söndag 2 juni 2013

Dagen efter...

Så var det söndag, och nu är helgen snart slut. Det har varit en lång och händelserik helg. Eller inte... beror på hur man ser på saken, liksom.

Vi kom till gården ganska sent på fredagskvällen, för vi tog vägen förbi hemma hos lilla M och bjöd henne o en kompis på middag/pizza. Det var ju hennes födelsedag och hon hade ingen aning om att vi skulle komma. Det är ju ett rejält antal mils omväg för oss när vi åker till gården. Men det är hon värd!

Det är alltid så speciellt märkligt att komma till gården. Inga hästar kvar, bara kossor i hagarna runt omkring. Inga ungar eller katter eller höns heller,,, och bokhyllorna gapar tomma, likaså köksskåpen. Där finns bara udda saker som jag lämnat kvar...

Lilleman provar halsband som burits av
Rottis och andra stora hundar som vi haft.

Men doften i huset är den samma, och trots värmen ute, så är huset alltid svalt och skönt. Högt i tak, höga fönster och "självdrag"...

Eftersom det varken finns Wi-fi eller TV längre, och urusel mottagning på mobilerna, så spelade vi lite kort... 500. Vi vann varsin gång. Lite vitt vin var gott till... och jag åt några små bitar mörk choklad. OCH så tog jag några av husses såna krispiga "mössor" som heter Sombreros. Ajabaja,,, nåja, inte ramlade himlen ner precis, för att jag smakade på dom. Däremot hade jag väldigt ont i magen när jag vaknade på morgonen... Straffet för att jag åt sånt jag inte bör äta...

Sen var det dags att städa nere i Loppisen. Skulle ju ha öppet 11-15. Möblerade om lite, plockade fram lite nya saker, dammsög och pysslade. Så blev klockan 11.

Det kom inte en kotte.

Så var det med det.

Men nu är det städat och fint, och jag fick gjort massor. Vi har ju börjat röja inför den kommande försäljningen av gården. När det blir, vet vi ännu inte, men det blir. Och då ska det ju vara tomt...

mina älskade Blundstone från 1992... still going strong


hittade en spegel som ska tas med till ön.
så blev det ett självporträtt i helfigur...
Alla grejor? Ja, i juli åker jag till Vikbolandet på Fin-Loppis hos Viola, och då ska en del prylar med.
Sen får vi se...

5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg, trots att det inte kom någon på loppisen :(
    Vad fin du är! Kram

    SvaraRadera
  2. Va? inte någon... så tråkigt! Trodde man tvärnitade uppåt landet, inåt landet, ja vart som helst och gjorde bromsdäck i asfalten när man såg en "loppis" skylt... Så var det en sommar för mig och tjejkompisarna i Småland.. Kanske för att jag körde och har en typ av bil-tjuvs-gen i mig hehe... Ugh här på kusten är ju loppisar svindyra!!
    Åkte ni ut med båten? Bättre väder uppåt kanske.. solen visade sig nu på em/kvällen...
    En treväxlad är väl kanon att önska sig.. fast ibland är de tröga, jag har en och lite motvind och det är kämpigt att trampa...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ha en fin början på veckan!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att det inte kom någon på loppisen. Men ni får trösta er med att ni fick en hel del gjort. Så ni har kommit fram till att försäljning är förestående, ja ibland är det bättre att vänta lite som ni har gjort och inte göra något förhastat. Ibland ångrar vi att vi sålde vårt hus i Jönköping, men som läget var då kändes det bäst. Det går alltid att vara efterklok. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Va, kom det ingen?! Nämen! Ja det var kanske många saker som hände just den dagen, jag vet ju själv att det var flera saker jag ville gå på men fick välja.. men hoppas det blir succé hos Violans i juli då! Så sonen bor inte kvar på gården? Vad synd. Det måste kännas konstigt att komma dit, det förstår jag. Och Lilleman, så fin han var när han provade massa halsband! Kram!

    SvaraRadera