tisdag 19 mars 2013

Lååångsamt...

Alltså, hur trött är jag inte på den här
vintern eller vad det kallas...

Bloggtorka blir det också...

Nu är det fem minus och det blåser o blåser...

Jo, jag vet... det borde jag räknat med
när vi flyttade ut hit till ön.
"alla" sa, att vintern är inte rolig...

Men jag kan säga, att den är inte rolig
på gården heller...
Där är mycket snö, kallt och svåruppvärmt.

Här är i alla fall minst 20 grader inne,
och inte det minsta dragigt...

Jag bara längtar till varmare tider, och när jag
läser andras bloggar, så märker jag att jag minsann
inte är ensam om den längtan...

Min ranunkel i kruka lever ännu, och nu har 
alla blommorna slagit ut.
Den kräver vatten varje dag... och det har jag
hittills kunnat leverera.



14 kommentarer:

  1. Så fina dina ranunkler är! Det kvittar nog var man bor den här vintern, den är för ledsam och kall. Här har vi -3 och snö på tvären. Här har jag garderat med långkalsonger här inne redan från morgonen, det blåser ostanvind från havet, känns ända in. Usch! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Efter en lååång vinter så är nog de flesta trött på snö, blåst och kyla.
    Din ranunkel är verklign sååå fin.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma. Sitter invirad i en dubbelvikt fleecefilt här på jobbet idag. Folk frågar mig om jag är sjuk. Känner de inte hur kallt här är?! Det blåser från nordost och från sjön här alldeles intill och jag tror minsann det blåser genom det gamla husets väggar också. Snart går jag i ide! Jag är också så himmelens trött på alltihopa. Och bloggtorka är bara förnamnet! Vi får försöka muntra upp varann så gott det går! Kram!

    SvaraRadera
  4. Instämmer helt och fullt....och ibland så funderar vi faktiskt på att flytta in till samhället i nåt mindre och varmare som sagt..som sagt ibland är det kyligt när man går upp ca +14 inne.
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Men denna vintern måste ha varit rekord lååååång....
    Jag hann ju förfrysa innan jag kom ut till bilen!!!
    Här har det börjat att snöa lite lite smått... hoppas att det inte kommer mer!!
    Annars har jag en ettåring som gör mig gaaaalen idag... ja ja det är så ibland!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Här har det blåst hård vind sista dygnet och då vet ju hur det känns inne då :/ ett par dm har kommit och lika mkt till ska vi få..tror jag blir skogstokig snart, kram

    SvaraRadera
  7. Den här eviga istiden är en pina varhelst man bor!!

    SvaraRadera
  8. Vad fina blommor.
    I dag har vi haft en snöstorm och vi har fått ännu mer snö. Skolan var inställd i dag pga stormen. Jag är så himla trött på snön och vill bara att den ska försvinna.
    Så du är inte ensam att känna så.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Tack vare den enorma värmebölja som stöttade mig i min sorg över näthatet, har jag samlat kraft och övergår nu från Livets Guldkorn till Solglitter och Ann-Louise blir Lollo :)
    Tusen tack och varma kramar för stöd och uppmuntran ♥
    Välkommen att kika in på Solglitter just nu pågår en utlottning :)
    Kramisar i massor från Lollo♥

    SvaraRadera
  10. Håller med till 100%. När jag kommer hem från fjällen ska vintern vara väck 😍😍😍
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Kallt och lite blåsigt men idag fick vi SOL!
    Det låter skönt att ni har det varmt inomhus fast det blåser ute. Men strömavbrott och inget kaffe...ni får skaffa ett litet gasolkök till det viktigaste.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Hur gick det i Gbg??? Det snöade väl inte?? vi har inte fått någon snö... Lite flingor dalade igår em och idag på em.. men inget som la sig!!! puh!
    Klart att det är kaffets fel och lite min mans fel,för jag skickade 2 st sms, "bananer" "kaffe" han hade bara sett första.. ja ja... finns ju värre saker, eller inte kanske ;-)
    Jag kan också dricka kaffe på kvällen!! säkert för att man är småbarnsförälder och kan decka var som helst haha... Jo men jag hör många som säger balja,hmm vet inte om jag själv gör det!
    Hehe burken... kanske inte längre! Som när Wiggo frågade gamle mormor "vad är det"?? och där på väggen i deras kök hänger en telefon!!!
    Mycket konstig telefon tyckte han!!!

    Ikväll kommer Revenge på Tv3, har följt den sen den började... lite halvmesig har den börjat bli!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Kul att du kommer i klänningar som inte är som tält, det måste vara en ljuvlig känsla.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag tror att våren bara smäller till i början på April. Jag har något på bloggen som du har ägt;)
    Ha en bra helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera