fredag 1 februari 2013

Bortskämd...hehe...inte då...

Fredag! Yes!
Slutet av veckan, och Husse
jobbar halvdag!

Och då är allt perfekt, enligt
Lilleman. Alla är hemma, livet
är underbart. 

Husse har brottningsmatch i soffan 
med Lilleman, för de gillar varann
så himla mycket.
vad är vad? kolla in Lillemans fot uppe till höger...

Brottning = visa affektion...
affektion, tillgivenhet, positiv känslomässig bindning (NE)

När Lilleman och jag umgås,
då ser det oftast ut så här:
gött bland filtar, kuddar och fällar...


eller så går vi på en av våra berömda prommisar...

Ha en fin fredag, alla ni där ute.
Hoppas ni får affektion idag också...

11 kommentarer:

  1. Ja det är väl konstigt. Här är det också mera bus på helt annan nivå med husse än med matte! Ha en fin helg! Här skiner solen från en klarblå himmel.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hihi vad mysigt de har det! Känner igen det där! M säger att Pebbles blir skitbusig så fort jag kommer hem från jobbet - utan att jag ens gjort något! Jag har tydligen den inverkan på henne medan de två mest gosar. Vi har vår gosstund på morgonen när hon hänger på min axel och spinner och pussar mig i ansiktet - och på kvällarna leker vi! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att ditt och Lillemans sätt att umgås verkar klart det bästa sättet hehe..
    Jag spanade in hans tass men också den svart/vita kudden i soffan :) är det Ikea?? Jag köpte nämligen en sådan på Ikea i veckan men jag kan inte skriva på bloggen att jag varit där för syftet att åka dit var att handla en present till födelsedags(barnet)kvinnan och som vanligt åker ju andra saker med...

    Ha en härlig fredag och njut!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Så härligt, Lilleman har flocken samlad, klart han blir glad!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det får vi säkert :o) Vi har alltid en hund lindad runt kroppen så fort vi slår oss ner och det är såå gott!

    Ha en go helg nu min vän!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder du bjuder på.
    Ha en fin helg.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. hihi,,,,,,,,, ni har det mysigt ser jag :)
    å missa nu inte......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  9. Men så är det ju, man har olika relationer till olika personer. Och naturligtvis så vet varje väluppfostrad man, att i kvinnligt sällskap så uppför man sig;-)
    När jag hade mina gamla hästar (1 sto, 2 val.)så var det alltid lugnt i hagen när "fröken fin" var på plats. Tog jag däremot ut henne för en ridtur, så passade herrarna ofta på att busa av sig med varann:-)
    Skön kväll,
    kram Maria

    SvaraRadera
  10. Ja jag tror också att allt som händer är menat :) så det blir soffan och lite gott med ett glas rött!
    Hoppas det blev en trevlig tur till Gården och att du fick hem det du ville :)
    Här blir det "mello" jag kanske är konstig men mello?? Låter konstigt?! Melodifestivalen heter det väl?? Ok jag fattar att det en förkortning!!! Men jag vänjer mig inte vid ordet, är inte så förtjust i det heller men Wiggo har minsann påmint oss så det blir att kolla på melodifestivalen! Eller ja Mello hehe...
    Ha en fin kväll!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Skulle nog föredra den nedre bilden, lite lugn och ro i soffan..

    Ha det fint!
    Kram Marie

    SvaraRadera