torsdag 18 april 2013

Sprider ut mina inlägg lite...

Det är inget dag-för-dag-bloggande för mig, precis.
Finns liksom inte mycket att blogga om,,, känns lite ut-tjatat...

Men vädret, hörrni!!!
Det funkar ju, och det rår man inte på! Vilket väder idag igen.
Som i söndags, när båten hämtades, och inte kom i sjön.
Först så regnar det, som bara den...
2,4 mm senaste timman visar min väderstation
(som förresten kan ses på bilden under)
sovrumsfönstret...
Det är ganska varmt, + 9, men det är rejält blåsigt.
9 m/s men uppåt 18 i kastvindarna. Det betyder att
prylarna på altanen inte riktigt vill stå där jag ställt dom.
det brôtade till och där låg den fint ihopfälld...
Annars går vi här o väntar, Lilleman o jag. De ska komma och 
kolla solfångaren och varmvattnet (perfekt dag idag, inte minsta sol....)
Jag vet inte hur ni funkar, men jag haaaaatar att gå och vänta. 
Man får en lapp där det står att ett antal gubbar,,, ja det verkar alltid
vara gubbar,,, ska komma o kolla nåt i lägenheten.
De kommer under dagen,,,  dom börjar i första huset... inte
nånstans står det hur lång tid dom beräknar i varje lägenhet.
Det finns 24 lägenheter och vi bor nånstans i mitten.
Kommer dom nu, vid halv tio, eller vid lunch (nej de åker säkert iväg
och äter nånstans...) eller kanske framåt eftermiddagen?

Inte för att det egentligen spelar nån roll, men ni som har hund/hundar
vet kanske lite hur jag tänker. Alla besökare ska hälsas på ordentligt, 
och jag har inte lust med att försöka få ordning på en allt mer uppspelt
hund som dessutom ska va med o kolla vad dom gör...

Han får va på kontoret, helt enkelt.

Så här sitter jag och väntar,,, Lilleman har gett upp o lagt sig i soffan igen...
Vi borde gå långpromenad men det vete sjutton om vi gör det...
Men det brukar bli gôtt när man väl kommer ut. Och har jag
tur så kommer dom när vi är ute... Det ser jag nog på antal blöta
fotspår,,, kläder som droppar,,, ja ni fattar...;-)))

19 kommentarer:

  1. Ja det där härliga varma vädret bara försvann.. Men jag är inte alls bitter att det regnar den dagen jag är ledig, och när man är på jobbet strålar solen, ja varför är det så. Precis som du nu får vänta på gubbarna som ska komma, klart att dom säkert dyker upp när du är ute på promenad...
    Jag håller mig hemma en stund idag,när det regnar kan jag hålla mig hemma och skrota hela dagen om det vore så men jag åker till Kungsbacka sen, kolla lite, yra omkring lite.. mest åker jag senare för att Wiggo "övar" på att komma hem från skolan själv.... han har gjort det några ggr nu och det går kanon! Såklart det gör hehe...
    Ha en fin dag och hoppas gubbarna dyker upp snart
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Ha ha , visst kan man alltid prata väder, känner som du med bloggandet. Inte så mycket att skriva om, väntandet gäller även bättre väder. Minns i somras när sotaren skulle komma från kl. 07 till 10, när kom han? Jo strax före tio!! Kul med altanmöblerna, förstår att det är krafter i byarna när trämöbler fälls ihop! Ha det bra i alla fall och blås inte bort du också! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Förstår dig såå väl när det gäller väntandet även om jag inte har hund. Härom veckan skulle vi få paket med dhl och det någon gång mellan 10-16 och vi jobbade, ringde och frågade om de kunde säga lite mera exakt eller om chauffören kunde ringa när han närmade sig men det gick inte!! Gissa när han kom?? 16:30 så inte hade gubben behövt tagit ledigt alls men fick ju sej en fin dag hemma :P.
    Ha nu en så bra dag det går i det "fina" vårvädret, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jahaa, vad ska man säga om vädret. Alltså, vårregn och vårvindar friska det är det ju inte. Det är preciiis som i oktober-november, höstregn som piskar och hård vind.

    Det här börjar bli tröttsamt och stackars du som bor första året häromkring, vad ska du väl tro om den här biten av landet.....

    Tidigare har jag inte brukat bry mig om väder och vind men ända sen julen 2011 har det varit så likadant väder, med endast mindre variationer i temperatur. Det är så illa så att jag t o m uppmärksammat det, så då måste det ligga nåt i det. Jag är utled på detta väder nu!

    Fast det framgick kanske med all önskvärd tydlighet i förra meningarna.

    Grrrr, kram

    SvaraRadera
  5. Vilket väder....
    Nyss ett stilla vårregn och nu plötsligt halv storm... Inte så kul hos er heller tycks det...

    Hoppas att du får ett riktigt fint kommande veckoslut med bättre väder
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Samma väder här!
    Förstår att det är extra utsatt uppe på berget när till och med möblerna blåser iväg. Fast vår grill rullade iväg en bit på altanen här.
    Skönt att ha båten på land!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Har nyss varit ute å tagit in hästarna, vi blåste för sjutton nästan iväg å dessa djur var hur stirriga som helst!! Jag hatar oxå på att vänta, jag blir sådan att jag bara går fram å tillbaka..... hoppas de kom i alla fall? Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Hej! Vi hade himla vind igår, fick hålla i tupén! Idag regnade som....men eftermiddag visade till o med solen. Jag har läst lite här o där hos dig och jag gillar dit sätt att skriva, lämnade en skön känsla!
    Önskar dig en skön kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  9. Åh, vad tråkigt det är att vänta! Hoppas gubbarna dök upp tillslut, för det är ännu värre när de skjuter upp sitt besök till någon annan dag, eventuellt i mitten på nästa vecka, typ!

    Det blåser som tusan här också, hoppas det lugnar ner sig till helgen!

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för din hälsning och snälla ord! Syren-mall har jag hittat nu så jag är glad:)
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  11. Nu blev jag nyfiken på ditt projekt... jag är en sådan slarver ibland, jag måste nog inse att jag inte är så pysslig ändå tycker jag om att sitta ner och "pyssla" med något bli sådär koncentrerad att tunga hänger ut hehehe
    Nä du sådär städat är det inte alltid på skrivbordet! en hel del saker blev slängda på sängen bakom för att jag skulle fota... hehehe! men visst är det skönt när det är ordning o reda usch ibland är jag en sådan slarver...
    Klart att du MÅSTE hämta upp din man på söndag så att ni kan ta en sväng på IKEA, bara att "hota" lite att du följer med på festen annars hehe...
    har din man gått på samma diet som dig? wow.. duktigt av honom! Då förstår jag att det är nya kläder som gäller!
    Bytar dag för vuxen kläder lätt ju kanon, annars är det ju bara för barn man ser överallt, hoppas att du roffar åt dig något och vässar armbågarna ordentligt :-)
    Min man brukar vara ganska bra med att följa med till butiker, han väntar gärna på utsidan och låter mig ta tid på mig, men det känns ganska stressande det med!
    Nu skiner solen i GBG och det är dags att gå och hugga i sig en bit av smörgåstårtan.. sen åker jag hem proppmätt och tar fredag med familjen!

    KRAAAAAAAM Sandra

    SvaraRadera
  12. Jag håller med dig angående lägenhetsgubbar... kommer någon gång under dagen, ibland har man tur och de kommer direkt på morgonen, ibland inte förrän sist, tur att man kan jobba hemma i sådana fall... Hoppas på toppenväder i helgen! Kram

    SvaraRadera
  13. Kikar in för att önskar dig en trevlig helg och bra väder hoppas vi på
    kram Rosa

    SvaraRadera
  14. Hej! Hoppas du har haft en trevlig lördag! Nu har jag tittat lite runt här i din blogg och är lite avis tanken vilken ställe du bor i:) Såg bilden med din text "Lilleman på bryggan i Östra Hamnen...". Jag bara älskar ställen som ser ut så!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  15. Hahha lättroad som är jag är började jag förstås gapskratta när jag såg dina fina utemöbler ligga ihopfällda där på uteplatsen. Du som gjort så fint! Ja, nåt komiskt var det med det hela på något konstigt sätt. Hoppas ni fått ha lika fint och soligt idag som vi haft! Ja det där med att vänta är inte min starka sida. Inte makens heller. Senaste gången var när gubbarna skulle komma och efterbesiktiga huset. Och de skulle komma mellan 8-17. Jag ringde och sa att vi har katt eftersom jag såg framför mig hur dessa gubbar skulle klampa in hemma hos oss, öppna fönster och dörrar och säga jaha och jasså och klia sig i huvudena och liksom bara glömma bort att där fanns en katt som inte skulle släppas ut eller trilla ut från ett fönster från fjärde våningen. Och eftersom jag ändå efter detta telefonsamtal inte kände mig ett dugg lugnare ordnade M så han kunde jobba hemifrån den dagen. Så det gjorde han. Och väntade. Och väntade. Och inte en enda gubbe kom! Grrrr!
    Ha en fin lördagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  16. Ja, jag säger då det med vädret. Här hade vi 20 grader varmt igår och fint sen började det regna. Idag har det bara varit 10 grader varmt ute och det ska bli himla kallt i natt.
    Jag vill ha värme , NU!!!!
    Ha en riktigt skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Hoppas att du har haft 2 fina soliga dagar i helgen istället.
    Idag ska jag gå ut och vårstäda trädgården.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Har du sol idag??? Här duggar det lite... Och jag har hunnit med en pw, skönt att gå när det små duggar ute...
    Tack jag såg din instagram hälsning :) trettiofyra känns helt ok...
    Så bra att du kom till Ikea:) Jaså Lilleman tar inte vad som helst och ligger på, både fåtölj och matta ska vara Ikea *ler
    Ditt projekt gör mig nyfiken men jag väntar tålmodigt...
    Ja som du såg på insta så är tv rummet klart men då satte ommöblering griller i huvudet på mig... Ska jag ta in vårt skrivbord dit? Flytta bort ett skåp??? Aaaaa! Jag åker och köper tvättmedel istället!
    Ha en fin dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  19. Nog sprider man ut inläggen nu för tiden.....:/ här hinns inte med någon blogg tyvärr...ska bli skoj att du är med även på marknaden, ha de, kram

    SvaraRadera