torsdag 21 februari 2013

Händer inte möe... update

Allt går sin gilla gång...
det känns i alla fall som så.

Kyligt och våren känns långt
borta, trots att det snart är mars månad.

Hur det går med... öööh... gilla gång?

Jodå, på tisdagar gympar jag fortfarande.
Dock med en vänsterarm som är lite
blyg och försynt mot den högra som viftar
och spänner och flaxar efter musiken,,,

Inget svar på röntgen ännu.
Här går det inte fort... 

Cyklar på motionscykeln varannan dag ungefär.
Halvtimmas pass som gör att jag nästan trillar av 
cykeln av trötthet. Till rejäl banka-bankamusik i lurar.
Ska utöka till ännu ett gympa-pass är det tänkt.
Ska testa step i helgen...

Promenader under dagen, (minst fem km på den långa,
och ett par på den korta...)
med Lilleman... som är pigg och glad som vanligt.

Maten och vikten?.... ja jag äter som jag brukar.
Mycket mat blir det.
En normal lunchtallrik 

med rester från gårdagens laxmiddag, ägg,
romsås, keso, sallad, gurka, 
majs, purjo och avocado.
Mycket mat.
Och så en bit hårt bröd från Ikea, 
med lite Mini-Lätta.
Vatten o kaffe.
Sen står man sig, kan jag säga...

Middag idag? Hmmm, ska försöka
övertala husse om en middag i stora stan.
Vi ska lämna in lilla bilen på verkstad.

Vikten? Njaaaaa
Det står ganska stilla nu. 
Några hekto minus
då och då...
Men centimetrarna minskar, 
så nåt händer det i alla fall.

Hudcremerna som jag testar?
Jo, faktiskt, så märker jag att de där fläckarna
har blivit ljusare.... det är en tredjedel
av tiden som gått nu.
Återkommer efter testtidens slut med slutrapport.

Semester? Vi spånar på en bussresa,
 till nåt lite ovanligare resmål. Jättespännande!
Ska bara höra när husse kan få semester...

Annars då?
Ja här händer inte möe...

PS. tack för alla förslag om resmål.
Jag ska noga kolla upp vad ni föreslår...


8 kommentarer:

  1. Här händer det inte så mycket heller..har inte tagit tag i nån form av motion ännu .skjuter det framåt hela tiden...men måste känner jag för att få bättre kondition ..jag simmade ett tag för längre sedan .funderar på att återuppta det igen..
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Du är duktig som gympar, cyklar och promenerar!
    Du ger en motivation :-) Jag har laddat ner en NIKE app, med olika hemma tränings(påhitt hehe)
    testade den i morse! Hur grym som helst, testade "fit arms" kändes kan jag säga och svetten rann sen fick jag typ gå och vila i ett hörn hehe
    Även om mannen ringde hem så hade han ju i alla fall tagit klivet och initiativet in i affären... Snäll man du har :-)
    Hoppas att ni hittar någon resa! Rom såg jag att någon skrivit, det låter härligt det med!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Härligt där med träningen :). Och du... snart blir det vår, intalar jag mig i alla fall... :)

    SvaraRadera
  4. Idag var jag i Lysekil och jag undrar har ni lyft/arbetskranar i närheten av ert berg där ni bor? Det var så klart och fint idag att jag såg det från vår sida och då tänkte jag på dig att det kanske blir där du bor?!

    Röntgenbeskedet tog för mig exakt 10 dagar från Lysekil. Privat i Gbg tog det (som sagt var?) trekvart totalt. 10 dagar och dom skulle skynda på det.....förstår nada.

    Du är så otroligt duktig med att träna och maten är fantastisk! Det ser hur gott ut som helst och massor av det också.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar måltid där du........Mmmmuuums snålvattnet rinner....

    Jag beundrar ditt envetna kämpande mot vikt...med kost och motion...fantastikt helt enkelt!

    Hoppas du får ett fint veckoslut
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Hihi ja det är ungefär så där det känns just nu. Allting rullar på och är ganska tråkigt. Som vanligt, som mamma brukar säga. Fast det är skönt när hon säger det ändå när jag frågar, för då vet man att de har det bra i alla fall! :-) Du är otroligt duktig på att träna, måste jag säga! Och promenaderna låter så härligt. Blir lite avundsjuk för jag kommer aldrig ut att gå, känns det som. Måste bli bättring..snart.. Kram!

    SvaraRadera
  7. Här rullar det också på som vanligt! Vi fick ingen utlovad sol så här är ganska trist. Hur mycket snö som helst för gubben att ta hand om. Usch ja, vi skulle behöva byta land ett tag allihopa, tömma hela Sverige ett par månader!! Hoppas ni hittar en bra resa! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Tittar in för att önska dig en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera