måndag 11 februari 2013

Helt otippat...

Blått? Här? I mitt nya?

På gården hade jag en del blå-vitt
och där tyckte jag att det passade in.

Innan vi renoverade köket så var det
blå luckor, så blått var en sån färg som
skulle vara i köket. 
Till historien hör, att jag egentligen inte
gillar blått.
Jo jag kan tänka mig såna färger som
duvblått, åskmolnsblått och ljust smutsigt pastellblått...

Ändå så har jag alltså massor av blå/vitt
och nu har jag samlat några grejor i ett
av kontorsfönstren.

Pelargonerna ser trista ut, och ska klippas ner
Och så var jag där och testade lite nya appar
på originalbilden... filter och ljus och ditt o datt.

Det var lite från mig idag.
 Här snöar det, och ja, ni vet ju vad jag gillar snö.
Nej just det. Not.



13 kommentarer:

  1. Tycker det är fint med blått. Lampfoten gillar jag tokmassor. Snygg!

    Här snöar det också och det är väl självaste f.. att det aldrig kan sluta.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja det där med blått är speciellt även för mig. Tycker det är jättefint hos andra men har själv inte en endaste blå pinal. Ahhhhhh så mysigt det låter att bo på en Ö!! Ha en härlig vecka/Annelie

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att blått är fint, men har aldrig känt för att inreda med blått. Har försökt med lite blå detaljer i sovrummet. Att ha lite blå detaljer i fönstret är vackert. Här snöar det faktiskt inte idag, solen skiner ibland. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Fint med det blåa ...ser så somrigt ut på nåt sätt.
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Det var vackra ting i ditt fönster. Fast annars håller jag med. Jag är så evinnerligt trött på marinblått! När jag flyttade hemifrån hade jag tänkt köpa en röd soffa men så var vi och tittade på lägenheten jag skulle ha och hyresvärden hon säger "inte kan du ha en röd soffa till den här gröna tapeten!" Och ung och dum som jag var anpassade jag mig efter tapeten i en lägenhet jag inte skulle komma att bo i mer än ett par dagar (fast det visste jag förstås inte då, haha) utan köpte soffan i mörkblått istället! Och på det följde mörkblå matta, mörkblå löpare på bordet, mörkblå tallrikar... Blä och usch! Men i lagom dos - och till vitt - kan det var mycket vackert precis som du visar idag! Kram och fy för snön!

    SvaraRadera
  6. Tycker nog att blått är väldigt fint.
    Hade mycket blått och vitt ett tag, men nu är det andra färger som gäller, eller kanske inga färger alls................vitt, svart och grått...........hur mysigt är det egentligen?
    Nä, här behövs mer färg tror jag.

    Ha en skön dag i snön, hi...hi...
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Jag gillar blått ibland mer och ibland mindre! Marinblåa kläder , gärna (har ju ett par som är på väg med posten)
    Blått är flått!
    Ser fint ut i ditt fönster!
    Här har banne mig skakats fett idag, inne-tränings-video, promenad på 6 km och plankan som är rena döden...
    Puh!
    Ha en fortsatt fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Det var otippat, men snyggt!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar blått! Snyggt i ditt blåa fönster!
    Tack för din strålande idé om badlakanet för toadörren! Men nu är dörren tillbaka och jag vill ha nya dörrhandtag.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Det blev fint i fönstret!
    Vädret är det skit med, nu är jag riktigt trött på det, fast det var nästan, nästan så att solen tittade fram idag. Men vad hjälper det....
    Jag älskar blått, men har nästan inga blå färger här hemma, jag får inte till det med blått, konstigt.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är jätte fint med blått.Vitt och blått är så himla fint.
    Vad fint det blev i fönstret.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Snyggt i fönstret! Jag älskar alla blå nyanser, kan inte få nog ibland! Fy för detta väder, här är det kallt och isande vindar! Samordna du med allt så hör du bara av dig när alla bitar faller på plats! ha en fin dag, vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera
  13. Jag är som bekant en stor beundrare av blått, gärna i kombination med vitt, det är så fiiint!

    Kram

    SvaraRadera