fredag 17 maj 2013

Målbild...

Målbilder? Har ni målbilder?
Såna där tankar om hur det ska bli
framöver när man nått målet?

Jag har nog en hel hoper med målbilder
tror jag.
En av målbilderna...
promenad ner till hamnen i bara jeans, t-shirt
och joggingdojor.

Igår,,, då blev det precis så!
Jag hade mina (lite för stora men mkt bekväma)
slitna jeans. Och en vit t-shirt!

När vi (Lilleman o jag) gick nerför backen mot hamnen, efter
att ha gått den långa vändan, så kom jag på,,,
att det var ju den här målbilden jag hade hela
långa vintern. Ja ända sen tankarna på att flytta hit
ut till ön började ta en fast form.

Jag skulle vara smal! Och ja det är jag ju...hihi.
T-shirten skulle vara vit. Men om jag ska vara
petnoga så hade denna t-shirt ett tryck i blått frampå... men
ok då, det gills ändå.

Och jeansen skulle vara ur-bekväma, rejält slitna
och sitta lite så där nonchalant nere på höfterna.
Ja det bidde det ju, de är ju lite stora så de halkar ner,,,

Joggingskorna är ju samma gamla vanliga. Men
man ändrar inte ett vinnande koncept,,,

Nu finns det fler båtar i hamnen.



Och sen blev det altanhäng hela långa dan...
sen åt vi middag här ute, och ja,,, det bidde
det första glaset rosé också, trots att det var
bara torsdag. Men när ännu en målbild
visar sig bli verklighet, den att äta middag
ute på vår underbara altan, så måste man fira.

Nu får ni inte se matbordsdelen, för jag glömde
ta några bilder. Men jag lovar att vi hade det 
mysigt. Solen värmde, det blåste nästan inget,
man kunde höra en båt puttra nere i marinan
och måsarna skrek lite... 



Här sitter man bra, och bakom den öppna
dörren finns ett praktiskt förråd för dynor
(ifall det skulle storma o regna...).





8 kommentarer:

  1. HÄRLIGT!!! :D Målbilder är bra...speciellt när man når upp till dem och får uppleva dem! ;)
    Kramar från ett soligt och varmt Göteborg!

    /d

    SvaraRadera
  2. Underbart är ordet!!!!!!

    You Go GIrl!

    //Maliin

    SvaraRadera
  3. Här sitter en som har nya mål varenda dag, fast jag kallar dom för beting. Blir nästan arg på mej själv för att jag nästan MÅSTE förverkliga dom också! Men vet du, jag tänkte faktiskt på dej i går kväll att nu sitter nog EM på sin fina altan i kvällssolen, och det gjorde du ju!!! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Målbilder ja....Det är ju bara det, att de där målbilderna vrider kappan efter vinden lite då och då :o))
    Kan tänka mig att det är gött att sitta där på er altan och höra måsar och puttrande båtmotorer. Sommarljud liksom..
    Vilken snygg soffgrupp ni har! Har aldrig sett en sån tidigare.
    Ha en fin fredagskväll och en härlig helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det är jätteviktigt med målbilder och att man har olika för olika sammanhang.
    Jag blir så glad av att läsa att du kunde uppfylla ett mål. Du är helt fantastisk!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hihi ja trodde du skulle skriva att Tyskland ransonen låg där i förrådet så att du bara kunde sträcka lite på armen när du behövde mer ;-)
    Ja har nog en massa måltider.... Så många att jag nog inte vet om eller var jag ska börja hehe...
    Guuuuuu så gott att sitta ute och äta... Ja själv har man suttit på jobbet och glott ut genom fönstret, men nu är det
    Kväll, vi har hyrt film med W och hoppas bara Lill monstret somnar snart så vi kan se, annars hinner nog jag själv somna hahah... "Sune i Grekland" ska vi se

    Ha en fortsatt härlig fredag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Vad lycklig du låter. Jag gläds med dej!

    Ha det skönt, kram Marie

    SvaraRadera
  8. Åh vad UNDERBART! Jag blir alldeles lycklig av att läsa din text och se dina bilder idag. Det gör mig glad! Vad härligt det är när man stannar upp i nuet och finner sig själv lycklig och precis där man vill vara. Det är så härligt att jag ryser bara vid tanken på det.. Jag har många målbilder i mitt huvud.. och många som har passerat lyckligt :-) Stor kram! Älskar er mysiga uteplats. Idag var första gången vi åt middag på vår balkong, inte alls fel! Kram!

    SvaraRadera