måndag 4 februari 2013

Dammigt i bloggen...

Vadå dammigt, undrar ni nog?

Dammigt som i bloggtorka, så
där så att man tar fram gammalt
ur skåpen och visar...

Jag tror jag har en del nya bloggläsare
och då tänkte jag bjuda på lite
tillbakablickar.

Vi börjar med Lilleman:
Lille Lilleman

Lilleman t höger o Rottis (RIP) t vänster...
Så forsätter vi med gården: 

Uterummet på gården
samma uterum vintertid...

lilla stallet, med uterummet, och ridbanan.
stora stallet syns lite till vänster

Köket: 





Och så till sist: 

jordkällaren
Jahapp, det var det...
Lite som att visa ett sånt
där gammalt album som alla redan
sett flera gånger, men ingen vågar 
påpeka det...
Eller ännu värre:
man visar en gammal
super-8 film, eller videokasett
eller, ve o  fasa: diabilder på väggen.

Ikväll blir det en del bra grejor på TV.
Gillar det där programmet med en massa ungar 
(ja man minns ju hur det var...)
och så den nya danska Dicte.
Danskarna, dom kan dom...





7 kommentarer:

  1. Kul att få titta in hos dej, jag fastnade särskilt för de stora växterna i ditt uterum, före detta skulle jag kanske säga! Imponerande!
    Visst är det kul att titta på gamla foton, egentligen var det bättre förr med riktiga fotoalbum istället för att ha bilderna i datorn.
    Skillnaden är ju förstås bättre kvalité och att man slipper vänta på framkallningen!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken go bild på Lilleman och Rottis, dom ser ut som Micke och Molle. Vänner för alltid.
    Attans va grym du är med träningen! Perfekt att svettas inomhus (även om Lilleman såklart skall ut)
    Det blåser en del här och jag står i valet och kvalet om jag ska ut på en "spring" tur. Måste ju börja ladda nu inför loppet :-/
    Jag såg Fam Annorlunda förra vecka, ja det är verkligen kaos, men Dicte tyckte jag var riktigt bra så den ska jag se sen.
    Jo jag såg Anna W på Skavlan.. hmmm vuxna människor, eller?

    ha en go kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det var väl skoj att få pigga upp minnet....har ju följt dig en längre tid...men man glömmer fort...himla fin bild på de där 2 killarna :) är i vattenhålet med den vilde...han är visst inne i en period igen..förra veckan var han görlugn men nu är det dags med stolleryck igen..suck...ha de, kram

    SvaraRadera
  4. Jamen, det var en bra idé att visa "gamla" bilder! Det var inte alls som att få se hundra diabilder. Fast jag gillar diabilder också!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Det var roligt att se dom fina bilderna från gården! Mysigt med all snön. Och jordkällare. Men häftigt att ni ändrat på hela livet och flyttat till berget vid havet!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder från er gård. Vilket fint kök, underbart!
    Häftigt med jordkällare det hade vi också på den gården jag växte upp. Hade/har ni hästar?
    Vad gjorde att ni flyttade?
    Massor av frågor....
    Fina kort på lille man.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Åh Lilleman, hans päls ser ut som sammet! Och Rottis, kommer ihåg att han fanns kvar en liten tid då jag började läsa din blogg. En av de snällaste hundar jag någonsin träffat var en rottweiler som hette Emma. Gården är ju jättefin, vilket härligt kök och uterum! Och jag vill bara se mer! Hästarna - hur många hade ni? Vad för slags hästar? Åh det är fortfarande min dröm, att en gång få bo på en gård med lite djur. Och få jobba med kroppen, på riktigt... kram och tack för att du dammade av lite gamla bilder - för mig var de nya!

    SvaraRadera