fredag 1 mars 2013

Nu äntligen= ljus/sol/

Tack för denna morgon.

En till morgon med dimma
och utan utsikt
hade jag nog inte mäktat med.

Jag är så beroende av ljuset, har jag märkt.
Det är sen vi flyttade ut hit, och har så mycket himmel
att se, tror jag.
Igår kväll var det en underbar solnedgång.
Fiskebäckskil,  på hemväg
det är inget ufo uppe till vänster, det är en backspegel...

Igår eftermiddag åkte vi till Uddevalla för
att lämna in den lilla bilen till verkstaden.
Sen blev det lite veckohandling på Torp.
Inget märkvärdigt, utom att jag äntligen
fick "ändan ur" och skaffade mig sån
scanner för express-shopping.
Det är ju så himla smidigt.

På vägen hem mötte vi de bilar som 
kom med färjan från Lysekil.
Har man otur så kommer man precis,
och då kan man få vänta väldigt länge
innan man kan svänga vänster in på vägen
till Fiskebäckskil och Grundsund.
Det är lika illa för husse, ifall han kommer
precis på morgonen,,, då kan det bli lite
kärvt att hinna...
då får han vänta tills hela gänget kört förbi innan 
han kan svänga ner mot färjan.
men men, petitesser...


Jo jag gick en tur inne på en skoaffär och 
 fullkomligt nästan svimmade över fina skor.
Men när ska man använda dem?
Och kan man ta sig längre än
nån meter med dem?
bild från bianco.se


bild från bianco.se

De här verkar mer sansade och kanske lite mer praktiska?

bild från bianco.se

Men man kan ju drömma, eller hur?

14 kommentarer:

  1. Aldrig fel att drömma...de där sista kanske jag skulle kunna gå i men de andra...ujuj...
    Döttrarna här har liknande styltor som de envisas att gå med, i is och halka....men sen när, var ungdomar praktiska och förståndiga vad gäller mode...inte såå vanligt tror jag i alla fall...hihih

    Önskar dig en fin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Klackar är så snyggt.
    men lite svåra..
    Önskar jag kunde lite mer..

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att du kommer att få mycket ljus vad det lider. Bra de förbaskade molnen försvinner och det blir lite mera vår. Nu ska det viss komma mera snö igen sägs det...Suck!!
    Jo du...såna skor skulle man nog göra succé i. Liggande raklång på golvet efter två meters promenad :o))

    Ha en fin fortsättning på din fredag nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja vad beroende man är av ljuset. Tänkte förut idag att snart ställer vi om klockorna till sommartid. Häftiga skor du visar, tur man slipper ha dom.. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Oj vilka klackar, nä sådana där hade jag aldrig kunnat gå i, hade nog sett ut som om jag var ordentligt full om jag kom staplande på dom :)
    Ljuset är underbart och solen gassade på en klarblå himmel idag... Tog mig en rejäl runda imorse, mötte upp min man som hade tränat så jag fick åka bil hem iaf...
    Är det ett nytt jobb din man fått eller nytt jobb på jobbet, i vilket fall hoppas han hade en bra första dag !

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Åh hjälp vilka klackar! Skulle nog se snyggt ut om jag stapplade omkring i sådana när jag släpper ut hästarna :-)
    Guuud vad mycket god mat du visade i tidigare inlägg! Snålvattnet börjar ju droppa ner i tangentbordet;-)
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vackert! Jag har också fått skåda solnedgångar den här veckan. Det var längesedan jag kom hem och solen inte var nere för länge sedan. Och även om det händer varje år, att det blir ljusare, så är det lite underbart varje gång!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det är ett härligt vårväder ute och solen lyser.
    Men jag måste hålla mig i stillhet med min opererade fot. Men sen ska jag köpa nya skor fast jag har aldrig kunnat ha högklackat tidigare och det kommer jag nog inte kunna ha nu efter min hallux valgus operation heller, men det är snyggt.
    Ha en fin Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Här snöar det igen , haha
    Vad skönt med sol.
    Så fina skor, men jag skulle aldrig kunna gå i dem , haha.
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  10. Vad kul att din man har fått tillbaka sitt jobb... Alltid en lättnad såklart!!!
    Den där egnatiden igår gick för fort jag yrade ju runt här när det typ var dags att åka...
    Det blev sent igår... Lagom med vin så jag mår fint idag, såpass fint att jag snörade på mig skorna, fotbojorna och fick med mig mannen på en promenad för att hämta barnen.. 7 km fågelvägen till svärföräldrarna, sista terräng i skogen nice för häcken hehehehe
    Vi hade ena bilen där... Skönt!
    Underbart ute idag
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men wow sicka höga klackar, kan någon gå i sådana skor?? Ha en fin söndagskväll. Kram/Annelie

    SvaraRadera
  12. Hej! Läst ikapp mig nu! Vackra bilder, soliga och frostiga och mycket läcker mat. Fina inspirationsbilder och jag har inte sett den nya delin på Coop, Torp ännu. Jag får ta mig en tur en dag.
    Skorna, njaaaa.....här går det mest åt riktiga promenadkängor i alla sorter....man borde kanske chica till sig en aning, men jag tror jag går över styr om jag får så där högklackat på fötterna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Ja det är alldeles underbart att ljuset har börjat komma tillbaka nu! Vad jag har längtat. Och sådana där himlar är ju så vackra.. vi ser solnedgångarna nu - har vi inte gjort de senaste tio åren då vi bott åt fel håll. Nu ser vi alla skiftningar och hur solen till sist bäddar ner sig bakom trädtopparna. Ljuvligt... kram!

    SvaraRadera