onsdag 20 februari 2013

Jag och väskor...

...vi har ett märkligt förhållande...
Jag älskar väskor... ja, eller, jag tycker
att väskor är fina och praktiska.
men
jag har svårt för att använda dom.

Jag är en sån där fick-person, dvs jag
pular ner det jag kan behöva i fickorna.
Speciellt på vintern, då det verkar som 
om vinterjackor har en massa fickor baraföratt...

Sommartid, ja då blir det värre. Så på sommaren
använder jag väska oftare.

Nu har jag införskaffat en ny,
en praktisk ganska stor väska
med en mindre löstagbar väska inuti.
Hur smart som helst, och dessutom
kan man sätta på axelrem på både den
stora och den lilla väskan.
Så himla praktiskt.




Så bra det kommer att bli som handbagage.
När vi nu kommer iväg på resa.

Vi spånar på resor.
Vart? 
Precis vartsomhelst utom de ställen
vi redan varit på (och de är många...)
+ Thailand, dit vill vi inte.

När? 
Typ imorgon,,, nej det blir väl längre fram
då vi måste planera med semester och hundvakt.

Hur?
Buss eller flyg. Jag röstar för Buss
för jag har blivit flygskraj på äldre dar...

Vad vill vi göra?
Vi vill se nåt intressant, höra intressanta historier,
ha bra väder (halvviktigt) och god mat och natur-
upplevelser och gärna lite spännande och annorlunda...
Ej sol o bad endast...

Förslag?

10 kommentarer:

  1. Snygg väska!

    Angående flygrädslan. Kan du inte göra som jag gör och få lugnande utskrivet av din husläkare? Det fungerar väldigt bra på mig och det är så skönt att slippa flygångesten. Tabletterna jag använder är Sobril och de är ju inte farliga på något sätt och vis. Torkad sprit som en av sonens klasskommpisars läkarpappa förklarade. Sen att han har jobbat på Säter kan väl göra sitt till att han tyckte det var "mestabletter". De räcker gott och väl till mig som bara är flygrädd och inte en psykotisk massmördare. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Kungsbacka har säkert fina historier bakom sig hehe.. Du slipper flyga iaf!
    Skottland? Irland?
    Jag älskar väskor! Snygg väska du hittat! Jag var inne i en av Kungsmässans dyraste kläd/ass butik och det var 70% på en urläcker väska, skinn, brun! När jag sa t min man att den "bara" kostade 1900 kr så gick han med bestämda steg mot parkeringen! Jo det är dyrt, svindyrt men tänk ändå att det är en väska som man kommer att ha ett bra tag...som blir snyggare med åren!
    Ja ja det var väl bara shoppingdjävulen som poppade ut när lappen skriker Rea!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vilken häftig väska!!
    Alltid lika kul när man hittar nåt man känner för riktigt mycket...blir säkert en ny favorit!
    Semesterplaner...låter ljuvligt i mina öron :)

    Tusen tack fina du för kryapåhälsningen jag fick♥
    Det värmde ska du veta
    Ta hand om dig du med fina bloggvän.
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  4. Hjälp det är ju en dödskalle på! Hehe tuffing där! Om du vill slippa flyga föreslår jag Rom men det är bara för att jag blivit kär i den staden. Kram!

    SvaraRadera
  5. Så snygg väska. men jag är som du nästan fast jag har en liten axel väska där plånboken och telefon får plats. Det räcker för mig. Inte stor handväska som väger som en tegelsten och full med skit :0)
    Jag skulle åka till Rom ellr ngt. Finns ju fina buss resor dit.
    Du hittar säkert något kul.
    Kram på dig!

    Pernilla

    SvaraRadera
  6. Snygga väskor du! Jag har nog samma inställning till väskor som du har. Allt i fickorna på vintern, men det går ju som sagt inte på sommaren, så då blir det väska oftare.
    Vart du skall resa??? Jag har två favoritställen som jag vill besöka igen. (Nej jag har inte varit där flera gånger, men jag vill bara se dem igen.) Det ena är ön Jersey. Alltså en av kanalöarna. Ett helt underbart ställe. Som ett lilleputtarnas land med små slott och ett oerhört vackert landskap. Det andra stället är Sicilien. Såå himla vackert och vilken mat....Suck!! Jag var där på 80-talet när Etna hade ett sjujäkla utbrott som varade under hela tiden jag var där (14 dagar) och långt därefter. Sicilien alltså!! Du jkanske redan har varit där.

    Hoppas du hittar på något spännande ställe!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Fiffig väska med två-i-en! Jag använder inte heller väska så ofta, men som du skriver, på sommaren är ju behovet större.
    Vad härligt med en resa! Men nej, bara sol och bad blir ju lite tråkigt. Man vill ju gärna ha några gamla slott eller ruiner att klättra omkring i...eller åtminstone en stenstrand att plocka fina stenar på;-)
    Jag såg era fina pållar i ett tidigare inlägg (och filmklippet), men det är inget att ursäkta sig för- man l å t e r så där löjlig när man gullar med sina små raringar:-)
    Ha en skön kväll, Kram Maria

    SvaraRadera
  8. O den gillar Mia..
    Fick hem ett kuddfodral med en skalle på idag.

    Är inte bra på tips.
    Är ju aldrig själv ute och far.
    Men vi försöker planera en resa till USA till Hösten.
    Men inget spikat ännu.
    Följa med? ; )
    Men då måste du flyga.
    Länge..

    kram vännen.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin väska och finurlig med liten väska inuti.
    Jag älskar väskor och har många som jag byter mellan hela tiden.
    Vad skoj att ni ska resa. Jag vill hemskt gärna till Italien så om ni inte varit där så röstar jag för det men då måste du kanske flyga förstås.
    Kramar Bodil.

    SvaraRadera
  10. Vilken bra väska, jättefin också och så smart med den lilla inuti, en riktig resaväska!
    Det skall bli spännande att höra vart ni hamnar på er resa. Buss, vart är roligt att åka då, tro? Eller tåg? Kan man ju gå omkring lite mer på, eller...? Natur. Alperna nånstans, kan det låta som ett bra alternativ, mycket natur, söta städer om man inte väljer dom större...Angenäma problem!
    Agneta kram

    SvaraRadera