lördag 27 april 2013

Vilken kväll

Ikväll tog vi en liten promenad, Lilleman och jag.
Den där sista, där man går sakta, nosar lite här o där...
han i marken, jag nosar mest i luften,,,,

Det doftar varm jord. Klockan börjar närma sig nio
och solens sista strålar skiner på berget bakom 
begravningsplatsen. Eller kyrkogård som det också
kallas. Men det känns så fel, för den ligger väldans
långt från kyrkan, och vid kyrkan ligger just en...
kyrkogård. Så jag kallar den begravningsplats.

Det är en fridfullt ställe och just nu
fyllt med vårblommor. I höstas och under vintern
fanns här massor av ljus. Denna plats är mycket
besökt. Idag var här en begravning,
och det ligger massor av rosa rosor
på graven. Så vackert och stämningsfullt.
Och tyst...
bara fåglarna som sjunger,,, koltrasten
och några andra som jag inte vet namnet på...


Den ligger som i en liten dalgång och det finns
belysning på gångvägen. Den här vägen
startar vi alltid våra utflykter...
Till höger, där uppe, ser man att solen är 
på väg ner... 

Igår åt jag nåt rejält gott.
Sataykryddad kyckling,
sås blandad av jordnötssås och 
kokosmjölk, hälften av varje,,,
wokgrönsaker i den...
och så en god sallad. 
Husse åt ris... jag sparar mina
kolhydrater till kvällsmacka...
sallad av isberg, gurka, majs, avocado, purjo och
de nya favoriterna sugar snaps.
Och så, förvånande nog, ja jag fattar absolut inget...
så har jag fått denna
söta lilla viol, och en till på g,
på denna negligerade stackars
växt...

Vad har jag gjort för gott för att förtjäna detta, tro?
Om ni visste vad jag är glad för denna lilla söta...
Tjohooo!

7 kommentarer:

  1. Visst har vi underbara tider så här i vitsippsbackarna! Längtar bara efter lite mera värme. Jag har likadan viol och visst har du gjort dej förtjänt av den, det kommer säkert fler ska du se. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vad god din mat såg ut, mums! Härlig promenad, skönt när det inte är så kallt på kvällarna! Kram

    SvaraRadera
  3. Ah, sugar snaps är såå GODA!

    SvaraRadera
  4. Härligt att där kommer en liten viol! Och sån vacker begravningsplats och solen där som skiner på trädtopparna. Så vackert ser vi också solnedgången nu från vår nya lägenhet och det är så härligt. Förut såg vi aldrig solnedgången - men dock uppgången och det var förstås inte fy skam det heller. Kul att du också känner sån hemlängtan, det visar att man trivs i sitt hem tycker jag. Ibland blir jag bjuden till after work och sånt där men jag tackar alltid nej - efter jobbet vill jag ju hem så fort det bara går! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken smarrig mat du visar ...fräscht och gott!!
    Grattis till söta violen :) härligt.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig kvällspromenad... Ja skönt att veta att det inte är du som nosar i marken hehe...
    Det är något speciellt med begravningsplatser/kyrkogårdar.. rofyllt på något sätt tycker jag!
    När jag är och besöker min mamma så brukar vi ibland ta ett varv på kyrkogården...
    Gick det bra med släpet?? :-D

    Helgen har bara rusat iväg... Fotbollsmatch för Wiggo, lite firande av mannen som fyllt år, jag har cyklat, puh det har blivit många mil denna helgen.. Så underbart! Igår trampade jag runt hela halvön, svärfar glömde sina solglasögon så då kom jag på den briljanta idéen att cykla och lämna dom... Såklart man är enveten och tar en omväg dit och omväg hem... ja ca 3,4 mil blev det! Och usch det var motvind hela vägen dit...
    Något svettigt att trampa, men jag fick mig en go ansiktslyftning haha...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Härlig promenad och tur att det inte var du som gick med nosen i marken *ler* Tack för en så trevlig dag på Torp, så kul att träffas och prata massa! Jag blev väl luktat på när jag kom hem lilla vovven ville nästan inte ge sig, Lilleman luktade nog väldigt gott! Ha en fin dag, vännen! Kram Iréne

    SvaraRadera