måndag 7 januari 2013

Torka, ja, men inte utomhus...

Grått, fuktigt, lite regnigt...

Vardag igen...

Lagom svårt att komma igång med
det vana...

Bloggtorka...

Så jag visar ytterligare bilder från
vår promenad på Islandsberg...
ser ni? Inte en gnutta snö nånstans...


Nej nu får jag rycka upp mig!
Värma på en kopp kallt kaffe,
blaska i lite mjölk och....hm...
äsch jag tar och läser lite...
i soffan... tillsammans med Lilleman...
under en filt och många kuddar...
sen gör vi lunch
så känns det nog lite bättre sen...

inte för inte det kallas oxveckor
kämpiga nio veckor framåt...

nyord, förresten
har ni koll på dom?
Här har ni förra årets (pdf)

Alltså..
nu vet jag vad Lilleman är!
en läshund!
Han motiverar mig i min läsning 
genom att ligga i mitt knä...
i köttvärlden... eller köttrymden...
motsatsen till cyberrymden...
så kanske jag blir botad från min
nomofobi... 
och återgå till att bli ogooglebar...

Förresten så kallar vi Lilleman
Google, sökhunden, för han går alltid med nosen
i marken...haha.

5 kommentarer:

  1. Roligt du fått till nyorden!
    Ja, idag är inte sikten god, om man uttrycker det i underkant.
    Men det är vilsamt med vanlig vecka och vardag.....fast det är tråkigt.....och hur står det till hos mig då, vad tycker jag egentligen?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkar totalt omöjligt att skicka en hälsning till dig idag...har försökt flera gånger och skrivit massor om Malte men orkar inte skriva om...sista försöket...avslutar med ha en fin dag i det går och ni har en underbar natur på västsidan, kram

    SvaraRadera
  3. Åh jag skulle gärna ha en sån dag idag. Gast får vara glad för min soffslöarsöndag igår. Jag till och med knoppade av ett tag. Hihi. Skönt. Blogg torka eller ej - vackra bilder kan man aldrig få nog av. Förresten vad himla vackert fotot här till höger är; Grundsund vinter. Det är min favorit av alla i den spalten. Som en målning. Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha vilka ord de kommer på men isåfall lider jag av nomofobi, utan tvekan!!!
    Vilka underbara promenadstråk bi har, tänk vad vackert det blir när det kommer ännu mer grönska!
    Vi har verkligen haft en intensiv helg men också mycket rolig!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter mysigt i allafall, trots kommande oxveckor och allmänt grått... Älskar vyn på bilden; tänk att få lägga sig i en skreva där och vänta på solen! Kram vännen!

    SvaraRadera