måndag 25 februari 2013

Step!!! Pizza!! i omvänd ordning.

Igår var en så himla skön söndag.
videkissar och rosa ljus från Nille.
Det började med en tur uppåt Bohuslän.
Ett stopp på Göfab i Brastad, där inhandlades
två stycken jackor (för hundpromenader och båtliv)
för en mycket billig penning i stl S...
*ja jösses*

Sedan fortsatte vi upp efter den vackra kustvägen 
till Fjällbacka.

i väntan på pizza på Lilla Berith i Fjällbacka.

Det var för att jag önskade att äta den underbara pizza
som jag nämnt tidigare.
Den finns på Lilla Berith, i Fjällbacka alltså, och består
av finaste råvaror och smakar himmelskt!
Tunn, knaprig botten; tomatsås m färsk basilika;
buffel-mozzarella;  kronärtskockshjärtan (tillval- (tomater frånval))
parmaskinka; tunnriven parmesan; ruccola!

Jag tog en hel! Blev lagom mätt, inte så där proppig som förr i tiden
när man vräkte i sig en flôtig pizza i nästabyn när vi bodde på gården.

Sen när vi kom hem, så bidde det en kaffe och vila.

Och sen ni! 
Då blev det premiär för Step-up för mig!

Kära hjärtanes vad det var jobbigt, men jättekul!
Försökte hänga med så gott det gick, men vid sista
sit-ups-en så kände jag att om jag inte vilar nu, så dööööör jag.

Varför jag åt pizza? Egentligen?
Nja, det var nog för att när jag klev upp på
morgonen, sträckte på mig i eva-dräkten,
så sa maken "men hörru, ditt magra skrälle"
med en stor portion ironi och kärlek.
Då såg jag mig i spegeln och tänkte:
Så här ska det va! Bara några kilo till, sen är jag nöjd...
Vid frukosten så sa jag att om jag ska orka gå på
step så får jag nog ha mig lite rejäl mat. 
Så blev det pizzan alltså.
Det får inte bli nån vana. 

Imorgon, tisdag, så är det dags för gympa igen.
Utan pizza i botten,,,

8 kommentarer:

  1. Låter som en god pizza, mycket härligare än typisk pizzeria-pizza... Vilket sött namn förresten "Lilla Berith" :)

    SvaraRadera
  2. Ibland är pizza riktig riktigt gott! Både flötiga och krispiga är goda, bara det att en krispig känns nyttigare...
    Gaaah här blåser det också! Tänkte ta mig en promenad till ishallen i em (bara 7 km ;) ) så det lär bita i kinderna men så gott när man är framme!
    Grymt med stepen, har lite koordinations problem med höger och vänster när jag steppar, ok det var väl en himla massa år sen jag stod på step brädan... Men men höger och vänster har jag lite svårt för...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Måste vara underbart att inte behöva tänka på vad man stoppar i sig jämt och ständigt! Step up är görjobbigt! Intygar Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig men man måste unna sig lite pizza om man känner för det.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig så då måste man få unna sig en go pizza, den låt verkligen smaskens! Ha nu en fin kväll å vi ses när tiden passar oss, och jag sitter ju som sagt inte å väntar hihi! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. jaa, men ibland bara måste man unna sig det där lilla extra ju ;o) Problemet för mig är att det börjar kännas lite väl ofta...Dags att ta nya vårtag!! Kan jag bli lika strong som Dig tro?
    Ha det gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Hehhe du är ju för skön! Åh just pizza pratade vi om i helgen och sa att kisses vad gott det skulle vara! Har inte ätit pizza på ååår - det är sant! Eller jo förresten, vi gjorde en egen vegetarisk pizza förra sommaren tror jag det var, så okej, men inga köpta. Jag tyckte du gjorde helt rätt som unnade dig den - och på ett så fint och bra ställe. Ska man äta kan man lika gärna äta det bästa, eller hur?! Vi hade också en superskön söndag, började med en blåsig promenad efter frukost och sen blev det tavelhäng (som du ju sett med Johnny Cash å allt) och lagompyssel i köket tillsammans. Kram!

    SvaraRadera
  8. Bra gjort!
    Step up är ett hårt pass..

    Och pizzan var du väl värd efter allt slit med det ena och det andra.
    Man måste få belöna sig med något gott ibland..

    kram mia.

    SvaraRadera