måndag 1 april 2013

Första aprilskämt-allvarligt?

Ja så var vi änteligen inne i april månad.

Det är ett helt underbart väder idag.
Solen skiner
det är + 6,7 grader
och nästan vindstilla här
uppe på berget.

Första April är ju skämtens dag.
Det här fick jag på mail.
Det måste ju vara ett skämt?

Allvarligt...? hahahahaha
trodde dom verkligen att jag skulle
gå på den...?



"Gå in och skriv in ditt lösenord på
ditt Visa_Mastercard här, annars slutar
det att fungera".
Hurdummatrordomattviär????
Detta är nog tyvärr inte ett 
vanligt april-skämt, utan ännu ett av 
de sk scam som dagligen skickas ut.
Allt för att kunna stjäla våra surt
förvärvade stålar...
grrrr.


Hur har ni blivit lurade idag?





4 kommentarer:

  1. Nä vi bestämde i går att vi inte skulle luras, men jag lurade visst gubben ändå...
    Helt otroligt med ett sådant mail! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja hur dumma tror de att vi är egentligen? Om de ska lura någon får de nog lära sig stava och skriva lite bättre.. måste se lite mer seriöst ut för att någon ska gå på det, räcker inte med en fin logga, hihi. Nej jag funderade på att lura maken idag men tänkte sen att det var ju inte så snällt. Har du sett Googles första-aprilskämt? Kram!

    SvaraRadera
  3. Nope jag har inte blivit lurad insåg knappt att det var April månad idag... Galet! Tror inte jag har blivit lurad iaf hehe..
    Jomen visst sörru... Canada låter härligt, NY också :) ok vart han än hamnar så ordnar vi en övernattningslght till dig... Inga problem!
    Här har det också varit kanon väder... Så underbart! Va ute en sväng i trädgår'n och rastade Noah! Han har idag sett extra många grästuvor i närbild
    Och jag har dammat av racercykel, tog en kvälls tur!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. De där jädra mailen. Känns inte som att någon borde gå på ett sådant med den oproffsiga google översättningen. :)

    Här har det varit lugnt med lurandet. Jag har inte gått på något. Inte vad jag vet i alla fall. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera