torsdag 14 februari 2013

...goes pastell-ish och så en award

Jag? Pastell?
Jojomen, det är så det är nu.

Jag har kommit in i ett pastell-flyt. Var helt inne på att "jag passar inte i rosa".
Men det gör jag visst... eller... vem bryr sig, hihi?


Igår inhandlades den här fake-skinn-jackan på HM. Den är svagt svagt rosa och jätteskön.

Den blir väl "innejacka" till de vita jeansen tills jag hittar några lagom snygg-tvättade blåjeans som passar min numera märkliga kropp.

Märklig? Jo, jag vet baske mig inge vilken storlek jag har längre. Därför har jag alltid med ett måttband för att mäta kläderna innan jag plockar med mig in i provhytten. Är det detta som kallas noll i kroppskännedom?


Ser ni? Pastell så det bara... ja typ... lyser... ?!? rosa tröja nyinköpt. Bakom, det där väldigt skrynkliga,
är två blusar som jag hämtat på gården. De väntar nu på tvätt o stryk... Den ena är rosa siden, inköpt på HM år...håll i er nu...1987! Den andra är lite mer åt beige, från Indiska... lite senare...

Och nu till Awarden, som jag fick från Sandra, Villa Ell.  Mysiga, roliga och intressanta Sandra från en "by"...  lite längre söderut, men samma kust, samma hav...

Då kör vi, (det ska bli åtta saker som ni kanske inte visste om mig.)

Ett:
Jag klipper alltid bort alla märken och pryttlar som är insydda i kläderna.
(se bilden ovan på den rosa tröjans nacke...). Blir galen om det skaver...

Två:
Jag gillar att dra loss papper som är perforerade...  ni vet, "riv här"

Tre:
Jag är väldigt lat. Egentligen. Om jag kunde, så skulle jag ligga i soffan hela dagarna och läsa, läsa och läsa ännu mer... tills jag blev hungrig. Därför har jag hund.

Fyra:
Jag har en motionscykel. Med en massa program, mätningar o sånt. Gillar den faktiskt. Står på kontoret nu... cyklar då och då... up-hill tills man stupar...

Fem:
Jag älskar att mangla! Saknar min mangel så det värker ibland. Den är kvar på gården, men det är prio att den ska hit!

Sex:
Jag är utbildad båtbyggare (varvsarbetare) och har numera både båt och bryggplats, bor på en ö och älskar (att vara vid)  (och se ut över) havet. Blir inte sjösjuk... men är ändå en riktig landkrabba. Ser fram emot våren, sommaren och båtlivet med skräckblandad förtjusning.

Sju:
Har aldrig åkt utför på skidor (och tänker inte göra det heller....)

Åtta:
kan lite om mycket, men har aldrig lagat en punktering på en cykel. Däremot bytt växellåda på en bil...ja inte helt själv då, men...

Lämnar över awarden till:   Ta emot! Lyra! Yes! Sedär, där fick du den.... ;-),
alltså... åtta saker vi inte visste om dig...

Ha en trevlig allhjärtansdag...



9 kommentarer:

  1. Oh la la! Tjusigt och vårigt! Jag vill också ha nya kläder till våren... blä. sitter med ulltröja på mig idag och fryser ändå! Är så trött på den här snön att jag tror jag spyr snart. Hehhe "riv här"-grejen är kul. Sånt gillar jag med. Och att klämma bubbelplast. Coolt att du är utbildad båtbyggare - hade jag ingen aning om! Kram!

    SvaraRadera
  2. å vad kul med lite nytt.
    så fina färger… gillar't!

    och sedan lite mer vi inte visste om dig ; )

    härligt.

    stor kram på alla ❤ dag..

    SvaraRadera
  3. Verkligen en vårig garderob. Jag bytte färger på mina kläder när jag slutade tona håret för tio år sedan och håret blev nästan vitt istället för mörkt brunt. Upptäckte då att jag kunde ha färger som jag aldrig tidigare kunde tänka mig att ha och tvärtom! Grattis till awarden och ha en bra alla hjärtans dag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Så kul att få läsa mer om dig :-)lat kan man inte tro så som du håller på utöver promenader med Lilleman..
    Usch jag har läst mitt egna (dagens) inlägg igen och det känns ju som om jag är värsta anti alla-hjärta-dagare... så hemsk är inte dagen!
    Hoppas att du får något litet extra idag min man jobbar till 23 så jag sover väl redan då haha

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jättesnygg skinnjacka!
    Ska nog ta mig en sväng till HM en dag................har också snöat in på pastellfärger, känns som man behöver det nu............
    Det här med kroppskännedom är INTE lätt, har ju också gått ner i vikt, men tar fortfarande med mig samma storlek in i provrummet.
    Det tar nog tid att vänja sig vid "ny" kropp................

    En fin kväll och varm kram till dig ,
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Fin fin jacka!
    Kul att läsa lite om dig.
    Hoppas du hade en riktigt fin alla hjärtans dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Känns tryggt att veta att jag inte är ensam om att aldrig kasta några kläder, jag menar de kaaaan ju vara bra att ha så de är ju synd att kasta. Ha en riktigt härlig helg! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  8. Grattis till din award...kul att få veta lite mer om dig....kanske ska skaffa hund igen då ...då kommer man ju ut som sagt..mannen vill och han är ju hemma numera så vi får väl se
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Så kul att få lära känna sig lite bättre : )

    SvaraRadera