lördag 23 februari 2013

Better safe than sorry...

Nu börjar det dra ihop sig till
hemtagande av båten.

Den vilar i ett trevligt förråd
i Värmland, och ska köras
hit framåt mars, på sin egen trailer,
när det är dags
att lägga i den och angöra bryggan...

Vi har investerat i rejäla räddningsvästar, 

 Lilleman har också fått en egen...
vi får se hur han tycker det är, det där
med att vara ombord på en båt.

den här blåser upp sig själv när man åker i vattnet,
vänder på en om man trillar i med huvet före...
bra för en landkrabba som jag/mej



När vi flyttade hit, så var han jätteskraj
för att gå ut på bryggor.

Men det har gått över...


Lilleman och husse på brygga i grannbyn Stockevik
en blåsig men vacker höstdag.
Jag filmar, och blåsten gör att det inte går att stå still ens...

7 kommentarer:

  1. Den där flytvästen ska jag INTE visa för min man, för han vill nämligen ha med mig i båten i sommar men jag vägrar, rädd som jag är!
    Skulle det finnas en kroppsflyväst så kanske jag skulle tänka mig att kliva i båten...
    Puh det var en grym promenad... helt mör för vikterna satt runt anklarna också...
    Strax bär det av till svärföräldrarna, det bjuds på fisk och det kan jag ju inte tacka nej till...
    Ha en toppen lördag
    Kram Sandra

    psst. här ser man knappt ut heller, läste om T-sprit i vattnet så kan man putsa.. eller ja vänta till våren istället kanske...

    SvaraRadera
  2. När jag hör din beskrivning om båt är det så man längtar till båtlivet igen. Det finns inget bättre sätt att tillbringa en varm sommardag än på en öde liten ö bland sjöfågel och styvmorsvioler. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Men så sött då med vovvsen i en ordentlig väst :)

    SvaraRadera
  4. Så fin han blev i den och hoppas det går bra med honom i båten
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Hihi vad fin han är Lilleman - och modig har han blivit också! Börjar bli stor pojke, minsann! Det var ju en smart flytväst som liksom inte är i vägen förrän man behöver den.. det får mig att tänka på när jag skulle få min alldeles egna flytväst. I många år hade vi lånat stora, tunga och klumpiga västar av farmor och farfar men en dag åkte hela familjen för att köpa seglarvästar som var mycket nättare och snyggare. Jag fick välja min egen - den var rosa, lila och vit tror jag det var. Åh vad fin den var! Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättebra med väl utrustad hund i båten :)

    Hoppas du får en fin fortsättning på helgen vännen <3
    Ann-Louisekram och nospus till Lilleman

    SvaraRadera
  7. BRA att ni alla har flytvästar. Tittar in för att önska dig en mysig söndag. Hos mig skiner solen :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera