söndag 24 februari 2013

Söndagsläsning


Idag vill jag pusha på för en bok som jag läser nu.

Skratta inte, men jag läser om ...troll!

Stefan Spjuts Stallo


Kära hjärtanes, vad den är spännande.

Ja den handlar såklart inte bara om troll, och skrymt
utan är också en roadtrip genom landet, från 
nordligaste norr ner till Gränna, och John Bauer...

Ja jösses vad han fått till det.
Jag bara älskar den här boken.
Så spännande, men också
lagom snöblaskande, snöyrande
och kylan bara strömmar ur boken.

Om man bott där snön legat djup
och kylan varit förlamande... så
kan man känna hur det känns.

Stefan Spjut har fått varierande kritik
för sin bok. Men jag, ja det är ju jag det,
älskar den för allt smått, alla de stora pälsade,
de mänskliga människorna och naturen...

Vill ni läsa den utan att köpa den?
Låna den på biblan, ladda ner den till
iPad, iPhone eller dator.
Jag har en flik här uppe till vänster där 
jag beskriver, förhoppningsvis på ett
pedagogiskt sätt, hur man lånar böcker
gratis och läser dem digitalt.
Gratis, enkelt,  praktiskt (för
man kan läsa på mobben utan att ha ljuset tänt...)
och för en bokslukare som jag, det enda sättet
att läsa fyra böcker i veckan...

Nu har e-lib, det digitala biblioteket,
fått hem massor av nytt. Både nyheter
och gamla klassiker, mycket om samhälle,
ja det finns hur mycket som helst som är intressant.
Det enda jag saknar nu är Keplers nya... men den 
kommer säkert...

Fyra, tänker ni säkert, man får låna två i veckan,
men jag har övertalat mannen att han också "behöver"
ett lånekort... så han läser eller rättare sagt, jag läser hans böcker, hihi.

Ha en fin söndag. Vi ska åka på tur, tror jag...

7 kommentarer:

  1. Tack för boktipset.
    Låter som en annorlunda bok men spännande.
    Just nu läser jag den senaste boken om Damernas detektivbyrå.
    En mysig "feelgood" bok.............

    Ha en fin dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Kanon med boktips... jag är också en bokslukare!
    Hahha vad jag skrattade åt flytdräkterna, sen var jag ju tvungen att visa min man, och han frågade om jag kan tänka mig att åka båt nu :-)
    Jag sa nej, men jag tror att jag måste ge det ett försök att åka med (men det kommer jag inte säga till honom förrän till sommaren den dagen det är dags)
    Bara han kör så att jag har möjlighet att simma till närmsta ö om något skulle hända!

    Ha det så trevlig på eran söndags tur
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu för tiden läser jag inte så mycket böcker som jag gjorde förr. Minns när jag var liten, då blev det minst en bok om dagen ibland och jag har kvar alla mina Kitty-böcker. Minns att jag fick pappa att läsa en och annan! Då hade vi ingen tv. Ha en fin utflykt!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Bra! Kanontips du kommer med. Undrar just om jag klarar av det där... Men jag ska i alla fall testa. Jag vill oxå läsa om troll. Jag gillar sådana ;0)

    Söndagskram till Dig!

    SvaraRadera
  5. Troll!!! ja, jag säger då det. Det låter ju faktiskt spännande.
    Synd jag inte kan få tag i den.
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  6. Oj, läser du fyra böcker i veckan?! Jag är glad om jag läser fyra om året nu för tiden.. precis som min mamma läste jag massor förr men nu har jag svårt att ta mig den där tiden att sjunka in i en bok - blir lättare att hamna med datorn eller en film.. Hoppas du haft en fin söndag så här långt! Kram!

    SvaraRadera
  7. Spännande. Man kanske ska testa den. Jag älskar att läsa böcker men tar mig mindre och mindre tid att göra det. Dock kör jag ljudböcker stup i kvarten, tror du denna funkar som sådan?

    SvaraRadera