onsdag 6 mars 2013

Gåsöga... jag gillar gåsögon...

Visst är Gåsöga ett väldigt fint namn på 
ett vackert mönster?
Gåsöga är ett mönster som fanns redan 
på vikingatiden.

För någon tag sedan så var vi på en
tur till Fjällbacka. Då kilade vi in på
Göfab i Brodalen (utanför Lysekil).
Där hittade jag en löpare i Gåsöga-mönster
och den var billig och dessutom var det
20% på den...
Snygg va?
borde kanske strukit den lite...innan...

Vår Gåsöga-matta som vi har under matbordet
är en sån favorit. Den var precis sån som 
jag hade letat efter så länge. När det bestämdes
att vi skulle flytta ut hit på ön, och att vi skulle
ha en lägenhet med öppen planlösning, så
hade jag redan fantiserat om just den där
Gåsöga-mattan.

Hittade den på Ellos till slut. Köptes
redan innan vi flyttade in, och fick
vara ihoprullad i plasten i förrådet
ganska länge.

Mattan går i grått och löparen i grått och lila... 
jag och lila,,, vi har nåt speciell ihop, vi...
likaså rosa... och grått... och svart...och...


I morse passade jag på att fotografera mina
vår-liljor (jo det stod så på krukan...)
i full blom...


10 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med Gåsöga. Jag har en sån löpare på mitt bord just nu jag oxå. Fast min är svart-vit.
    Ha det gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hmm ja nu gillar jag också gåsöga men inte först när jag läste rubriken då hajade jag inte, tänkte att du fått för mycket av den friska salthavs lukten i dig (om man nu kan få för mycket av det ;-)) snyggt är det iaf!
    Tråkigt armen, var du hos sjukgymnasten igår! Promenader är bra dom med, vila armen så att det inte blir värre!
    Jag har nog också mest praktiska jackor här hemma, eller jag har sparat några under åren för jag kanske kommer att använda dom och sen??? Nä det blir väl inte att man använder dom!!!!
    Nu är det till ishallen som gäller
    Ha en fortsatt go dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul med lite nytt, och vårliljorna riktigt lyser.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt, klassiskt, stilrent, användbart.
    Jag gillar ju blått också så där blir ett extra plus...hihi...
    Ha de gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Håller med...är oxå svag för detta mönster, görsnyggt blev det, kram

    SvaraRadera
  6. Vad jättefin löpare och mattan var ju också helt underbar.
    Visste inte att mönstret heter gåsöga, man lär sig nåt nytt varje dag.
    Vad vackert med vårliljor.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Och nu har ni inte så långt till Gåsö, eller hur!!!
    Det är jättefint mönster och färgerna här härliga!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh ja, älskar gåsöga! Fast tyvärr har maken svårt för alltför symmetriska mönster, hans ögon fixar det liksom inte, blir alldeles snurrig om han tittar på det. SåHärlgit med påskliljor! Kram!

    SvaraRadera
  9. Så härligt att solen skiner på oss igen. Ha en fin torsdag vännen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. jättesnyggt mönster..nu smälter snön här så sakta ..det är så skönt
    hittade allt några fynd hos Violan
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera