tisdag 12 februari 2013

Nu är det härdsmälta igen...

Minns ni de där kalendrarna? Läs historien här ifall ni vill...

Ni vet när jag beställde kalendrar med egna bilder på Vistaprint? Nu är det dags igen. Jag bestred fakturan hos Klarna, eftersom jag valt fakturabetalning.

Nu har ärendet legat hos Klarna, men idag fick jag ett mail från Klarna, där de skrev jag skulle kontakta Vistaprint för att reda ut det hela. 

Sagt och gjort-
eller sagt och ogjort. Det var ungefär som sist...

Nejdå, det var inget dom kunde ordna. Jag hade ju beställt så... Alltså jag hade inte köpt fem kalendrar
för 158 kr + frakten, utan jag hade gått in på deras hemsida och fått 25 % istället...med en slutsumma på strax över 700 kr.

Ja men visst är det väl så? Man får ett erbjudande på mailen. Då googlar man in på hemsidan och söker upp ett erbjudande som är sämre än det som stod i mailet. Det gör vi väl allesammans?

Slutsats:
Ska ni beställa på nätet, så bör hela beställningen filmas i realtid (ha gärna några vittnen med också)  så att ni kan bevisa var ni klickar... Eller kanske skärmdump varje minut? För det kan aldrig bevisas hur korkad man är när man sitter här vid datorn. Man klickar ju hit och dit, eller hur? Klick* klick* klick*

Nu är de ju himla goa på Kundtjänt hos Klarna, så dom skulle kolla igen ifall de kunde reda ut det hela.
Självklart kommer jag att betala hela beloppet ifall jag är tvungen, vill inte "sk*ta ner mig" som vi säger, och få betalningsanmärkning. Men det suger att betala 716 kr istället för ca 300 kr. Kunde tänka mig en hel del annat som jag kunde gjort för de pengarna... men som sagt, man blir vis av skadan. Men ännu är inte sista ordet sagt i detta...



Så jag visar rosa lampan istället... andas lugnt och fint och går iväg på gympan så småningom.

8 kommentarer:

  1. Vad fan!!!?? Nu har jag inte läst förra inlägget men jag blir förbannad när jag läser det här. Är dom knäppa i huvudet?
    Man är ganska maktlös när det gäller sådana saker, tyvärr. Hoppas att det ordnar sig till det bästa, för dig.

    Kram Linda

    Ber om ursäkt för svordomen.

    SvaraRadera
  2. Usch för det där du varit med om, man blir ju så arg och besviken. Men... det kunde varit värre. Hoppas du kan gympa bort ilskan för den här gången! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Trodde detta hade löst sig....jissis..kommer nog ihåg din ilska, hoppas du får ut den på gympapasset :)läcker lampa...såg en annan snygging häromdagen ;) kram på dig

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha en utmärkelse!
    Det bästa är väl att betala och strida sen för som du säger inget man vill skitna ner sig för och inte betala!
    Hoppas att det löser sig!
    Grymt jobbat med gympan, här har fläsket vilat idag, vi åkte till allmänhetensåkning i ishallen! Wiggo tog med en kompis och Noah och jag satt och hejade på!
    Tack, lite fina blev "ugglorna" allt!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Grr har varit på väg att fråga dig hur det har gått. Fy vad sur man blir! Ja visst är det inte våldsamt mycket pengar och man slösar mkt energi på en sån här grej men det är principen. Rätt ska vara rätt och man ska inte lura sina kunder! Hoppas det blir ordning på det snart. Du skriver himla roligt som vanligt så det blir till och med en trevlig liten histora av hela eländet. Lampan är himla snygg där du! kram!

    SvaraRadera
  6. Sicket elände ååå vad maktlös man kan känna sig....hoppas det ordnar sig till det bästa för dig med det snaraste och man kan ju tycka att du kan få något extra som plåster på såren!!
    Hoppas din onsdag blir fin vännen<3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att du får rätt. Inte roligt alls ju, fy vad trist alltså.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Hoppas att det löser sig. På Klarna är de fantastiska. Har ju Klarna integrerat i nätbutiken. Såååååå service minded.
    Här halkas det också omkring. Man är som en gammal kärring när man går till jobbet.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera