måndag 24 juni 2013

Hopp o lek

Det blev Hopp o Lek idag på förmiddagen.

Friskis Svettis har gratis-gympa på bryggan
vid Gullmarsbaden i Fiskebäckskil.

Himla trevlig ledarinna, som hade rolig, lite
äldre sommarmusik.
Nya rörelser, lite gammalt också, och jag hängde
med bra. Tror attans det, det var Senior-gympa...

Lilleman satt så snällt i bilen och väntade.
Tur att det fanns skugga på parkeringen.
Vatten, nervevade fönster och folk o hundar
att kika på...

Nu tog jag ingen bild på oss idag.
Liiiite känsligt att ta foton när folk
man inte känner är klädda i träningskläder.
Men vi var ett 40-tal och det var precis lagom
för att bryggan skulle räcka till och ingen
trillade i sjön...
Så här vackert är det
(Husse o Lilleman förra sommaren)



Ungefär likadant väder. 
Helt ok när man ska gympa.
Varmt, lite blåsigt och ingen sol.
Det är gympa varje vardag hela sommaren.
Det var absolut inte sista gången.
Kanske redan imorgon
och varför inte köra dubbla pass.
De kör 10.00 och 16.00...

I kväll ska jag iväg och rida...
det var verkligen länge sen.
Jag som trodde att det var slut med det när
sista hästen lämnade stallet på gården.
Men man har fel ibland.

7 kommentarer:

  1. Rida och båt är livsfarligt!!! ;-) jag var aldrig någon hästtjej är inte nu heller iofs... Tälja pinnar, och fixa områdets tuffaste äppleslunga det var jag det haha!!
    Men nu har jag iaf fixat mig en flytväst, ja jag kanske kanske kanske kan åka med ut i sommar och då har jag ju en...
    Härligt med morgongympa... Själv känner jag mig träningsirriterad, har vart så trött hela helgen och inte orkat... En riktig latmask är jag!!!
    Jag överlevde mötet och det ska nog bli bra i Augusti och skola in... Värre var det när jag kom hem och hans farmor sa att han varit ledsen mest hela tiden... Blir en inskolning med henne med hehe!
    Imon är det jobb igen :)
    Hoppas det gick bra på ridningen!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad kul du kommer att ha det på ridturen och vilken träningsvärk du kommer att ha imorgon och de kommande 14 dagarna. ;) Hör av dig hur det gick med ridningen. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Du som var orolig för din träning i sommar. Gympa på fm och ridning på kvällen, tror inte du behöver oroa dig, härligt! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken kondis du kommer att få om du ska gympa och rida! Aha, det var därför du inhandlade nya ridbrallor. Jag har ridit i min dag i gummistövlar och jeans, aldrig hjälm, det var tider det. Cyklade två mil en gång i veckan för att komma till ridskolan! Vad gjorde man inte för att få rida när man var 15 år!? Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Och vilken fin utsikt ni måste ha därifrån bryggan och över mot min stad! Det är grejer det!
    Och rida, aldrig, jag kanske har sagt det förut, jag är uppvuxen bland ardennerhästar, hur snälla som helst, och många, men jag har ALDRIG suttit på en hästrygg! Men det vet jag ju att du har gjort, så va kul att du rider igen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, vad du håller igång! Både gympa (hm, dubbla pass?) och ridning!
    Roligt att du är här igen, jag trodde att du tänkte ta sommarlov hela sommaren!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Nej tusan vad kul att du skulle rida ikväll! Hoppas du satt kvar då med mockan i baken ;-) Hehe ibland har det ju liksom hänt att man flugit av som en liten vante.. Jag skötte om några hästar för något år sedan, hade turen att ha dem på en gård fem minuter hemifrån, sen flyttade de några mil bort.. sen blev det liksom inte av mer. Hade de inte flyttat hade jag garanterat fortsatt. Älskar att pyssla och rida lite men är nog för lat för att någonsin skaffa en egen häst.. vi får se. Hoppas du hade kuuul. Jäklar vad duktig och "motionerad" du är. Här ligger man i lä! Kram!

    SvaraRadera