måndag 18 februari 2013

Vitt, idag är allt vitt

Imorse...
Försov mig liiiiite.
Mannen brukar ta första
hundsvängen, och denna morgon
smög de iväg. Rejält smög iväg.
Jag brukar annars kliva ur sängen
när jag hör ytterdörren smälla igen,
för då hinner jag göra frukost till
människor och djur, bädda och dra ifrån
alla persienner och sånt där morgonpyssel.

Men icke så denna morgon.
Jo jag klev ur sängen när ytterdörren slog igen.

Det märkliga var, att de, istället för att gå ut, 
gick in...
Tror ni jag flög ur sängen?
Jepp!

Och ont som i h*e i armen, så klart, av
de häftiga rörelserna.
Idag blir det röntgen.
Så vi får se hur det går med gympan imorgon.
Annars har jag min käre vän, motionscykeln
med bästa utsikten, som jag kan kliva på
och förbränna lite... och öka på...

Snön som finns på bilden är väck nu. 
För denna gången? ! ?

Ha en bra start på veckan!

11 kommentarer:

  1. Så skönt med lite sovmorgon ;-)
    Lycka till hos röntgen idag..
    Jag väntar på att min man ska vakna efter nattjobb så att jag kan sova lite... Känner mig slö och ingen matlust!
    Mest besviken känns det med träningen, när man varit så duktig och nu när man är krasslig så har motivationen och orken totalt försvunnit att börja om igen...

    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med att kunna försova sig!1 Tycker jag som alltid vaknar på tok för tidigt. Inte härligt med ont i armen, hoppas du nu får hjälp idag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Jag säger inte hur länge jag sov idag. Jag var uppe och snurrade i normal tid och såg att jag inte ens såg altanräcket så då däckade jag i sängen igen......Men vad tror du, kan det ljusna lite, tro?
    Röntgen, ja, jag har fortfarande inte fått svaret på röntgen jag gjorde på Lysekils lasarett (det heter inte lasarett längre, men jag vet inte vad det kallas) och doktorn på Läkarhuset han vet inte något. Men när jag åkte till "min" doktor i Gbg då fixades röntgen och svar på 45 minuter.......vad händer?
    Hoppas du får ditt svar snabbare! Och att du inte har ont.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Lycka till idag, hoppas de får bukt med armen din! Hihi inte kan du ha försovit dig sådär värst farligt med tanke på att jag fick en trevlig kommentar av dig före klockan åtta (då plingade det i iPhonen, minsann ;-)) Kram!

    SvaraRadera
  5. Men va sjutton....När ska du få ordning på Din eländiga arm? Hoppas den blir bra snart.
    Nej, jag var inte ute och bröt kvistar...Jag var lite längre bort än bara till skogen :o)

    Ha det gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Dumma arm, hoppas dom får rätsida på det.
    Vilken underbar utsikt du har, blir verkligen lite avis.
    Ha en skön start på veckan.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Nu har jag missat mycket hos dig, hoppas det gick bra på röntgen av din arm.

    Vilken härlig utsikt du har när du cyklar...annat är det i Gävle, grått och snart snö igen...hugaligen.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas du får hjälp med din arm för det är ju verkligen inte roligt för dig.
    Vilken utsikt du har från motionscyklen.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Här sitter man och väntar på första pallen med varor...det är avigsidan med att driva butik..så tufft att ta hand om alla sändningar..annars blåser det nordan och snöar :-/ tur man ska söderut.....ha de och hoppas du får ordning på armen, kram

    SvaraRadera