gå till hallen). Dunsade ner i soffan och kikade på Inkognito. (Fasen vad jag tycker att det var bra. Har sett dåliga recensioner men jag gillar hela upplägget i alla fall.)

Sen släpade jag mig in i sängen, och somnade som en stock. För att som vanligt vakna mitt i natten, gå på toa, (allt vatten, kaffe o te på dagarna), och sen var det lögn-i-skogen att somna om. Varenda muskel i kroppen "swirrade" och det var varmt och obekvämt.

Kl 05.30 ringde klockan igår morse. Då var jag i stort sett medvetslös... nåja, slut i kropp o själ då... Frukost, och så släpade jag mig in i sängen igen och sov tills Lilleman satte sin blöta nos i min nacke och talade om att han behövde gå ut. Sagt och gjort... lite lättare att resa sig, och ganska pigg ändå...

Så jag beslutade att vi tar den långa vändan. Den är drygt fyra kilometer. Sagt och gjort. Det var lite grått o disigt men ok. Tills jag gått halvvägs...

Om ni sett ett travlopp, så har ni sett att hästen som leder ibland sackar efter, kallnar helt enkelt. Det var det jag gjorde. Kallnade. Inte så att jag fick mjölksyra, utan jag tappade orken helt. Valet var att fortsätta, eller gå tillbaks. Lika långt åt båda håll. Så jag fortsatte... sista biten gick låååååångsamt, jag flåsade och svettades och tänkte att jag ringer snart taxi...

Väl hemma blev det... favorit i repris. Soffan, repris på Mästerkocken på iPad, dusch och mer vila... tills  Lilleman ville gå ut igen... det var min gårdag det. Dagen efter första träningspasset... Tror ni det blir bra det här med träning?

Idag känns det mycket bättre. Ingen träningsvärk, märkligt nog, men lite småvärk i armarna... Medel-gympa med hantlar, det är grejor för sparrisarmar med gäddhäng det... inte bara gädd, förresten, kostymen är för stor helt enkelt... tänk att huden kan se så lustig ut i löst tillstånd, haha!

Bjuder idag på bild från morgonens soffhäng. Fin soluppgång. Och så en hamnbild från morgonpromenaden... Ber om ursäkt, mina Instagramvänner, att jag upprepar mig...

utsikt från soffan, halvliggande och med iPad i knät...
I morgon väntar besök hos dietist och invägning, och förhoppningsvis har jag hållit vikten sen lucia, och inte gått upp nåt... Ner förhoppningsvis... Det betyder en Göteborgsresa, och möjlighet till shopping (belöning?) och lunch ute...

14 kommentarer:

  1. Vad häftig den första bilden var! Och den sista är vacker. Usch jag kände nästan att jag kallnade där när jag läste om all träning. Har precis varit ute på lunch i snöstorm med snökorn och vind så hårda att det känns som om någon kastar grus i ansiktet på en! Hemskt! Längtar hem till mina pyjamasbyxor. Hoppas ni ahr bättre väder idag - och särskilt imorgon när ni ska ut och åka! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är!!
    Grattis att du inte har träningsvärk borde betyda att du nu stärkt dig ordentligt...dags att höja ribban kanske....hihi...
    Ha de´gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Låter härligt det där med belöningsresa, och det där med att hänga med alla rörelser i gympan, fy för den lede va usel man känner sig då:( Kram /Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Duktiga du!
    Kul att du gillade ringen och örhängena.
    Sköt om dig
    kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Puuhh...Va du är duktig. Jag blir andfådd bara av att läsa :o))
    Ha det så trevligt på Göteborgsturen.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är, jag svettades bara jag läste allt du gjort på gympan å långa promenaden! Hoppas nu du hittar något fint på Göteborgsresan, det är du verkligen värd efter det du gjort under 2012! Ha en fin kväll! Kram
    ps: kanske vi ska börja fundera på något datum för trippen till Torp?! ds

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig!!! *klappar händerna
    Tack för dina boktips, alltid kul med nya tips!
    Nu är vi framme så här serveras spaghetti och köttfärssås och ikväll får det bli ett glas rött eller två man har ju semester :)

    Lycka till imorgon :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, fy då, vad det låter hemskt.
    Som du förstår så är jag ingen som gillar att träna inte de senaste åren i alla fall.
    Tror det blev för mycket av det när jag var ung............
    Du är duktig du som kämpar på både med träning, vikt och långpromenader.

    Snö hos dig nu?
    Här har vi fått vinterlandskap igen tyvärr.

    Kramkram Anneli

    SvaraRadera
  9. Hihi! Det är precis därför jag inte tränar! :D Bra jobbat och skönt att träningsvärken är på väg bort!

    SvaraRadera
  10. Ha ha, låter som ett par tuffa dygn för dig;-) hoppas att det blev en riktigt trevlig belöningsresa till Götet med många fina shoppingfynd:-)
    Jag har tagit upp yogan igen, som jag inte gjort på 10 år. Bara några enkla övningar varje morgon innan frukost, men åh vad skönt det känns! Tycker faktiskt redan att jag känner mig lite smidigare, och det gör verkligen gott för ryggen!
    ha en riktigt skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Ha, ha! Ja, dagen efter har ju flera olika betydelser. Jag hade ju min dagen efter för några månader sedan (och då pratar jag inte dagen efter fest). Fy, fasiken vilken träningsvärk. Förstår om du blev trött. Men det är bra jobbat tjejen! Själv körde jag cirekelpass här hemma idag pch det kändes rent ut sagt för jävligt. Blev så förbannat illamående och trött i kroppen när jag körde så det är nästan så jag kan tro att det är någon förkylning på g.
    Men nu sitter jag här med ett glas vitt och då känns det ju himla bra.

    Vanligtvis så brukar jag ju svara på dina kommentarer inne i min egen blogg men eftersom jag ändå kikade in här nu på fredagskvällen så kan jag ju lika gärna skriva här. :)Tack för tipset på hudkräm. Den ska jag testa innan jag sticker iväg för att göra Restylane Boost. Men är den väldigt fet? Grejen med mig är att jag är superduper torr men ändå kan jag få små finnar och kvisslor så det är lite problematiskt. Det får ju inte bli för mycket "flott" heller. Just nu använder jag en ansiktskräm från Dermalogica och den är bra men jag behöver extra fukt just nu. Massor!

    Wow, vilken lång kommentar!
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. LInda, jag har svarat på din blogg... Är så förtjust i den nya hudvårdsserien att jag nog gör ett inlägg om den också...kram

      Radera
  12. Jag beundrar dig EM, vilken uthållighet och självkontroll.

    Här är det allt eller inget som gäller...just nu inget i motionsväg:(

    Trevlig helg från en snöigt Gävle...KRAM

    SvaraRadera
  13. Kan inte annat än le när jag läser....duktig har du varit så det så och inte fel med morötter..då hoppas vi på en Göteborgsresa :) ha en fin helg, kram

    SvaraRadera