lördag 16 mars 2013

Vi och halva Norge...& vikt (igen)

Så kändes det idag.
Som om vi och halva Norge var i Nordby
och shoppade.
äntligen på väg till bilen igen... puh!

Det var inte så farligt mycket folk i affärerna,
det finns ju så många och det är ju så himla stort,
men när man skulle äta, då märktes det!
Men är man så korkade som vi, att
man åker dit en lördag så...
Vad vi åt?
Satay kycklingspett med 
jordnötsås- Gottigottgott
Avstod riset och tog extra grönsaker...

Lyckades hitta ett härligt regnställ
från Didrikson.
Lustigt att åka nästan över norska
gränsen och sen handla nåt som tillverkas
( ja inte nu längre då, men förr)
 här i Grundsund.
Didrikson Tigris i färg Hyacinth Circle


Det är svårt att handla kläder nu.
Har inte vant mig ännu med vilken storlek
jag ska ha. Därför har jag alltid med mig
ett måttband, så jag kan mäta...
Då ser jag genast, att det här får jag på mig.

Min man (husse) kallar mig för 
pytte, för han tycker att jag blivit så liten.

Själv ser jag det inte. 
Det är nån slags "kvalificerat hjärnsläpp"
som gör att man själv ser sig om fet.

Trots, eller kanske på grund av, att jag gått från storlek 50-52
eller ja t o m ännu större om jag ska vara ärlig...
till 38-40...
på mindre än tio månader.

Man kan inte heller känna att det försvunnit massor...
jo visst, man orkar mer, lättare att röra sig osv.
Men ändå... Visst är det konstigt?

Har ju tidigare skrivit om att  jag inte är riktigt nöjd.
Att jag vill gå ner lite mer...

Men idag, i provhytten, så mötte jag en smal, pyttig
kvinna med svart, kort hår. Stylad frisyr,
läckra örhängen och snygga kläder. 
Varifrån kom hon?
Den där kvinnan i spegeln rörde sig precis som jag...

Insåg att det här var alltså resultatet av mitt kämpande.
Ett Magic Moment...


8 kommentarer:

  1. Inte lätt att fatta det där med viktnedgång, så många kilon du måste tappat............
    Jag har minskat 10 kg på ett halvår (ofrivilligt)och jag kan säga att min hjärna har verkligen inte hängt med där.

    Ny frisyr har du också.............

    Hur känner du dig fysiskt nu, mår du helt bra?

    Det där regnstället var riktigt snyggt...........

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja,vilken enorm förändring du gjort.Det är ju ingen annan som gjort det åt dig utan du har kämpat på. Det tar tid innan hjärnan hänger med i svängarna.Du är en duktig kvinna!!!!.
    (Här hemma säger vi duktig vovve,många gånger om dagen,men det kan man väl säga om oss människor också utan att skämmas).
    Fint regnställ...kanske behövs framåt våren.

    Fortsatt trevlig helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Gooooooooodmooooooorning västkusten, klockan är nu 05.49 och alldeles vitt! Vad är detta?? Har ni lika mycket snö som vi??? Det är inte klokt!! Fick en mindre chock igår när kompisarna var här och vi såg att det snöade...
    Du är verkligen en kämpe, att du har gått ner så mycket! Det är banne mig inte dåligt!! Som du säger jag tror inte "man ser det själv" men det är bara att sträcka på
    Dig och vara otroligt stolt!!!
    Snyggt regnställ, det är välbehövligt att ha ett ordentligt...men vet aldrig vad vi får för väder!
    Nä dags att stapla klossar och inta golvet
    Ha en härlig söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Ja det är svårt för hjärnan att hänga med. Man har en bild av sig själv, jag köpte för stora kläder hela hösten...
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Jag har en vän som också har gått ned mycket och det sitter så mycket i huvudet. Den är liksom fastetsad den där bilden, av den stora hon. Konstigt och komplicerat är människans psyke.
    Vad skönt att du upptäckte henne, den där lilla som faktiskt är du idag.:)

    Önskar dig en härlig söndag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att du har gått ner så mycket, bra jobbat.
    Hoppas det går in i huvudet att du verkligen är så liten, Människans psyke är roligt.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Förstår att det nästan är en främling som du ser i spegeln! Men du måste väl vara grymt stolt över dej själv! Stort grattis! Så nu är du rustad för vår regniga sommar, säger en pessimist. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Wow, från 50/52 (eller mer) till 38/40!!! Det är inte lite det, inte konstigt du inte kände igen henne i spegeln. Ha en fin vecka/Annelie

    SvaraRadera