fredag 8 mars 2013

Underbar Morgon!

God Morgon på Er Alla Vänner!

Vilken Morgon!!!

Minus tre, ja det får väl gå, och
en helt fantastisk soluppgång.

Tyvärr så går det inte att få fram den
rätta "kulören" så där snabbt med 
mobilen, och inte finns tid att ta fram
"finkameran" och ställa in o dona o fixa o trixa...

Så det blir detta jag bjuder på idag.


Bilden är tagen från en av altandörrarna, och vi spekulerar vilt
om kommande frukostar här utanför. Klockan är ungefär sex 
och solen är redan på g,,,,

Idag väntar Sahlgrenska och invägning. Spännande!
Sen ska jag gå till frissan...

Egentligen skulle jag varit och färgat och klippt mig
igår, men när jag kom dit så visade det sig att jag
var inbokad idag, fredag, istället för igår.

Här är jag bombsäker på att det inte är jag som gjort
fel, för jag skulle aldrig bokat just den fredag som 
jag inte skulle vara hemma... och jag frågade t o m
en extra gång om det var "torsdagen den 7 kl 10"
vilket bekräftades...
Det betydde nästan tio mils körning i onödan,
men jag gick in på Rusta och fick tag på lampor...
vilket vi egentligen inte behövde... men bättre
det än att äta nåt, vilket kan bli en reaktion
av frustration och ilska hos mig...
Jag gick faktiskt fram till fiket och stirrade 
på kakorna och tårtorna, men insåg att
det ändå inte skulle bli nån förändring på min frisyr
av att jag vräker i mig nåt...

Så pratade jag med min kära syster som kom på
den utmärkta idén att höra med hennes frissa
i Göteborg, jag ska ju ändå dit...
och mycket riktigt! Det fanns en tid, precis den tiden
jag ville ha!
Mening med detta, eller?

Nu ska jag ta en kôpp och så tar Lilleman
och jag en prommis i solen och sen styr vi kosan
över till fastlandet och söderut...

11 kommentarer:

  1. Hoppas det blir en alldeles underbar dag/helg
    för dig med invägning och frissa och systerträff :)
    Här strålar solen så härligt också men oj så kallt -12, när jag vaknade!
    Ha det gott!
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Underbart att se soluppgången vid havet! ja här kommer den också sakta upp bakom trä´na
    Klart att du inte kan ha bokat fel dag om du redan är uppbokad idag!
    Skönt att det löste sig med frissa i Gbg, ja det var väl en mening med det
    Ja jag måste till frissan jag med, känner mig som ett troll!
    Här firas det 1 års dag, eller ja, ärligt inget annorlunda egentligen än en vanlig fredag! Bara att året har gått så attans fort! Det var ju inte så att han sov räv och väntade på paket! Han var såklart vaken först!

    Ha en fin fredag och Lycka till idag på invägningen!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig morgon :). Hoppas du får en bra dag och helg :)

    SvaraRadera
  4. Det där med fel tid är trist och man är ju bombsäker på att själv har man rätt! Tur du motstod frestelsen med kakorna! Fast en gång hade väl inte märkts, fast börjar man så är det väl lätt hänt att det blir fler gånger. Här hade vi mer än dubbelt så kallt kl. 8.
    Vackra dagar har vi. Här är det vovven som har klipptid idag, jag hoppas vi har fattat rätt tid. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Så trist när det blir fel tider, när man verkligen har sett framemot att få håret fixat! Tur att du fick en tid i GBG! Ha nu en fin helg med invägning å allt annat skoj! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Japp. Mening med det. Mening att du ska byta frissa från och med nu. Så där får det inte gå till, tycker jag, dom borde ha varit flexibla nog att peta in dig i alla fall igår. Men jag vet inte vad som hänt med vårt land och service. Det verkar vara borta. Ibland. För det mesta blir man väldigt väl bemött men sånt här, där man slösar med kundernas tid och andra resurser är svårt att förlika sig med. Sur, jag som sällan blir sur, jag hade blivit redigt sur.

    Hoppas det blir bra i Gbg! Du är så duktig. Om jag förstod hur det går till.....

    Jo, den där väskan som var så smart, väskan med väska i, har du införskaffat den i närheten, det verkar vara nåt jag skulle behöva. Jag dräller saker runt mig överallt hela tiden numera, jag behöver samla ihop mig.

    Det är tråkigt om du har ont, det är inte uppiggande att ha det, kraften går ur en, man får liksom inte den rätta friden.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. javisst är det frustrerande när det blir så där med tider
    vi hade -14 imorse ..hu
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Färgerna på soluppgången duger! Så vackert och månen syns också.
    Frissan ja, dit borde jag nog också ha gått...men jag färgade själv och blev som en ljus morot..
    Lycka till med ditt Sahlgrenskabesök!

    Ha en härlig helg!
    Kram Agneta



    SvaraRadera
  9. Vilken tur.
    ha ha jag har haft tiror förr. Vi är ju båda gamla handbollsspelare men visst glor folk och ingen törs fråga vad som hänt.
    Ha en underbar dag vännen.
    Gick det bra på Sahlgrenska?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker bild!
    Vi har vackra sol uppgångar här också och vi hade en fantastisk solnedgång i går.
    Vad trist med frisör tiden men var bra att det ordnade upp sig.
    Ha en underbar helg.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Ja du EM, visst får an panik när man inte får klippa sig när man tänkt:) För att inte tala om att färga över det lilla grå:) Åtminstone i mitt fall...hehehe.

    Hoppas vi syns till helgen hos Violan och vårmarknaden....KRAMAR

    SvaraRadera