måndag 11 mars 2013

Min bästis och jag...

Jag har en bästis.
Två faktiskt, den andra är husse, såklart.

Men den här bästisen, Lilleman, är verkligen en
vän i alla väder.

Ställer upp, är alltid glad, gillar mig (tror det i alla fall)
och är pigg på allt!
(... ungefär som husse...)

Imorse så låg Lilleman på sin favvoplats.
Det är öster-altanen utanför, och morgonsol.
Tog ett foto, ja fler, 




och sen gick jag för att
kolla mail o sånt...
och vem kommer inte o hälsar på?
Vad vill han?



Jahaaaaa, han vill gå ut på prommis...


Sagt o gjort! Nära nollan nu, så
 vi behöver inte frysa ihjäl.
Långa svängen (inga foton idag, bara
det gamla vanliga i alla fall)
och när vi kommer hem så brukar
jag släppa in honom i lägenheten
när jag själv tar av mig ytterkläderna
i förrådet ute i vindfånget.

Då har han lagt sig på den andra
favvoplatsen...
dit solen har kommit nu.
Gôttegrisen...



9 kommentarer:

  1. Ja vem är människans bästa vän? Här har vi tyvärr 4 smutsiga små tassar som måste duschas och schamponeras varenda gång(fattar inte vad det är, men smutsen sugs fast) efter varje promenad. Nu är tassarna bara hälften så stora efter klippningen, tack och lov. De har ju inte så långt liv, så det gäller för dem att njuta!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Finare bästis går ju knappast att få :)
    Nooospuss till Lilleman från mig<3

    Ha de gott i solen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bästis du har... Så varmt och skönt att ligga i solen så! Husse ligger väl inte så hihi ;-)
    Kallt som attan var det imorse, men underbart när det inte blåser! Tog en låååång härlig promenad i morse...
    Gick det bra att gympa??? Hur får det med din båt/navigeringskurs?
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Den allra bästa bästisen! Här har vi bara husse kvar.
    Vilka sköna solplatser Lilleman har hittat och med fin utsikt! Inte nära nollan hos oss, minus 15,6 i morse.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
    Förklaring finns på min blogg.
    Tack kära du för den här tiden :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  6. Sicken mys! Älskar bilden med honom där han sitter på mattan med bedjande ögon. Så gulligt! Jättemysigt inlägg! Kram!

    SvaraRadera