söndag 10 februari 2013

Flyttar om lite...

Nu har vi bott här ute på ön i mer än fyra månader.
Det har varit höst och vinter och jag är verkligen
nyfiken på hur det ska bli att bo här när det inte
höstruskar och snöar...
Givetvis så fick vi mer snö...
snö on, snö off, liksom...

Visserligen var vi här på ön under sommaren, men
då bara på besök några timmar då och då...

Det är skillnad mot att bo, det...

Jag har flyttat om lite, och flyttat hit lite
grejor från gården.


Viola-lampan, som jag köpte hos Violan
när jag var på bloggträff i somras, har 
nu fått flytta från fönstret i sovrummet,
till skänken i köket/mat/allrummet.
Där passar den perfekt ihop med den
stora klockan (som helt otroligt går 
utan att dra sig det minsta i tid...)



Tallriksställningen fick flytta från fönstret i köket, för där
finns nu den nya rosa lampan...

Duken är en liten bit tyg från Ikea... om ni
kanske minns hur jag höll på o slogs med
min symaskin för ett tag sen, så var
det denna duken det gällde då.
Den tål alltså inte närmare titt...

Och så har jag plockat fram en trälåda
som vi köpte rödvin i när vi var i Tyskland
i höstas. Perfekt för kataloger, tidskrifter o sånt.


Så här såg det ut innan... det tog inte lång
tid innan det fylldes på med grejor,,,,hihi.

5 kommentarer:

  1. Vilka häftiga grejer du har...jättefint!!!
    God smak har du oxå!!

    Med häftiga grejor och god smak kan det bli så där fint som hos dig...hihhi..

    Hoppas du har det bra
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Mina favoriter är lampan, tallrikshyllan och trälådan - typ alla saker med andra ord! :-) Tänk att man aldrig tröttnar på att pyssla och flytta runt saker. Och rätt vad det är kommer det in något nytt, hihi. Ja fy bövelen för snön, nu får det vara nog!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Det blev fint på bänken. Jag håller också på och pysslar runt med sakerna här hemma. Det är svårt när jag tycker att det börjar bli lite för många saker men jag vill ändå ha alla framme. Kanske ska gruppera dem?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Den där lampan ser stöld-benägen ut hehe... Jättefin!
    Tack för awardkomm.
    Så kul att du tycker om att läsa min blogg, detsamma tycker jag om din..
    Jag vet inte vem som hittade vem, kan ha varit jag för när jag gillar någon så kan jag bli lite efterhängsen *fniss
    Kanske skulle en motionscykel sitta fint i garaget, för där har vi har ett varmgarage!
    Så kul att få uppleva alla årstider på ön...

    Nu är den magiska söndagen här, barnen sover och mannen har åkt till jobbet...
    Underbart!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vad fint du har gjort och vilken fin lampa.
    Tack för din kommentar hos mig.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera