torsdag 28 februari 2013

Dimma, dis, grått och is

Dimma, dis
grått och is...

Hoppas man kan hålla sig på benen.
Allt är isigt.

Här utanför dörren är det så himla
halt att man får ta stöd mot väggen
när man ska gå ut.
Det går inte att sanda
man får inte salta
det är bara att hålla i sig...

Dubbarna åker på dojorna igen...
några dagar dubbfritt fick vi i alla fall.


Utsikten är inte så där överväldigande...

utanför vår ytterdörr...

Imorgon är det den första mars!
Och fredag!
Uj, vad tiden går fort!



8 kommentarer:

  1. Vad vacker naturen är utanför ert hus! Me att ni har sån dimma idag! Vi har strålande sol! Det är så underbart nu när ljuset börjar komma tillbaka. Igår var första dagen jag upplevde detta att komma hem och se dagsljuset stråla in genom fönstrena och in i vår hall. Det var magiskt. I detta nya hem som jag aldrig upplevt en vår. Spännande! Kram!

    SvaraRadera
  2. Asså Mars, redan??? det går för fort... eller ja våren kan komma och sen kan det vara vår ett bra tag tycker jag!
    Vi har också dimmigt här idag (även igår) ser så konstigt ut ute, barmark och träd som är frostiga och vinterlandskaps liknande...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Kan verkligen rekommendera ICEBUG stövlar.Man går helt obehindrat på is och slipper riskera att ramla. Lätta och sköna dessutom.

    SvaraRadera
  4. Här var det lite bättre på morgonen med sol men den har tyvärr försvunnit nu.

    Oj, vad jag är glad att jag inhandlade dubbar till skorna för ett tag sedan. Jag hade nog inte överlevt utan dem idag på min Power walk. ;)

    Ha det gott!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. här har vi haft solsken hela dagen ..härligt när det börjar smälta bort nu
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Visst är det tråkigt att höra att andra har sol, här har vi haft +8 och det droppar och töar för fullt. Men det kan behövas, vi har massor med snö som MÅSTE bort snart!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Ojoj, så isigt, var försiktig!
    Vi har haft sol och varmt men det ska visst bli kallare.
    Så mycket god mat du visar! Önskar att jag kunde bli lite nyttigare.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Ja, det är inte klokt vad tiden går fort.
    Vi har fått jätte mycket snö. Här är ett vackert vinter landskap.
    Om några timmar är mion familj här. Längtar.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera