tisdag 23 april 2013

...så här är det...

Så här ligger det till...

Jag är dålig på att kika in hos er och kommentera.
Jag är dålig på att facebooka.
Jag är dålig på att instagramma och klicka hjärtan och 
kommentera.
Jag är dålig på att blogga,,,, dessutom.

Och varför nu detta?

Har funderat... och kommit fram till
att jag har ett liv som går vidare utan
att jag behöver fotografera, skriva om
eller förevisa...

Ego?
Japp, kanske det...

Men vi kör väl ett inlägg här, nu när jag 
ändå är på gång.
Hamnen i Lysekil med Curmanska villorna, Oscars och Strandflickornas Hotell
Senast?
Jo i lördags var jag i Lysekil på klädbytardag.
Det var en sån som anordnas över hela landet.
Lämnade in fem "urvuxna" plagg, dvs större mod.

Fick byta till mig fem plagg...
Hur det gick?

Tja... jag missade att man tydligen fick gå in före
och plocka till sig... det stod att det öppnade för byte
kl 13, men då fanns där redan folk som roffat åt sig...
Dessutom
så stod det att man skulle ha med sig rena
o hela plagg. 
Det verkar som om några inte läst
de orden... brrrr,,,
eller så är sånt "relativt"...

Kanske var det bra?
För till slut hittade jag kläder 
som var ok men 
som jag trodde var för små.
Blus stl 170 cm,,, det är ju barn,,, typ.


Och ytterligare fyra plagg stl s.
Tänkte att jag kunde ju skänka bort
kläderna, eller ge till någon bekant 
som "drar mindre".
Men...

Jag kunde ha allt... 
tre av plaggen var dessutom 
riktigt snygga...
 så kan det gå...

Igår (måndag)
så var jag på sjukhuset för att ta prover
inför mitt sista läkarbesök 
på Obesitasavdelningen.
Slutvägning, typ
men jag har beslutat att hänga kvar
i ytterligare sex månader hos dietisten.
För att ha nån som "håller mig under armarna",
peppar mig när det blåser och
ger mig tips o stöd. Världens bästa D!

En sak som jag tänkt på ang detta.
När jag säger till folk att nu är det 
elva månader som jag hållit på med detta,
så frågar de: hur känns det nu när det är slut?
Vadå slut? Som om jag liksom: 
Yesss, nu kan jag börja äta igen?
Det funkar inte så.
Så här som jag lever nu, så ska
jag fortsätta... 
Inte kommer jag att gå bärsärk på
nåt kondis, eller äta pizza varje helg
eller köpa lördagsgodis.
 
Jag har testat! Lite...
En totalt onödig och inte ens god
våffla med sylt o grädde.
Kunde lika gärna kvittat.

McDonalds glass. God!
Ja en då o då är ok. Liten,,, utan sås...

God-pizza när vi passerar Fjällbacka
(eller Uddevalla, där de också finns)
Långsam njutning. Men Sällan...

Så än en gång: förlåt att jag är dålig på 
att,,, höra av mig...


15 kommentarer:

  1. Stog precis här och fönade håret och insåg att jag inte sett någon uppdatering från dig på ett tag. Skulle gå in och kika på inlägget där du skrev varför och då hamnade jag här. Måste ha kikat in bara en liten stund efter att du lagt in det. :)

    Skönt att se att du må bra och så. Jag blev lite orolig där ett tag. Kommer dock att sakna dina härliga, roliga kommentarer.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Visst kan det vara så... jag tycker inte du är ego eller jo lite ego hehe.. nej absolut inte!!!
    Man ska väl skriva och fota när man känner för det?!
    vad kul att du hittade plagg...Hmmm känns som folk gör det enkelt för sig och bara lämnar in och enligt som är det väl i bra skick då!
    Slut och slut, det är väl en start på något nytt! eller starten började väl för elva månader sen... tycker du är grymt duktig (även om jag inte följt dig sen start) sen tycker jag att du ändå har ett sunt förnuft att du vill och kan unna dig något "onyttigt"
    någon gång ibland...
    Visst är det härligt att ha tränat så att när man på kvällen intar soffan eller sängen så surrar det i kroppen! Sköna känslan!
    Idag är jag på jobbet, oops vad jag har att göra, utöver det jag ser på skärmen så ser jag ett grått Göteborg.. Njuter ändå av att vara på jobbet och har precis taggat mig själv för en intervall träning ikväll... sen kom jag på att jag kanske kunde ta en dejt med mannen och lille N i em. I Slottskogen! Wiggo har hockeyträning i 2 tim i Frölundaborg.. tillåter vädret kan man ju ta en promenad i slottskogen :-)
    ja vi får se...
    Ha en fin fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Förstår precis hur du känner, man måste ha lust att göra det här vi håller på med. Det kan inte tvingas fram. Kom och hälsa på när du känner för det!
    Kul med små kläder, att du kommer i centilongstorlekar. Tänk vad duktig du har varit i snart ett år! Klart du ska fortsätta, jag tror att det är att byta livsstil.
    Hoppas du inte lägger av helt med bloggandet, dina inlägg är alltid så intressanta!
    Ser i alla fall fram emot att få titta in här ibland! Ha det så bra! Vi hörs!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Tror vi är många som inte är så aktiva i syberword så här på våren. Man uppdaterar när man har tid och lust ibland ofta och ibland mer sällan och så ska det få vara.
    Kul med en klädbytardag och så skönt att få byta ut stora plagg mot små. Tycker du är såååå duktig och imponeras verkligen av ditt sett att kunna byta livsstil helt.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Nämen där är du ju! Ja vi pratade om dig häromdagen, mamma och jag, och saknade dig. Men klart vi förstår! Att bloggen kommer i skymundan av verkliga livet är nog egentligen bara något bra :-) Så lev livet och ha kul, vi finns här i krokarna och läser här igen när du får lust att skriva nåt! Kram!

    SvaraRadera
  6. Du är nog inte ensam om detta att inte hinna eller att man har annat för sig! Nu närmar det sig, vännen! Så kul det ska bli! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Du ska inte blogga, fota eller något annat för någon annan än dig själv!!! Kram i massor

    SvaraRadera
  8. Nej, nu blir jag orolig! Du kan väl blogga ibland, precis bara när du vill.
    För JAG vill så gärna få se er sommar med nya båten och allt fint ni har omkring er och ert mysiga hus med den härliga utsikten och vad du ska göra på altanen. Och så Lilleman!
    Ego? Japp, kanske det...

    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  9. Har saknat dig!
    Inte ska du väl sluta med bloggandet?
    Nä, gör inte det............

    En paus ibland mår alla bra av, då får man mer lust igen och saknar bloggen konstigt nog.

    Låter skoj med klädbytardag.
    Kul att du fick tag på något, blusen ser ju jättefin ut!

    Vi hörs när du har lust,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Vore tråkigt om du slutade blogga...men..men...allt har sin tid och du måste göra som du känner :)

    Jättefina bilder här hos dig och jag kan inte sluta imponeras av ditt fantastiska arbete med att gå ner i vikt!!

    Hoppas du orkar hålla dig kvar här ett tag till <3

    Ha det gott i våren vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  11. Det är nog så med många av oss nu också...man måste priotera annat också inte bara fota och blogga ..man ska ju göra det när man känner för det och att det är kul ..men hoppas att hänger kvar...njuter av dina bilder
    kram Rosa

    SvaraRadera
  12. Jag tycker verkligen inte att du ska be om ursäkt, utan bara njuta med gott samvete av det som känns viktigast just nu och det som får dig att må bra. Vi finns ju alltid kvar : )

    SvaraRadera
  13. Hur går det med armen??? Ibland kan muskler visa sig som man inte trodde man hade...
    Och Lilleman mår bra av sprutorna hoppas jag!
    Själv sitter jag just nu och väntar på att mannen ska komma hem så jag kan bege mig ut på en härlig promenad-själv!
    Hoppas du har haft en härlig torsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Neej, inte en till som funderar att sluta blogga.....men alla gör ju som är bäst för sig.
    Hoppas du bloggar ändå då o då:)
    Har en fin slut på veckan!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  15. I Lysekil var jag idag och det var sånt väder idag också! Fast igår regnade det småspik överallt där jag var.
    Kul med kläderna!
    Agneta kram

    SvaraRadera