lördag 19 januari 2013

Najs, eller hur?

Visst är det härligt när det är klart väder?
Idag är en sån där kall dag. Visserligen
har vi - 7,9 grader just nu, men som kallast
har det vari -10,7. Inte så förskräckligt kallt ändå, 
om man jämför med andra ställen i landet...


Här inne har vi som vanligt mellan 20-22 grader
beroende på när vi mäter.

Riktigt, riktigt najs, helt enkelt.

När solen ligger på ordentligt, så ser man hur det tar på snön.
Man ser hur altanplattorna kommer fram.
Här var ungefär 5-6 cm snö igår.
Det är ännu najsare...

Nu mår jag bättre, (inte armen,,, men resten) 
och idag var vi på Torp Köpcentrum och handlade.
Mest mat... ja faktiskt bara mat...om jag tänker efter.
Tänkte köpa lampskärmar på Rusta, men 
 ... kikade på dom...
men det bidde inga.
Ibland får jag beslutsångest
(här var det både färg och utseende-val)
och då blir det på det viset.

Har kollat in en jacka i nya HM-katalogen som jag gärna vill ha,
men den hade inte kommit till butiken ännu.
bild: HM.com

Kanske lika bra det...
Köpa på nätet? Mja, vill nog gärna prova den först...

Hoppas på samma väder i morgon
så att vi kan ta en rejäl långpromenad tillsammans,
hela lilla familjen... dubbar på...

Ha en fin fortsättning på lördagen!






6 kommentarer:

  1. Joo då..här hade vi -27 när jag stack ut näsan i morse. Det steg till 16 på dagen, men nu är vi nere på 20 igen. Fyy va kallt det är. Hundarna kan ju knappt gå ut utan att få kramp i benen.
    Snygg jacka du har spanat in där.
    Skönt att du känner dig lite bättre. Du ska vara rädd om dig och vila när du är krasslig!!
    Ha en skön kväll nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Här gäller det att brassa på i brasorna så vi håller värmen. -12 i går kväll räcker gott och väl och kylan ska visst hålla i sig framöver, det är bara att gilla läget. Vi har ingen ishalka längre. Alltid något positivt!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Ja säga vad man vill om kylan men det är oerhört vackert så här. Särskilt när solen får snön att glittra som silver i luften som den gjorde här på förmiddagen. Kul att shoppa jacka - känner igen det där, man vill ha jackan på bilden NU och skicka efter fast man vill prova den i affären först hihi. Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag var faktiskt på Rusta igår och köpte lampskärmar!
    Men känner igen mig i din beslutsångest..............jag stod läääänge och valde färg.....alla var ju lika fina.

    Jackan var snygg, men säger som du, skulle inte kunna köpa på nätet.

    Ha en fin kväll,
    Kram

    SvaraRadera
  5. Här är svinkallt 14,3 minus visar det! Brasan är tänd och jag har hoppat i mysbrallorna!
    Nä jag har inte sett någon hallon/avokado men fick hem nya buffé med goda sopprecept, passar ju i denna kylan!

    Vädret är fint, pälsar man på sig så är ju inte en härlig promenad fel!
    Imon ringer klockan kl 6, det är hockeymatch! Tidigt som attan men det är kul att vara med så vad gör man inte!!!

    Ha en fortsatt härlig kväll, skönt att du mår bättre
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ha ha, vi får nog vänta till sommaren innan vi har 22 grader inne hos oss! Har just nu bara -4 ute, men igår kväll var det -13. Ska ju bli något mildare har de sagt på TV, tack och lov.
    Usch vad jobbigt med din arm.
    Jag trillade på asfalten i februari förra året, när jag var ute med vovven. Svimmade av när jag kom in, och hade väldigt ont. Gick naturligtvis inte till läkaren (dit går jag bara om jag skulle hålla på att dö)men det dröjde ett halvår innan jag kunde använda armen nästan som vanligt igen. Hoppas att din arm piggar på sig fortare!
    Krya på dig med bacillerna också!
    Kram Maria

    SvaraRadera