söndag 19 maj 2013

Nu gör vi så här...

Jag lovade lägga ut lite bilder från min lilla
gårds-loppis.
Samt från andra ställen på gården...

Först så lägger jag ut aktuella bilder...
Ni får ursäkta att det är lite stökigt,
men jag har knappt varit där sen 
vi flyttade och det är ju mer än
sju månader sen... tänk va tiden går!

Alla möbler som finns på bilderna
är också till salu, men de tar jag, som sagt,
inte med upp till Viola och hennes fin-loppis i juli.

Återkommer när jag har bestämt datum för 
en liten hemma-loppis igen på gården.

Priser?
Skriv i kommentaren eller maila mig
så...
Obs att det är inget köptvång ifall ni 
vill att jag ska ta med till Violan...

amerikaklocka (fungerande),
gamla tavlor, koppar, horn mm

lockurna, tillbringare, silverbestick,
lampetter, vaser mm
tänk så fint detta skåp skulle bli om man målade det...

skåpet också till salu


lite smått o gott
herbarium, klocka, Rörstrands Jubileum 3 st.
plåtburk mm
jugendskåp i ek

Trymå med slipat spegelglas


kristalluppsats och lyster

furubyrå

detta är en emma som är klädd med gult tyg,
originalet är svart/guld... mycket bra skick.
klädseln går att ta av genom att man öppnar i ryggen där
är kardborreband...

litet trevligt bord

två sådana här stolar finns

art decó lampa dubbel SÅLD

art decó lampa enkel.
Finns en enkel att hänga i fönster också.
SÅLDA

fåtölj. fotpall finns till

detta ekskåp har två lådor som ska sitta där apparaterna är.
De är inte målade.

eksoffa äpplet

syskrin med lösa ben
Och så kommer här lite bilder från förr...
dvs jag har tidigare haft med dem här på bloggen...
figuriner (Påskliljan skymtar till vänster)


de guldiga hållarna är sålda...men vågen finns kvar



några av de turkosa flaskorna och de bruna i fönstret är sålda.
Måsarna med zinkvingar bor på ön så länge....

kökssoffan är såld, likaså puffen och de små borden


8 kommentarer:

  1. Hej!
    Det finns oändligt med saker på en gård.Ju mer plats man har att ställa undan grejer på,ju mer samlas det. Visst är det fiffigt med loppis.
    Jag skulle också behöva anordna en.(Men jag tycker nog det är roligare att besöka loppis....)

    Ha en bra majvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Jisses vad saker... Värsta Blocket inlägget hehe...
    Wow 800 böcker, mina *host host 300 ligger i pappkassar i garaget (mest pocket) Jag kan inte riktigt skiljas från dom men min tanke va att slänga upp ett bord på garage uppfarten en strålande dag och sälja dom, vi har många som promenerar förbi oss... Ja rena E6an ibland haha!
    Vi har fixat och donat i trädgården hela helgen, ja förutom avstickaren på 50 km i dag! Uj uj mina ben är möra och skulderbladen känns också, men så roligt det var! Loppet gick runt sjön Lygnern, jag har aldrig cyklat där! Vilka uppförsbackar, långa och sega, när man såg krönet och hoppades på att det skulle gå nerför, ja då var det såklart en backe till... Men sen när nedförsbackarna kom, ja då gick det undan....

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Gaaaah vad gör du med mig! Åh jag vill ha Äppletsoffan och furubyrån och kristallasken med lock och den bruna flaskan till höger i bild.. jag behöver bara ett hus först! Åh så mycket fina saker! Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Ingen separationsångest här, eller? Jag säger också jisses vad ni har samlat på er! Du har verkligen anledning att ha loppis. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Så många fina saker du visar...
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Verkligen mycket plickeliplock. Hoppas du får det sålt! Kram

    SvaraRadera
  7. Jamen, jösses vad grejer! Du har inte funderat på att ta dit en antikhandlare som tar rubbet för en klumpsumma? Men det är kanske rätt roligt att sälja själv också! Kristalluppsatsen är jättefin, den hade jag ju kunnat tänka mig att lägga ett bud på!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Så du har kvar lite eller ja ganska mycket saker från loppisen. Skulle allt kunna plocka på mig en hel del grejor hos dig men vart jag sen skulle göra av dem är värre ;).
    Önskar dig en fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera