fredag 8 februari 2013

Rosa prinsess-skor...

Rosa skor, prinsess-skor.
Prinsess, vadå prinsess???, tänker ni nog.



Prinsess-skorna som är tänkta till att
ha till
den egyptiska prinsess-klänningen.




Skorna är köpta i en nätbutik. Tänkte faktiskt
inte att jag nånsin skulle köpa
just skor, som är så svårt ändå,
på en nätbutik.
Men fri frakt och fri retur, då har
man både hängsle o livrem, typ.

De är jättesköna.
Men eftersom det var eoner sen jag gick
i klackskor, så var det lite
bambi på hal is först.
Och så insåg jag att lite fotvård
inte skulle försämra läget...
oj och aj vad vintern gör med fossingarna.

Och nu tänker ni nog: har kärringen fått
färgnoja? 
Grönt o rosa i en väldans blandning.
Komplementfärger, så det borde funka,
och så är jag så himla trött på att dölja
mig i stora, diskreta sjok...

Idag, på väg till Göteborg och invägning,
har jag mina vintervita jeans och en flätstickad
tröja i samma färg. Höga, svarta mockastövlar
med jeansen instoppade... och så min vita jacka.
Varde ljus, som man säger.
Och DÄR tittade solen fram! 
Woop, Woop!

8 kommentarer:

  1. Oj så läckert ..tänker att du blir riktigt fin och att skofärgen plockas upp lite av den nyansen i klänningen ..om du förstår hur jag menar??!!

    Så fräsch du måste se ut idag då i allt det ljusa.
    Lycka till med invägningen.
    Hare bra :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du är jättehäftigt klädd idag! Och varför ska man inte få vara häftig för att man har några år på nacken! Skorna ser härliga ut i den färgen, vilken nätbutik kan du göra reklam för? Lycka till med vikten! Kram/Finas mammis P.S: Tack för tipsen om mitt retrotyg, kan inte bestämma mej..Får alltid ångest innan jag tar till saxen..

    SvaraRadera
  3. Härligt! Du kommer att bli så jäkla fin i den stassen!
    Ha en trevlig helg nu där på berget!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Underbara färger! Nu skriver jag bara på skoj: hon poppar till sig tanten! Det var alltså bara på skoj. Jag älskar ju färg så jag blir grön av avund på både skor och klänning, ursnyggt!
    Jag köpte mina första par på nätet i höstas, jag också, och det gick ju hur bra som helst!
    Hoppas invägnineng går bra! Fast det vet jag ju att den gör.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med färg! Jag var en grå mus i många år - tills jag lät en kollega göra en färganalys och hon kom fram till att jag ska ju ha färg, starka färger! Åh vad mycket finare jag blev :-) Jag tycker också skorna passar perfekt till den rosa nyansen i klänningen. Och du låter himla tufft klädd idag. Var det Brandos du handlade på? Eller Heppo? jag handlade brudskor på hrmm bägge ställena (fast ena paret fick inte vara med på bröllopet - de blev "vanliga finskor") kram!

    SvaraRadera
  6. Sååå snygga och klänningen är underbar. Var har du köpt den?
    Tittar in för att önska dig en mysig helg
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Snygga skor! Det bli väl en jättefin färg kombination!!
    Skulle också behöva lära mig att gå i lite klack!

    Hoppas att det gick bra på
    Invägningen idag :)
    Vi åkte till Ikea, köpte låd spärrar så Lille Noah slipper ägna sig åt att få tag i knivar och annat vasst! Självklart blir det ju alltid mer, ljus till ex.

    Jag läser "pythians anvisningar" av Eriksson/Axlander Sundquist. Det är en trilogi, riktigt bra!
    Mord och psykoterapi

    Ha en fortsatt trevlig kväll...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Häftiga skor..blir jätteläckert
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera