fredag 8 februari 2013

En bra dag... rosa igen

En riktigt bra Göteborgsresa.
Men inte som vi tänkt.
Vi tänkte gå på Båtmässan.

Men när jag varit på Sahlgrenska
för invägning och lite mat-o annatprat
med bästa Dietisten,
och ett Ikeabesök
så ville jag åka hem!

Inte ranta runt på mässan bland en massa båtar
som vi ändå inte tänker köpa ( vi har ju en "ny" redan)
och de flytvästar som vi tänkt köpa, kan vi lika gärna hitta 
på nätet.

(Förresten, skorna köpte jag på Zalando...
Och klänningen kommer från Indiska
där den nog finns på Rea nu.)

Så vi styrde norrut efter att ha
ätit lite lunch på Ikea,
köpt en lampa till köksfönstret och
några rullar hårt bröd (som jag är beroende av).

Ett litet stopp vid Bäckebol för att göra ett ärende, 
lite kik in bland alla TVn på Mediamarkt,
vi funderar på en sovrumsTV...
och så rattade jag nya bilen norrut.
Vid Torp stannade vi, jag gick in på HM
och köpte en fin liten kofta, som jag tänkt
använda som jumper, eller över en 
sidenblus som jag har i samma nyans.


Kunde inte motstå sushi, så det fick
bli kvällsmaten idag...

Hur det gick med vikten?
Jo nu är det mer än 30 kg som 
jag tappat... 
2 kg drygt den senaste månaden,
och jag planerar 5, minst, till som ska bort
innan midsommar...
Å hej o hå!

5 kommentarer:

  1. Hej så här på fredagskväll!
    Du hinner med mycke på en dag.Och denna otroliga viktnedgång..och att det fortfarande går så bra.
    Rosa är fint.Jag har just suttit och tittat på garn till en väst att sticka.Tror nog att det ska vara lite rosa i den..
    Annars har det varit en dag på jobbet för min del...är sååå trött.Så nu blir det soffan.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Vad fin kofta du handlade.
    Vilken härliga dag du hade då även om det inte blev båtmässa.
    Vilken fin klänning och skor i förra inlägget.
    Vilken viktnedgång du har gjort, hurra för dig!
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  3. Ååå såå vackert i rosa...både lampa och kofta!!

    Du är ju bara så fantastiskt duktig med din viktminskning....är yberimpad!!:)
    Grattis till lite mindre av Elsamarianne ;)

    Hoppas du får en finfin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Så klart att det är kul att köpa nya kläder när du varit så duktig och gått ner så mycket i vikt!, Både klänning, kofta och skor är jättefina (lampan med):-)Men du kanske får se upp så du inte går ner för mycket, vore ju tråkigt om de nya, fina kläderna blir för stora;-)
    Ha en härlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh koftan är ju helt underbar, en sån vill jag också ha! Jag älskar koftor och har flera stycken men två av dem börjar bli riktigt slitna.. Lampan är väldigt elegant, ja glamorös faktiskt! Blir säkert urtjusig i ert fönster! Kram!

    SvaraRadera