söndag 3 februari 2013

Lite gnällig idag...

Söndag eftermiddag/kväll.
Lagom grinig.
Sånt där oväsen som bara en
Final i nåt som SVERIGE är med i...
just nu Bandy. Bandy! Här har inte
kikats på bandy på åratal, men nu, NU
så ska det kikas... och det LÅTER!
Oväsen!
Är så less...
Men så förlorade Sverige
och då är det ju inte kul.
Hade de vunnit, så VANN VI.
Nu förlorade Sverige, dvs DOM...

Mello, Melodifestivalen?
Hehe, jag hörde ca 10 minuter, sen
bytte jag kanal. Jag ORKAR INTE...
BRY MIG,,, Har sett o hört den japanska
dockan tidigare och faschinerats... kul för honom/henne/det
att det gick bra. Och hade det varit Japan-Mello så hade
det nog varit ännu bättre.
Jag har inte ens hört låten... ja jag erkänner, jag är gnällig.
på väg till gården. Vitt vitt vitt

Igår åkte vi till gården, jag byggde lego och diskuterade
kommande skolstart med en fem-o-halvt-snart-sex-år
medans de andra letade efter de saker som jag skrivit
upp på "hämta på gården"-listan, och packade bilen.
Sen åkte vi hem... så skönt... de bor där nu, inte vi...
och det känns mer än ok...

på väg hem igen... Hunneberg i bakgrunden...

Varför jag är gnällig?
Kan bero på att jag har ont i min förb...
arm, den som jag slog i när jag rasade ikull
ute på Islandsberg för tre veckor sen.
Det blev vårdcentralen i fredags middag, och
en remiss till röntgen. Antingen spricka/fraktur
eller så nåt med musklerna... ont som fa-en gör det i alla fall.

Om jag håller armen i stillhet är det överkomligt, men ibland
så glömmer jag mig och då är det rent åt helvete...

Gympa? Så klart jag ska på gympa på tisdag. Det går bra
att vifta med en arm istället för två...

Vet ni varför det är trist att va gnällig nuförtiden?
Förr, när man var gnällig, så kunde man alltid äta
nåt sliskigt gott, typ baka cupcakes och vräka i sig-
då mådde man lite bättre...en stund i alla fall.
Men nu så tänker jag ju fortfarande på det där med vikten.
Trots att jag redan passerat det jag hade som mål
midsommar -13,,,, så nu har jag ett nytt mål...

Nu ska jag nog ta och sura lite till, sen ska jag ta en kopp te...

9 kommentarer:

  1. Gnäll på du, det får man, och har man ont är det skönt att gnälla lite. Om nån hör en, vill säga. Och det gör ju vi här i bloggarna, vi lyssnar!
    Skönt att det inte känns som fel att ni inte bor på gården längre! Det är något att vara glad för. Och snart kommer du att kunna sitta och titta på din båt, det är lyx det! Så härligt!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tittade heller inte på melodifestivalen mer än med ett öga. Stängde av och kollade på film i stället. Gnälla får jag inte göra för gubben, men gnäller han så är det ok. Men det var väl bra att känna att gården är något som känns som passé. Det är värre om man ångrar något! Förresten så kändes det läskigt att läsa din kommentar om kappsäcken, den kanske har varit din pappas!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Usch då att du har så attans ont i din arm, inget roligt men tur att de ska ta en titt på den...
    Jag får mig alltid ett gott skratt, ett leende av dian inlägg, de är så raka, varma och roande...
    Oj här hemma är det på fullaste allvar när vi spelar spel...
    Man måste få gnälla ibland, jag har känt mig som en gnäll morsa mest hela helgen, och sen kommit på mig själv att måste jag gnälla? men han är otrolig just nu, det har väl med ålder, utveckling ja gud vet vad men konstig har han blivit...
    Så skönt att du kan lämna gården bakom dig och ist vara glad att det är nya minnen som skapas där...

    Här hemma är just nu veckans bästa kväll, ja jag måste få säga så. Jag är ensam!!
    Ok de är skönt att ha hela familjen hemma och vakna på samma gång med men just nu sover barnen och mannen jobbar natten och har stuckit och här sitter jag i soffan och bara är.. ja det är härligt och de stunderna behöver man också

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Inte roligt med din arm.
    Men ibland måste man få vara gnällig, speciellt om man har ont.
    Krya på din arm.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Trist at du har så ont. Det kan väl göra vem som helst galen ju.
    Mellon...Ursäkta men jag tyckte det var mest skit. Vi hade tv,n på när vi skruvade möbler så jag hörde alla låtarna. Va sjutton.....
    Lycka till med armen nu och lycka till på fredag.

    Kram till Dig!

    Åsa.

    SvaraRadera
  6. Klart man får vara gnällig när man har värk, känner sig lite handikappad och begränsad....stackars dig!!
    Ja melodifestivalen...blahablaha...kan man kanske säga om denna första omgång. Men Loreen med låten Euphoria gillar jag skarpt!

    Så spännande med barnbarnets skolstart...ojoj man minns det ju själv...det var ett stort steg i livet :)

    Ha det gott vännen
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Ibland måste man få gnälla och absolut när man har ont i armen, hoppas nu att det inte är så farligt när du ska på röntgen! En Torp resa kanske piggar upp *ler*! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Hihi jag hade också en riktig skitdag igår. Det var nog något i luften! Men ibland kan man behöva få gnälla och ha det riktigt trist för då blir ju alla andra dagar så mycket roligare. Så sant det där du skriver att förlorar Sverige så förlorar DOM haha. Hoppas verkligen inte det är en spricka i armen eller så.. hoppas på snabb bättring! Kram!

    SvaraRadera
  9. Visst måste man få vara gnällig ibland EMoch speciellt om man har ont i armen.
    Säger som min kollega sa -jag tror inte på människor som alltid är lyckliga- och jag håller med henne...KRAMAR Helena

    SvaraRadera