onsdag 15 maj 2013

Grattis till Didrikssons, och gränshandel...



Igår var vi en sväng till Nordby köpcenter vid norska gränsen. Det var inte tanken från början... vi skulle till Strömstad för att hämta en plotter till båten (en GPS). Och i Strömstad ligger ett litet köpcentrum som vi kikade in i. Där hittade husse en Didrikssons-jacka som han blev så förtjust i. Med byxor. En grön. 
bild: didriksons.com

Han är trött på svart, säger han, och jag gillar att han har färg, för då syns han så bra från rumsfönstret när han går nere på bryggan. Inte mycket illgrönt annars där nere vid båtarna...
Men i Strömstad fanns inte den storlek han skulle ha, så vi fortsatte de dryga två milen till Nordby. Där hade de hans storlek. Vi var bara in i sport-butiken, så resten får bli nästa gång... det blev ganska sent, och sen var det ju en bit att köra hem igen... jag köpte inget... konstigt, va?

Didrikssons fyller 100 år i år. Kolla in deras fina lookbook här med massor av fina bilder från vår lilla by... Eller se den fina filmen. (förlåt om den är för stor o det blir text i, men jag vet inte hur få bort...)
Stig-Arne brukar Lilleman och jag hälsa på varje morgon, och det är första gången jag ser Sandö lämna hamnen... Vilken underbar plats vi bor på!!!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Var ett tag sedan jag skrev här men har läst dina inlägg.
    Vilken fin reklamfilm från ert vackra Grundsund. En grön jacka är ju både snyggt och praktiskt för dig så det var ett bra val från gubben ;).
    Och du vilken snygg båt ni har, förstår att du kommer trivas i den.
    Angående dina ögon så tycker jag inte bilderna var otäcka utan du är så fin. Och det verkar som om de läkt bra.
    Ha nu en fortsatt fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. En helt fantastisk reklamfilm, jag fick gubben stående bakom mej och titta. Verkligen påkostad och fin film. Och de kläderna är ju väl värda att leva kvar1! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Skönt att dina ögonlock läker så fint, det måste kännas jättebra!
    Det var mig en ambitiös film!
    Nästan alla har ju av kläderna så dom måste vara bra, själv avskyyyyr jag regnkläder och hur mycket man än säger att dom andas så känns det inte så när dom kommer på mig. Jag känner mig som ett stackars dagisbarn som tvingas gå i galon (ja, jag vet, det är inte galon) hela dagen, klibbigt och äckligt. Nix inget för mig, men jag har säkert nån jacka hängande nånstans....som alla andra. Det är roligt att det går bra för företag.
    Annars är det skitväder idag också, jajajmensan.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  4. Skitbra film ju, jisses vilket jobb de gjort med den. Älskade övergångarna mellan scenerna, helt otroligt snyggt! Och jackorna jo, vi har varsin vinterjacka maken och jag och de är banne mig de bästa vinterjackor vi någonsin har haft!

    SvaraRadera
  5. Vekligen fin reklamfilm.
    och visst bor du på en underbar plats..min man vill flytta neråt( han är född och uppvuxen Karlkrona ,sen har han en bror som bor i Kville i Bohuslän,) men jag har svårt att flytta så långt från mina barn och barnbarn tror jag
    önskar dig en härlig Pingst
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Bra reklamfilm! Hihi man har väl blivit äldre...för nu tycker jag verkligen om regnkläder! Bra plagg! Ha nu en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Didriksson gör mycket fina jackor och dylikt!
    Jag gillar din mans val, riktigt snygg grön färg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Häftigt!!

    Kikar in för att önska en riktigt
    fin och Glad Pingst :)
    Kram Lollo ♡

    SvaraRadera