måndag 18 mars 2013

Ovädersväntan...

Nu sitter jag här uppe på berget
och kikar ut över havet...

Där ute väntar oväder.
Det är synd, för just nu
är soligt och fint. Lite blåsigt, men fint...

Imorse vaknade jag vid fyra och kunde inte
somna igen.
Alldeles efter, så blev det strömavbrott.
Att vakna en måndag morgon utan el,
i lägenhet, utan möjlighet att värma kaffevatten
på vedspisen, är inte kul.

Man blir lite bortskämd av att ha bott på landet,
där ett strömavbrott på sin höjd orsakar vatten-brist
och att man inte kan spola i toan...

Här, i lägenheten, så var det mörkt, men inte kallt.
Nu märktes det att de här husen är väldigt täta.
För ute blåser det rejält.
Men, men, inget kaffe... husse fick åka iväg utan det
och jag satt o glodde i min nyladdade iPad...
där det fanns en halvläst, halvtrist deckare...
suck
Men så kom strömmen tillbaks. Och det allra första
jag gjorde var att sätta på KAFFE!!!

Back in business, liksom...
Nu väntar en prommis med Lilleman, lite
sent, hade en del pyssel med samtal o mail
som jag fixat nu. Men nu paltar vi på oss och går ut...
Ha en fin början på veckan!

gårdagens morgonutsikt


11 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det ska bli oväder.
    Men det är bättre att värmen kommer i April och att vi inte sen får några bakslag.
    Fast det känns konstigt att det är snart Påsk och man kan inte ha några vårblommor i kruka ute.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ja nu ska det bli skit väder igen. Här är fortfarande massor med snö kvar och mer ska det komma i morgon. Är så trött på den här kylan och all den vita snön. Men än blir det nog många bakslag.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ja här har vindarna friskat i bara sen sju i morse, fast solen lyser men skönast inne! Tur att strömmen kom tillbaka ganska snabbt så du fick dig en kopp kaffe! Jag har alltid en sådan konstig tanke när strömmen går här... då tänker jag att nu går jag upp å stryker tvätt......som om inte strykjärnet behöver el, hmhm kan bero på att jag ogillar den sysslan! Ha nu en bra dag! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Ja vad är de med vädret den här månaden? Mars ska ju vara vårmånad med tussilago och vitsippor. Men hoppas det kommer igång snart.. Härligt att det höll sig så varmt inne under strömavbrottet men jobbigt att inte få sitt kaffe som man är van vid. vacker bild ändå men man fryser ända in i märgen när man ser den! Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja tänk vad man är beroende av den där elen... Hela världen går liksom under ett litet tag ;) ändå har jag en förmåga av att gå av ren reflex och tända.... Precis som om armen automatiskt åker upp när man går in i rummet!
    Det kommer att bli kanoners med jobbet... Och jag tror också att man blir lite mer effektiv... För nu kan jag hoppa ur mysbyxorna efter 12 och skjuter saker (oviktiga) framför mig bara för att jag vet att jag har tid!!!
    Men nu, nu är det allvar!! Hihi
    Jisses vad det blåser ute... Svinkallt!
    Va snö?? Detta har jag missat, ja kör försiktigt om du verkligen måste bege dig ut!
    Nu är jag på väg till frissan för att styla till trollfrisyren


    Ha en bra dag och håll hårt i Lilleman
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Usch ja , vad har hänt? Med väder och allt? Och elavbrott och snöstorm. Vem ska vi skylla på? Nä,nu kan det väl inte bli värre? Vi får hoppas på bättre tider! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att elen kom tillbaks så att du fick ditt kaffe. Herregud, utan kaffet på morgonen så vore jag helt död. Eller nästan i alla fall.:)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Om man sitter inomhus, ser det väldigt fint och soligt ut därute. Men om man går ut, då jäklar svider det i skinnet av kyla och blåst. Här skall det bli snö i morgon men jag vet inte riktigt om jag går med på det.
    Tack snälla du för din kommentar i mitt sorgliga inlägg. Hjärtat är tungt som en sten fortfarande.

    Kram på dig och om du går ut...Håll i hatten!

    Åsa.

    SvaraRadera
  9. När man inte bor på landet (där jag är uppvuxen) utan i stan blir man helt lamslagen om man någon gång blir strömlös, det är så oväntat :) Skönt att du fick ditt kaffe!

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Tråkigt med snö och strömavbrott men tur att det inte blev så långvarigt och att ni har en välisolerad lägenhet.
    Något mycket roligare att var att läsa om ditt Magic Moment, såå himla kul att även du nu såg vad andra ser :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Hej EM, samma här får jag inte kaffe på morgonen så blir jag inte människa.
    Har varit till Violan på vårmarknaden...så trevligt och lyckat.

    Hoppas vi ses till sommaren....KRAMAR

    SvaraRadera