tisdag 14 maj 2013

Så längesen det var...

Nu var det över en vecka sen som Lilleman och jag
tog långpromenad tillsammans på ön.
Allt har blivit så grönt, på denna korta tid.
Det är precis som en helt ny ö, vetja...

Vi gick den korta långa vändan... den som jag kallar L.
Dvs den som är längre än M och kortare än XL---

Först så tog vi oss nerför berget, förbi den vackra
kyrkogården/begravningsplatsen och så vidare.



Ner förbi "Krögen", där matbutik, café/pizza och matställe finns,
och så finns här Hannas i Krögen som säljer fina kläder
till bra priser. Förutom Didrikssons, så finns bla Vila och Desigual, 
som är ett spanskt märke med häftigt mönstrade plagg. 
En frisör finns också... och så Bobos fiskvagn vissa dagar i veckan.
Nu är också ICAs glasskiosk öppen...

Ner mot bron över till "andra sidan" och så tog vi höger 
ner genom samhället, ner till östra hamnen. 
Träffade några bekanta på vägen, och Lilleman fick se 
sitt livs första robot-gräsklippare. Uj va de va konstigt, 
läskigt och samtidigt spännande...

Samhället lever upp efter vintern. 
Man ser turister!
Hur ser man att dom är turister? 
Mja,,, de flesta årsboende känner man igen
nu, och turisterna såg idag faktiskt frusna ut.
Inte alls klädda för vårvindarna på ön...
Som jag... haha

Idag såg det så varmt och fint ut, och det var nästan +10.
Men nere vid hamnen så började jag frysa, för jag hade
varken mössa eller vantar. Där fick jag...

Men tur hade vi, för nu kom regnet... precis nu...

Nu känns så himla skönt, för stygnen är väck.
Det gick fint att få bort dom, de är verkligen
superduktiga de som arbetar på kliniken.
Trevliga, försiktiga och noggranna.
Så nu kan jag blunda utan att det sticks
av stygnen och inte kliar det heller...
tejpat o fint. Och kräm mot det blå...
Det blir bra det här.

8 kommentarer:

  1. Oj,jag hade helt missat att du gjort en operation, men jag tycker inte att det syntes särskilt mycket på "före-bilden". Fast det är väl alltid så att man tänker mer på sånt själv.
    Roligt i alla fall att det blev bra och att du är så nöjd:-)
    Våran vovva regerar inte direkt på robotgräsklippare, det finns några häromkring, men hon blev helt stel härom dagen när vi gick förbi en flock kalvar.
    Inte första gången hon såg sånna djur, men det kanske hon hade glömt, knashunden;-)
    Kanadagässen tycker hon också är lite märkliga, och byggarbetsplatsen en bit bort. Visst det ser ganska rörigt ut, men man undrar vad som rör sig däruppe på dem, när de står och bara tokstirrar??
    Här regnar det inte än i alla fall, tycker nog att vi fick tillräckligt igår!
    ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja det har hänt otroligt mycket i naturen den senaste veckan. Vi gick genom skogen idag och jag fann att liljekonvaljens knoppar börjar synas! Vi hann precis hem innan det började störtregna! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Nu har jag läst om vad du har hittat på den senaste tiden. Det måste vara väldigt skönt att vara av med de där gulingarna vid ögonen. Visste inte att det fanns något sådant. Skönt att det gick smidigt att ta bort stygnen.

    Visst är det väl härligt nu när allt bara spricker ut i det grönaste grönt!!! Tänk som du och jag har längtat efter vår och sol i vinter. :0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Ja, nu händer det grejer i naturen varje dag.
    Vackert visst.........men det går alldeles fööör fort!

    Såg att mina pioner är ½ meter höga redan!
    När jag tittade senast syntes bara några små gröna pinnar..............

    ha det bäst,
    fina du
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Ja jisses vad vackert det är ute nu! Ditt första foto här idag är helt underbart. Är det med hjälp av instagram du gjort det så snyggt? Jag har fortfarande inte instagram.. knasigt va?! Jag tänkte idag när jag åkte hem från jobbet att jag liksom inte fattar att det nästan är sommar nu.. så länge som man väntade på vår och suckade över vinterjackan - och så nu, poff, allting grönt, blommor, körsbärsträd i blom! Vad härligt att du är av med stygnen och att det känns bra. Hihi kram från en som har en purrande katt som stryker kring mig här och vill leka!

    SvaraRadera
  6. Skönt med våren men här var det minsann kallt idag.
    Oj så blå du ätr kring ögat, men det kan man ju förstå.

    SvaraRadera
  7. Det blev så grönt så fort.... men visst är det underbart!!
    ojojoj det var mig en hektisk dag du hade igår... Skönt att bli av med stygnen i alla fall och lite shopping på det var ju kanon!!!
    Idag har jag jobbat... njuter verkligen av det... Få vara själv, ja jo jag har ju arbetskamrater men komma hemifrån det är skönt, det ger mig lite mer energi de dagar jag är hemma, som att igår började jag gräva en rabatt på 6kvm men jag kom inte så långt för Noah skulle sitta mitt i jordhögen!! (jag återkommer med slutresultat)
    och apropå slutresultat, så sprang jag ju vårruset igår och tjohoooo jag slog mitt egna personliga rekord på 5 km!! aaaah jag är så stolt över mig själv... dessa svettiga intervaller, pw, cykelturer har gett resultat! Tyvärr vräkte regnet ner, inte i början men sen...
    Imon är det jobb igen så det är väl dags att gå å dra täcket över sig...
    Godnatt
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Jag älskar verkligen det ljusgröna som är ute i naturen nu, det är fantastiskt!
    Vad fint det ser ut kring ögat, det ska bli spännande att se om ytterligare någon vecka eller två!
    Kram

    SvaraRadera