lördag 18 maj 2013

Nu börjar det ta på´t...

Vi har varit en sväng på gården idag.

Underbart väder!
Lilleman har sprungit och sprungit...
och så sprang han lite till efter det...hihi...

Nu sitter vi här hemma på ön igen, 
och jag går igenom dagen...

Fick med mig lite gräslök hem, det är gott.
Fick tagit lite bilder på bla matgruppen...






och på hyllorna....
Tomma, som ni ser.
Har sålt nästan alla mina böcker,
utom favoriterna, som numera ståtar
bakom glasdörrar här på ön...
Det blev 800 stycken som for iväg
till antikvariat.


Billy-hyllorna är i färgen mörk körsbär
och det gamla måttet 90 cm
med överhyllor.
Har fyra stycken
till salu.
Det finns även en hörn-del, men utan överhylla..
Intresserad?
Skriv i kommentaren så hör jag av mig
eller maila.

Matgruppen har fyra stolar
och två iläggskivor 
vilket gör det ett härligt
stort bord för stora middagar...
Sitsarna är lite "bedagade"
men mycket lätta att klä om.
Detta är också till salu.

Sen är det så att jag kommer att vara med
hos Viola på hennes Fin-Loppis 
den 20 Juli.

Jag kommer att lägga upp lite bilder
från min lilla gårds-Loppis.
I nästa inlägg så kommer det ett gäng...
Om det är nåt som verkar intressant, och 
ni vet att ni kommer till Viola, så kan jag
ta med i så fall.
(Gäller inte möbler...)

Jag kommer även att försöka ha
min lilla Loppis öppen framöver.
Men det får bli nån helg då jag vet att jag är
på gården, då alltså... 
Kommer att skriva det här, så klart.
Gården ligger i Skaraborg, ca 4 mil vä om
Jönköping.

Nu ska jag ta och sätta mig ute på altanen...

Ha en fin Pingst!

4 kommentarer:

  1. Ojoj hade du över 800 böcker, det var inte dåligt! Duktigt av dig att kunna skiljas från så många ändå, det kan vara svårt tycker jag. Jag har skänkt ort en del som jag faktiskt ångrat och nu har jag inte ens alla böcker framme pga platsbrist utan några ligger i lådor i förrådet. Det är lite sorgligt för jag älskar mina böcker även om jag läste dåligt nu för tiden. Tjusigt matbord! Vad skoj med mer loppis. Jag brukar älska loppis men har nästan fått lite loppisskräck = rädd att jag ska köpa massa saker som jag inte vet var jag ska göra av dem, haha! Kram på dej å ha en riktigt fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att få rensat, man mår så bra efteråt! Kram

    SvaraRadera
  3. Va kul att du ska ha loppis ho Viola! Får se om jag tar en tur dit då! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. hej vad kul att du ska vara med där , det ska jag med
    kram Rosa

    SvaraRadera