tisdag 7 maj 2013

Nöjd, nöjd och...och blå...

Jahapp
nu ska jag berätta vad jag har gjort.
Kräsmagade ombedes att inte scrolla längre ner...haha.

Inte i hela mitt liv jag trodde att jag skulle genomgå en kosmetisk kirurgi. En skönhetsoperation, det är liksom inte jag, inte.

Men så...
den där övervikten satte sina spår, typ överallt, ja fladder här o där- men det var inte det värsta.

På grund av mitt höga kolesterolvärde så hade jag också fått nåt riktigt äckligt som heter
xantelasma.

Märkligt namn, finns ingen vettig översättning... men det är en gul fettansamling som man får
runt ögonen. Man KAN få när man har förhöjda kolesterolvärden. Det KAN komma ändå, utan höga värden och KAN också vara ärftligt...
I alla fall
där satt dom-
och jag retade mig på dom. Jag faktiskt skämdes för dom och valde glasögonbågar som skulle skymma.
Att sminka över var helt omöjligt. Tro mig, jag har testat. Att låtsas som inget... ja ni vet hur det är med saker man skäms över eller inte vill visa
man tror att dom LYSER! Och ibland frågar folk,,, det är bland det värsta...

Till slut så, när jag hamnat på min målvikt, eller känner mig  nöjd med resultatet på vågen, och mina värden är normala igen, då bokar jag en konsultation hos Kosmetisk Kirurgi i Göteborg. Jag var där för ungefär fyra veckor sedan och då bokades en tid för operation i Falköping.
Den gjordes igår!!!

Söndag kväll: Först ett rejält pass på Step Up! Sen hem o äta. Duscha  kväll med antibakteriellt, fasta från midnatt (kl 20 för mig), duscha måndag morgon med antibakteriellt, snabb biltur till Falköping (det gick fort,,, jag var lite sen o husse fick dra på liiiiite...) jättehungrig!!! och så.... några timmar senare var jag nyopererad, hungrig! och supernöjd. Så enkelt, smärtfritt (lätt-sövning så jag var lätt-vaken, och bedövning i ögonlocken) och vilken trevlig personal!!! Kaffe o smörgås, å så gott det var!
Läkaren, Doktor Avni, han kan det här med xantelasma, han.
Nu är dom borta! Om dom kommer tillbaks? Ingen kan sia om framtiden, men då tar vi det då...
Hur jag mår idag? Haha, kunde varit bättre om jag dessutom inte fått en rejäl förkylning... eller är det allergi? Jag brukar inte vara det, men man vet aldrig... Nyser gör jag,,, oj aj, och näsan rinner och jag fryser om vartannat... typiskt nu när det ÄNTLIGEN är SOL och VARMT. Ja då får inte jag sola... jo kroppen då, men inte gärna ansiktet just nu...

Ont? Tja, lite som en lätt brännskada. Som när man solat för mycket, svider, drar och gör liiiite ont.
Men en isblåsa gör gött, och det blir bara mer o mer blått o svullet....Hahaha!
Men oj vad jag är nöjd!!! Priset för kalaset är hemligt, man får själv betala sånt här. Sjukvården anser det vara en petitess och hänvisar till privatklinikerna. Jag gick till Kosmetiskt Kirurgi eftersom jag visste att de har gott renommé. Dessutom passade det bra att bli opererad i Falköping, eftersom vår gård ligger där... så husse o Lilleman hade lite att göra när jag låg på operationsbordet. Stygnen tas på måndag i Göteborg. Tänk då får jag ännu en shoppingdag...

Jo, och så glömde jag berätta att jag dessutom var till en superbra frissa i fredags, efter läkarbesöket. Jag klippte lite till, färgade och nu är jag, ja just det... nöjd! Vänta bara sen när det inte är sån där äcklig antibakteriell duschkräm i håret,,,  Om jag handlade nåt? Jodå, gröna högklackade skor... men det tar vi sen...

Då kör vi bilder då!
2 timmar efter operation

24 timmar efter operation, dvs för några timmar sen...
så här såg jag ut imorse...
hahaha.... har mått bättre... atjhooo!
Före: här ser man den gula ansamlingen
som kallas xantelasma
före operation... ny frisyr
Och så firar jag 700 inlägg och
50 000 besökare
Tack!

12 kommentarer:

  1. Grattis! Måste vara underbart att ha fått bort det, även om det var en bit av dej! Så fin du blev! Krya nu på dej från förkylningen också! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Det var väl inga hemska bilder!
    Du är jättefin ,och din frisyr riktigt fräck.

    Stort grattis också till alla dina besökare.
    Undrar om inte vi har kommenterat hos varandra så länge vi haft våra bloggar?

    Jag skickade dig ett mail igår............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Fina vackra du, snygg frisyr! Om man vantrivs med något ska man göra något åt det så det var jättebra att du gjorde det, det handlar ju om att vara nöjd med sig själv och det kan bara du bestämma! Stor kram

    SvaraRadera
  4. Du ser jättefin ut ..fast trött på den ena bilden.
    grattis till dina 700 blogginlägg och alla dina besökare
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Men...va tuff du är som kom till skott och fick det gjort! Det ser jättefint ut! Inte alls läskigt.
    Och vilken snygg frisyr du har. Du har verkligen gjort ett stordåd med hela Dig.
    Grattis till alla besökare och till alla dina inlägg på bloggen.
    Vi ses på Instagram.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Nejdå det var väl inga läskiga bilder...
    Men vad vågat att göra det, fast behövs det och man känner att man vill så kanske det inte är så svårt att ta initiativet att göra en operation...
    Märkligt att det ser värre ut så långtid efter operationen...
    Du får visa sen när det svullna har försvunnit och stygnen är borta...
    *tummen upp för frissen och färgen... looking good!
    Min näsa och hals börjar klia nu... så det är väl dags att stänga in sig när värmen är här!
    Hoppas du känner dig bättre!

    Grattis till dina besökare och inlägg!

    Nu ska jag kasta storman i säng... behöver sofftid hehe eller ja egentid!!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Klart man ska ta bort sånt sånt! Det var bra gjort. Jag är för att ta bort sånt som man inte trivs med eller som stör en på annat sätt, det finns ju så bra och sofistikerade metoder numera. Ska du inte ta det lite lugnt nu och får du verkligen sola ansiktet ens i sommar? Var försiktig. Jag trodde först du hade tatuerat in mascara, for ever, så att säga, men det var innan jag började läsa ordentligt.
    Du kommer att bli väldigt fin, eller ja, det är du ju redan.
    Gratulerar till alla inlägg och alla besökare, visst är det kul!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Så fin och fräsch du ser ut!!!
    Visst förstår man att det är skönt och få bort sånt där...du gjorde rätt om det känns rätt för dig.
    Grattis till ditt jubileum med bloggen....imponerande!!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. Åh vad fin du är! Så söt! Jag förstår dig till fullo, sånt där kan man må jättedåligt av rent psykiskt och det blir jättejobbigt att leva med. Du gjorde helt rätt, tycker jag. Och fin ny frisyr, riktigt riktigt fräsch. Ja superfin är du! Hoppas du mår bättre snart! Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad skönt att höra att operationen gick bra och att du är nöjd med allt från behandling till resultat! :) Det kommer att blir riktigt fint när allt är läkt!
    Du blev helt otroligt snygg i håret! Gött att Kikki föll dig i smaken likaså!!! :)
    Kramar från ett regningt Göteborg
    /d

    SvaraRadera
  11. fin !! åh, vad fin Du är !!

    kram från rapsfälten,

    h

    SvaraRadera