lördag 23 mars 2013

Nyöppning och blommor

 Den här veckan har varit full fart, fram o tillbaks
till Lysekil med färjan, till Göteborg en sväng
och så Lysekil några vändor till...
På väg hem från färjan så tog jag en liten extra sväng.
I stället för att svänga ner mot Fiskebäckskil
och Grundsund, så fortsatte jag
några hundra meter till Bokenäs.

Där har nyöppnat ett ställe som heter
Förr hette det Westgården som jag skrev om

Nu är det nya ägare (men samma personal) .
I torsdags så öppnade de. Invigningen har de
till Påsk, men det mesta fanns på plats.
Det fanns en massa fina vårblommor,
fina Påskgrupper och planteringar i
det lilla växthuset.


I det stora finns resturang som tidigare
och så en massa fina krukor och blommor.

Det var utbyggt och de har nu kläder, fina
saker och en massa inredning.

Barbourjackor, ja tack, och även ett fint täcke
som skulle sitta fint som snus på Lilleman.
Coolt med Barbour på jycken, eller hur?
bild från  barbour.com


Och så en massa mat!!! Såna där speciella
intressanta röror, peston, teer o annat som
man inte hittar nån annanstans.
En välfyllt kyldisk med massor av gott från
havet och en hel del chark.
Närproducerat, har jag hört...

Om jag fick med mig nåt hem?
Jajamän, det blev allt liiiite...
Hade kunna köpa betydligt mer,
men jag får sån beslutsångest och 
då blir det som jag brukar...
jag tar vad jag brukar köpa...typ:
tulpaner, små söta knubbiga
och så favoriterna 
blå pärlhyacinter...
pärlisar i den skål som jag köpte på samma ställe
förra året...


Nu sitter jag och funderar på ifall jag ska svänga förbi igen
och köpa en av de fina påskgrupperna som fanns där...
och kanske passa på att äta lunch...
det blir väl bra?

9 kommentarer:

  1. Lite lunch skulle väl sitta toppen! skönt att sätta sig vid dukat bord.
    ...och snart är det ju påsk så en påskgrupp är väl inte heller fel;) det låter och ser ut som en riktigt fin affär, kul när man hittar de små smultronställena och inte bara stormarknader.
    Ha en fin helg!!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Ja åk dit på lördagslunch, eller ja det har ni nog redan gjort vid det här laget, hihi. Åh vad härligt ställe, jag vill också åka och köpa blommor! Har en liten påskig kruka som jag vill ha en sån där miniblomma i. Och tulpaner och videkissar står högt på önskelistan. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tulpanerna är ju helt underbara! Mina blomlådor här längs byvägen är överfulla med snö, förra året vid den här tiden planterade jag penséerna i dem! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Så kul att de har utökat lite. Jag gillade verkligen det stället redan innan.
    Himmelskt fina tulpaner.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Kul ställe med massor av olika saker, vad kul!
    Vilket fint hundtäcke!
    Det stället skulle jag vilja besöka, vi har inga fina ställen som det häromkring där jag bor.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  6. Ja, håller med dig om Gävlegruppen på Facebook. Det är så roligt att se gamla bilder man minns från sin barndom.

    Härlig affär du besökt, blommor är allt bra fint så här till våren. Hoppas vi syns till våren...om det går som planerat.

    KRAM Helena....som snart ska bege sig till gasklockorna (antik och retromässa)

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, jo det blir väl så att vi får flytta ut på verandan för att alla växter ska få plats här inne. Men brrr vad kallt det skulle bli!!
    Klart att Lilleman ska ha en jacka från Barbour:-)Denna kylan och blåsten verkar ju aldrig ge med sig:-(
    Kram maria

    SvaraRadera
  8. Klart att Lilleman ska ha ett täcke!!! Då blir han snygg och tikarna kan tråna efter snyggingen på ön... (Som dom säkert redan gör)
    Sådana ställen är så härliga att besöka, där det finns massa gott och fint!
    Dom ställde upp med två lag igår och båda var lika duktiga och det slutade med att dom mötte varandra i final... Det var ju inte så roligt att få möta sina lagkamrater men barnen hurrades och kramades efter slutsignalen...
    (Wiggos lag "vann" med 4-3)
    Idag är det hockey igen, men idag är det avslutning och jippon! Sen är säsongen över, förutom en cup i Trelleborg nästa helg!
    Hoppas att det går bra på step passet!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. ser ut som en mysig butik! Jag gillar växthus-delen, ser vårigt ut..:)

    SvaraRadera