lördag 9 februari 2013

Det biter i kinderna...

Nu är det snart mitten på februari, och man är ganska less...

Ändå blev det inte så illa härute på ön. Om man jämför
med tidigare vintrar vi hade på gården... 

Idag kändes nordanvinden rejält i kinderna.

Mannen, Lilleman och jag tog en promenad ner till en
av de fina ställen som finns härute.
En liten vik, med klippor. Perfekt till sommarens
sol och bad...
Man ser Gåsö tvärs över, och lite längre bort
till höger ligger Lysekil.



Gåsö är inte bebott vintertid, utan alla som
bor där är sommarboende. 
På 1800-talet blommade badortslivet
där ute på Gåsö, och det fanns både 
kall-och varmbadhus, hotell och pensionat.
Det var mest kvinnor som bodde på Gåsö 
på den tiden.
1957 lades hotellet och badet ner.
Läsa mer om Gåsö? 


Har inte varit där,
men jag antar att det blir framåt sommaren, 
per båt...

Jag letade drivved vid havet, och hittade en liten planka
som jag släpade med hem och försökte hålla
ifrån Lilleman, som trodde det var en leksak
till honom...

Vad göra med den?
Tja, hittar jag många kan jag bygga mig
en fiskebod, kanske? hehehe...
eller så blir det en trävariant på en fingertutt...


6 kommentarer:

  1. Det där med drivved låter spännande, har letat men aldrig hittat något fint att släpa med hem. Ja, vintern tycks vara som värst nu, här i alla fall, får visa lite i min blogg i morgon.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Har ni ingen snö där?
    Eller är bilden en gammal..
    Här har vi massor med snö.
    Snön har dalat ner hela dagen.
    ~mysigt tycker jag…

    kram.

    SvaraRadera
  3. Som du har shoppat fina saker! Wow jag är verkligen imponerad av din viktnedgång!
    Vi kom till Ikea vid ett och då skulle jag ju dra mannen runt övervåningen först! Det var väl besök-tids-rekord för oss där! Men jag fick bytt konsol och köpt ljus och annat som alltid åker med när man är där!
    Hua mig vad kallt det var ute idag, jag körde ett inomhus träningspass ist, (även igår) oj oj lite gömda oanade muskler hade jag visst för de värker lite smått idag!!
    Men men
    Nu väntar jag på sonen, han har precis avslutat hockeyträningen så hem och hoppa i myskläder och ja lite gott får det väl bli!

    Ha en bra kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Åh ja, du kan börja med drivvedskonst! Vad gulligt att Lilleman trodde det var en leksak till honom, kan tänka mig att han skuttade och hoppade omkring dig. De vovvarna! Ja fy vilken vinter det blev igen, vad skulle det vara bra för?! Men inte får man gnälla för alla barn som ska ha sportlov blir ju så ledsna.. så säger de på jobbet i alla fall. Och jaja, låt gå då. Men sen ska jag ha vår, så det så! Här har det snöat mest hela dagen. Vi gick ut och ner till affären och sen konditoriet mittemot - sen gick vi hem igen, haha. Ha en fin lördagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt och drivved är så vackert!
    Här har det snöat och blåst hela dagen så vi har så snällt hållt oss inne. Tom hundarna ville inte gå ut!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken fin omgivning att promenera i. Driv ved kan man göra mycket fint av, ta med lite plankor till ditt loppis i sommar. Jag har också hamnat på båtmässan i Göteborg en gång och många fina dyra båtar var det.
    Ha en skön Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera