fredag 29 mars 2013

Jahapp, så var det Påsk...

Häruppe på berget lyser solen även idag, Långfredag.
Några tunna moln och nollan nu.

tidig morgon med frost på marken och sol i gabionerna... som guld!

Långfredag, det ordet ger nästan lite rysningar,,,,
Varför? Jo förr i tiden, när jag var ung,,, ja det var
ju ett tag sen...höhö...
så var långfredagen, ja hela Påsken, en hel
räcka med dagar där typ inget hände.
Inga affärer var öppna, och allt man gjorde
var att äta ägg, äta upp sitt obligatoriska
påskäggsgodis och tja, det berodde väl på 
ålder o sånt. 
Men jag minns mest "jag har inget att gööööööra"

Igår var vi nere och minglade lite på
Smultron o Tång, som öppnade för säsongen
och med nya ägarna Magnus o Caroline.

Jag hade mina nya byxor, 
mina nya blingbling


bilder fr hm.com

och den här tröjan.
På fötterna hade jag mina urgamla kära
bikerboots...
Fryeboot Harness...
Vi köpte ett varsitt par, mannen och jag,
för tjugotre år sen (!!!).
Och jag använder dem varje år...
från tidig vår till sen höst...
gissa om dom är sköna...

De bjöd på mingelbuffé med pizzaslice, pajer 
och lite annat gott o blandat.
Eftersom Lilleman satt i bilen o väntade, så blev vi inte så
långvariga. Men detta blir vårt nya stamställe,
det är jag helt klar över... så himla mysigt
och Magnus är ju en hejare i köket.
Det är ju inte längre än att man kan gå ner dit,
men att ta bilen så Lilleman
kunde sitta där ute på kajen och kolla
in alla som var ute och promenerade,
var perfekt...

Nu märks det att Grundsund har fått betydligt
fler innevånare. Så mycket folk (och hundar)
som vi inte sett tidigare under våra rundor.
Lilleman och jag, vi har koll på det mesta, vi...

Ha nu en fin fortsättning på helgen!

15 kommentarer:

  1. Här har vi fullt upp att göra, i alla fall! Ska fixa med fasaden i helgen. Fast nu som vuxen, så önskar jag att jag lite oftare kunde säga; jag har inget att göööööra...:-)
    Glad Påsk till dig, kära bloggvän!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt ungefär samma känsla som du över påsken. Fast det är verkligen inte så nu. Kollade öppettider i butiker igår och såg att allt är öppet idag, tiderna förändras : ). Trots det går jag automatiskt ner i varv, och pyssellusten faller över mig, så i helgen blir det pyssla av!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Minns också det där från när jag var liten, särskilt min mormor och morfar var noga med att Långfredagen skulle vara "stillsam".Inte lätt för barn minsann...............

    Min långfredag i år blir nog mer stillsam än vad jag tänkt mig, ont i hals,öron, huvud..........jaaa, har nog ont överallt tror jag.
    Inte kul alls när det finns så mycket roligt att göra.

    Ditt vackra Grundsund lessnar jag aldrig på, fortsätt du med dina foton!

    Glad Påsk till dig,
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Denna dagen var alltid lååååååång när man var liten... men jag var säkert ute och hängde i ett träd eller cyklade rally i skogen så påsken gick nog rätt fort iaf hehe...
    Vilken trevlig mingelkväll och snygg outfit du hade på dig...
    Jag står på benen idag, men fy farao vad deckad man är... dom där magiska 48 tim är snart förbi och vi ska till min pappa och äta lunch...
    Sen måste jag packa, en natt ska vi vara borta och jag lär mig aldrig att packa "rätt" denna gången måste jag försöka, hockeytrunk och barnvagn tar en del plats också...

    Ha en härlig lååååång fredag och hoppas att du har något att göra ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ja jag minns denna veckan oxå som liten att den va sååå lång och tråkig.
    Men jag var nog mest ute och cyklade och cyklade hela dagarna och åt godis =)
    Låter som en mysig butik det där du.
    Önskar dig en härlig påsk.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  6. Visst minns man att påsken var lååång och tråkig och inte fick man leka med kompisar heller då man skulle ha middagar med familjen.
    Och du klart jag kommer upp på berget och tar en fika om vi får vägarna förbi :).
    Glad påsk kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Härligt att folk börjar komma tillbaka till ön! Låter mysigt med ett stamställe och som är sådär lagom stort så att det ändå blir personligt. Vilken vacker bild du visar. Ingen snööö! Härligt! Här är det fortfarande alldeles vitt på backen men man ser i alla fall torr asfalt på sina ställen. Tänk att man kan bli så glad över att se asfalt! Tack för grattiset, det gick så bra idag med (här hemma tycker vi att man ska fira sin födelsedag i dagarna två - minst) Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  8. Det där med långfredag och förbud att göra något känner jag igen. Senare i livet när jag bodde i stan visade det sig i att alla affärer och varenda liten kiosk hade stängt på långfredagen. Nu så här mitt ute på vischan är den ena dagen lik den andra, det märks dock framåt sommarhelgerna när sommarstugeägarna är på plats. Då har vi lite folk att titta på även här! Glad Påsk på dej! Den är snart över och det är vardag med sommartid igen!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  9. Glad påsk från ett snöande Skåne *tummen upp
    Hoppas aftonen och dagen varit bra!
    Vi har ätit påskbuffé och är lagom mätta!
    Nu är vi tillbaks på hotellrummet, vickar lite på tårna och njuter av en wow fantastisk skön säng (eller jag som är tok för trött)
    Upp tidigt imon...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. God fortsättning på den glada påsken! Har skummat ikapp mig lite nu.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. God fortsättning på påsken.
    Hooppas du har haft en fin påsk.
    Jag kommer också ihåg att långfredagen var så himla lång och tråkig, det var inte öppet nånstans osv. Men nu är det annorlunda.
    Ha en riktigt fin dag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Så fint bling bling!!
    Hoppas påsken har varit fin och skön... väldigt vacker bild där du!!
    Skönt att ni inte har så mycket snö kvar :)

    Hoppas du får en fin inledning på nya veckan
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Javisst kommer jag ihåg och idag är det ingen skillnad, affärer är öppna och humor program på tv.n.
    Det skönt att vi har gått in i April månad och solens strålar är ju riktigt varma.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du haft en bra påsk och jag gissar att du gjorde succé i dina snygga kläder!
    Kram

    SvaraRadera