söndag 26 maj 2013

Slagen hjälte... och bryggsegling

Idag har nog varit den allra härligaste dagen 
det här året!

Jösses, va varmt o skönt!
Blåsigt, ja visst,,, men om det inte 
hade blåst, så hade det nog varit
snudd på outhärdligt.
Vid skrivande stund, 18.00 typ
så är det 22,8 grader varmt!!!

Lilleman är så trött.
slagen hjälte på favvo-mattan...

Först en förmiddag i båten.
Nej, vi åkte aldrig ut.
Det blåste alldeles för mycket
för en premiärtur för mig 
och Lilleman.

Men att bryggsegla går utmärkt.
Och ja, jag vet att det heter styrbord (höger), hihi.
här sitter EM och bränner sig... Lilleman är duktig och har flytväst på
Inte den mest smickrande bilden på bloggerskan,
men håll till godo,,, hehe...

Vi hade fika med, kaffe och gott bröd
med ost och gurka, det är grejor det...

Och så pysslade jag/vi lite med det
tekniska, dvs plottern (Navigatorn)
och ekolodet. (ses till höger uppe i rutan) 
Det vill till att komma
överens med de nya pryttlarna, minsann...
Lilleman blev trött o varm
så han gick ner i ruffen o lade sig lite...
Sen tog vi en tur ner till Sjömacken.
De kommer att öppna den näst-nästa
helg, men de håller redan på att plocka upp
varorna. 
Det där är en butik i min smak. Det är 
inte bara bränsle till båtar minsann.

Nej, här finns minsann både fika o glass, och prylar.
Och kläder, och keramik och allt mellan himmel o jord
och jag erkänner att det inte fanns en enda pryl som 
INTE satte min vill-ha-nerv i dallring.
Gaaaah, så mycket fint!!!
Och det i en liten liten sjöbod nere i vår marina.
Kan det bli bättre?
Tänk, där har Lilleman och jag strosat runt under 
vintern och inte visste vi att det skulle bli en 
sån fin butik där inte...

Jag lovar att ta bilder sen, när dom öppnat...

Eftermiddagen ägnar vi åt
att äta på altanen
och husse börjar bygga
på de stora trälådor som
ska stå på två av altanerna,
där det ska planteras så småningom...

Har noterat att det drar in moln nu, så
vi får väl vår beskärda del av
regn o rusk, kanske?



11 kommentarer:

  1. Men EM det var en mycket smickrande bild på en riktig pingla!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Försöker igen...EM du är en riktig pingla! KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Åh näää vad härligt ni haft det! Jag satt med mamma i telefon och helt plötsligt tjöt hon "åååh vilket väder elsamarianne haft idag då, ååhh!" och så började hon läsa högt i din blogg hihi. Mina föräldrar har haft regn och kallt de senaste veckorna, vi hade i alla fall sommar förra veckan. Idag regnar det. Åh Lilleman så söt han är där han ligger i ruffen. Klokt av honom att söka sig dit från värmen och solen. Det är så gulligt när djur ligger så där och bara rör ögonen och inte huvudet när de ska titta upp hihi. Pebbles ligger också och sover, i sin lilla trälåda. Jag tycker du är så tuff där du sitter i keps å allt! Du är mycket modigare än en annan, jag har bara visat mig själv bakifrån på bloggen haha! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  4. Ja fy så avis jag är på ert väder! Jag som är en sådan soldyrkare! Visserligen hade vi en fin dag igår så äldste grabben som stod ute och slipade på en bil med bar överkropp fick sin beskärda del av solbränna, men det blåste ju så in i sjutton. Idag har jag inte satt min fot utanför dörren! Så olika faller ödets lotter, får väl vara glad om det slutar regna idag, haha! Ha det så bra! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut hos er..och bilden är jättefin på er
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Oh, vilken lättnad, du vet vad det heter! Jag blev så otroligt oroooolig!!!
    Nej, då, här kommer inte nåt regn inte, sällan, bara lite dugg i så fall. Nu kommer det att vara så här hela sommaren, fast framöver kommer det att blåsa mycket mindre. Att jag "vet" detta beror på att göken galt i norr hela den här säsongen och norrgök är torrgök! Vad lyxigt det ser ut att bryggsegla, alldeles lagom laid back. Och den där shopen låter ju för kul!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det var en slagen hjälte som låg där!
    En sådan här dag behöver man kapsla in och spara till kalla mörka dagar!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla mysigt ni har haft det och du är ju snygg!!! Här har vi också haft en underbar dag fast den slutade med regn.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Så fint! och en snygg bloggerska såg jag på bilden.
    Lilleman har det nog väldigt bra hos er, han får vara med över allt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Ooo så myyysigt och fint...alldeles avundsvärt faktiskt...
    Förstår att ni hade det underbart!!
    Önskar dig en finfin majvecka med soool!!
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  11. Den där mattan hade jag också slagit mig ner på pladaskt efter bryggsegling! Troligtvis hade varenda nerv spänt i min kropp haha...
    Fast ok det ser mysigt ut med en fika i båten, kanske ska starta så i sommar när mannen tvingar mig i båten :)
    En ny butik är ju inte fel att utforska, spännande!
    Idag var jag trött på jobbet och hemfärden, jisses gäsp gäsp men nu är det bara att vända om och åka m Wiggo till fotbollsträningen...
    Så kul med loppisen....lycka till
    Kramar Sandra

    SvaraRadera