lördag 9 mars 2013

Så fina saker...

Idag stannade vi till (på väg till Torp Köpcentrum
som ligger utanför Uddevalla)
i Rotan, eller Rotvik som det heter egentligen
för där ligger en härlig butik som heter 2 Fröknar.

Har inte varit inne där tidigare, men följer deras blogg.

Nu var det dags. Mannen förvånade mig med att blinka in, 
köra fram till huset och säga "schas in". 

Han drog tillbaks stolen och tog fram mobben
för att Blocket-a lite i solen...
"vi väntar här vi, Lilleman o jag, ingen brådska"
Vad säger man? Guld, den mannen...

Jag kan säga, att han var inte den ende mannen som
satt i bilen och väntade medans resp. var inne o trängdes.
Ja det var trängsel. Gott fika fanns också, men det bidde
inget med det.

Hittade en massa fina saker. Köpte däremot absolut inte den endaste
lilla pyttegrej, men har koll på vad som ska införskaffa senare.

Vad sägs om detta:

Kolla krukan! Kolla de orange kopparna!
kolla guldrosorna!

kolla väskan till vänster! och höger också!
gotta från L:a Bruket. Skrivs upp på listan...
Hur det gick igår? Jo jag är supernöjd med nya frisyren.
Mannen hjälpte mig att smeta i färg kvällen innan.
Så blev det kort och assymetriskt. 
Känns konstigt, jag är ju sån som ska ha symetri...
Men jag trivs hur bra som helst.
Till höger kan ni se en nattbild av nåt som ska
föreställa mig. Frisyren är den slickade varianten
på bilden, den går att stripa till också.
Varför ingen normal bild?
Nä, bara därföratt...hehe.

Vikten? Jojomen, den drar sig neråt fortfarande.
Mer än jag trodde, för den här gången kände jag
att jag är nöjd om jag har stått still... men
jag överraskade mig alltså.

Och fortsättning på Torp-resan idag?
Jo jag fick tid att prova en hel del kläder,
och eftersom det inte fanns storlekar som 
jag ville ha, i de färger som jag sett ut, 
så blev det att handla på nätet istället när jag kom hem.
Nu är det alltså beställt och klart, och när de kommer hem
så ska jag visa... bla a blev det en favorit i repris i ny färg...
Ha en fin Mello-kväll (det är väl idag?) ja ni
ser vilken koll jag har på sånt...höhö.

6 kommentarer:

  1. Kul när mannen förstår bara sådär vad vi vill utan att vi behöver säga nåt........
    Verkar vara en mysig affär.

    Du, varför visar du dig inte i "dagsljus", du är mycket fin i din frisyr!!!!!!!!

    Mello här med och gött soffhäng med familjen,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilken snäll man du har :-) jag kan ibland känna mig lite stressad när min man säger ta den tid du behöver! För han har ju också blocket att glo på!
    Guuuuuu så roligt, grattis att det var positiva besked från Sahlgrenska !!!
    Du är jättefin i din frisyr, du får nog visa en dagbild också!
    Jag var lite nervös att gå på blogg dejt, men så kul och trevligt det var!
    Nu är jag helt slut efter dagen, soffläge framför melodifestivalen, inget jag jublar över, jo att ligga i soffan det andra jippot kan kvitta men men W vill ju se!
    Imon ringer klockan 5.45 om såklart mini monstret inte vaknat innan det! Mini hockeycup i Frölundaborg!
    Ha det gott
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Fina saker du spanat in.... Kram igen

    SvaraRadera
  4. Ja så fina saker man kan hitta. Skulle vilja ta varenda en och stoppa i påsar och bära hem. Men jag blir som du när jag kommer till en sådan affär. Vet ju att jag inte kan ta med allt jag vill ha. Och då kan jag inte välja. Då går jag ut tomhänt. Och ångrar mej när jag kommer hem...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Så mysigt att strosa omkring i ett nytt köpcentrum.
    Det måste vara roligt för dig att köpa kläder nu när du är smal igen.
    Ha en fin Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vad snäll han är din gubbe, min suckar mest när jag vill till någon affär med inredning. Mycket snyggt ser det ut att finnas och jag beundrar dig att du klarade av att komma ut utan påse ;).
    Beundrar dig även för hur duktig du är med din vikt. Måste vara skitkul att köpa nya kläder nu.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera