tisdag 25 juni 2013

Känner att man lever

Ooops vilken känsla
när man kliver ur sängen...

Arrrrrgh,,, vilken muskelvärk.
Redan.

Man får skylla sig.

Först gympa, sen
promenad med Lillis
och så iväg för en ridtur
på kvällskvisten.

Så underbart det var att sitta i sadeln igen.
En söt, trevlig, lättriden och välutbildad
islandshäst. Jag har inte ridit islänning
så väldigt mycket, så det var en mycket
positiv känsla att känna att det funkar.

Min nya kropp, den lätta och numera ganska
vältränade (nåja, den har rört på sig i alla fall)
betedde sig på ett helt annat sätt, än förr i tiden.
När man baxade upp sig i sadeln (stackars hästar)
och skumpade iväg.

Nu blev det en härligt ridtur genom Skaftös skogar
ner till havet. 

Här är bilder från i höstas.
Jag tog inte med mig mobilen på hästryggen.
Det är liksom no-no, och vi var ju två som red tillsammans.
Skillnad när man är ensam...

här skymtar havet

perfekt tölt-väg

förbi den gamla kolerakyrkogården
och ner till havet


Vilken ynnest att få vara med om detta.
Och nu får jag uppleva detta flera gånger.
En gång i veckan är planeringen.
Jag ska ju hinna med att gympa också...

Och mina nya ridbyxor var helt enormt sköna
och allt bara var helt
Perfekt!

Och som grädde på moset
sista kvällspromenaden i sakta mak
Lillis och jag och
solnedgång
över Grundsund
Grundsund, solnedgång



9 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Härlig känsla att kunna hoppa upp på hästen och känna sig lätt som en fjäder och dessutom vältränad :). Vackra ridvägar har ni ja jag tycker allt att Grundsund med dess omgivning är vackert på alla sätt och vis, synd bara att vi hade så mycket regn när vi var där. Våran granne är där hos er nu fram till på torsdag och de verkar helnöjda dom oxå.
    Ha en fortsatt fin vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Åhh vad vackert där är! Men du, vilket nytt liv du har, smal och snygg, fint nytt boende på en ö och nu dessutom möjlighet att rida en gång i veckan! Det är ju alldeles underbart, vad mer kan man önska sig! En liten islänning som dessutom var välutbildad låter ju perfekt. Skulle jag också kunna tänka mig :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hallå, fattade jag rätt...ni kommer på lördagen men ligger inte över..men är du med och säljer saker...vet ju att du reserverade en plats tidigare...kram

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir att det gick bra på ridturen igår!!!! Blir allt liiiiite sugen. Fast jag vill inte ha träningsvärken från helvetet, den kan jag hoppa över. ;)

    Kram och pöss!
    /Linda

    SvaraRadera
  5. Hade varit konstigt om du inte hade haft ont.
    Vilken fantastisk solnedgång, du är så duktig på fotografering!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder....och vad kul att det gick bra..jag har ridit islandshäst några gånger bara ,men jag gillade tölten man satt som i en fåtölj och bara for fram kändes det som
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Hmmmpf härligt att det kändes bra att sitta opp igen på hästryggen... Ja en annan hade vart vettskrämd, eller kanske inte för jag hade inte hoppat upp ;-) hehe

    Det går hästar förbi vårt hus, ganska ofta faktiskt nu är det så att lille Noah är stört förtjust i dessa hästar, han har tom börjat reflektera över "hov-ljudet" skriker da da och bankar på dörren!
    Hjälp ska det inte bli en hockey kille???!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att du hade fel när du trodde att du inte skulle rida igen:-)
    Själv har jag inte ridit på en vecka, eftersom "tjockisen" gick och fick en rejäl reva på sidan, precis under sadeln.
    Inte konstigt förstås som han dundrar fram över stock och sten i hagen, men han brukar faktiskt klara sig bra utan skador.
    Har väl rivit sig på någon vass gren...
    Det verkar som om du har fullt upp i sommar då, men ridning, jympa, promenader och kanske en och annan båttur? :-)
    Kram Maria

    SvaraRadera