fredag 15 februari 2013

Man upphör aldrig...

... att förvåna sig.

Igår, på Alla Hjärtans Dag
så kommer mannen hem 
med blommor!

Jaha, säger ni kanske, det ska man göra...

Men  ...
jag brukar säga att "vi bryr oss inte om sånt"

Trodde jag...
som blev avlång som en jagvetintevad i 
ansiktet när mannen räckte fram en rosenbukett
när han kom hem från jobbet igår.


Och så plockade han fram TVÅ fina krukrosor!


Tänk att man kan bli överraskad fast vi levt
tillsammans så många år...

Idag har vi varit på en liten shoppingtur
till Göksäter på Orust (Ullared light). Vi skulle köpa
mattor till sovrummet, men just de som 
vi ville ha fanns inte hemma. Så 
vi får ta en tur igen om några veckor.
Fick tag på träningstights och en jätteskön BH i 
lagom storlek. 
En som inte åker upp och lägger sig runt
halsen för att den är för stor...

Och jag hittade ett skärp och en väska på
hemvägen. Visar dem sen...
Shopping makes the world go round...
Tally Ho!

7 kommentarer:

  1. Åh sicken go karl! Vad härligt att han överraskar dig så :-) Hihi man blir alldeles glad av att läsa om det. Så fina rosor! Kul med shopping! Och en ny väska borde ju vara lag på att varje kvinna ska få köpa varje månad, faktiskt... Pebbles hälsar och tackar för det fina berömmet! Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint av honom att komma med blommor, klart att det värmer även om man "inte ska köpa" till varandra! Min man kom hem med en chokladask på kvällen, ja man tackar, men nu har min man ätit upp den också..
    Vi var på ett ställe i Gbg som hette Moon Thai riktigt god mat och verkligen thailändskt inrett.. Lite turist-Thai-restaurang!
    Jag hade mina nya bling bling örhängen till blusen!
    Idag vaknade W feberfri, skönt men det blir en lugn hemma dag!
    Kul med shopping :) väskor är alltid kul... Du får visa den sen!
    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt av mannen:-)
    Själv fick jag choklad, men jag tycker inte heller att det känns viktigt numera. Bättre då att visa sin kärlek lite då och då än på en speciell dag :-)
    Annat var det det året vi träffades. Då åkte P. och repade med sitt band efter jobbet, och jag blev duktigt sur för det. Tyckte att vi kunde gjort något mysigt tillsammans på vår första alla hjärtans dag, tex ätit en god middag, men så tänkte inte han...
    Är väl därför han är noga med att komma med något nu för tiden, "bäst att ta det säkra före det osäkra" ;-)
    Tack för krya-på-dig-hälsningen, och ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. What! Så många rosor! Ja, men det var inte en dag för tidigt, eller hur. Eller, ja, jag vet inte, vi firar väl inte heller så där mycket, varken det ena eller andra och jag är helt oromantisk själv....
    Tack för alla goda råd om artros. Jag har tagit till mig vartenda ett. Fast jag tror inte jag har artros, är man enveten så är man, jag tror det är menisken som fransat sig och ibland kommer i kläm. Nej, jag är inte läkare, inte det allra minsta lilla. Men tron kan ju försätta berg.....Men att du har så mycket artros, jobbigt, men vilken tur att det går att byta numera och ganska lättvindigt har jag förstått (ja, ja, så roligt är det säkert inte).
    Halka nu inte omkull i det underbara vädret....när ska det ta sluuuuut. Och ni som är nyinflyttade hit och allting, vad ska ni tro?!
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att du hittade en bra träningsbh för det lät inte så skönt det där med att ha den hängandes runt halsen. Kan nog till och med vara farligt, tror jag. ;)

    Och jag blir så glad över dina kommentarer i min blogg. Du verkar vara en varm och cool och roliga kvinna.
    Pöss på dig! Önskar dig världens bästa lördag.
    /Linda

    SvaraRadera
  6. Det värmer i hjärtat när man får något oväntat. Jag fick lika fina rosor som du ♥
    Vad ni åker och grejar både här och där. Men väldigt roligt kan jag tänka mig.
    Hoppas du får en härlig helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Ja ibland blir man överraskad...när jag kom hem så stod det en stor bukett blommor på bordet...då blir man glad
    ha en bra helg
    kram Rosa

    SvaraRadera