tisdag 11 juni 2013

Tidig morgon...*gäsp*

Känner mig lite som Queen of Blocket... typ
eftersom det är rejält tryck på våra annonser.

Om vi får sålt nåt då?
Det visar sig framåt helgen, när prylarna
ska hämtas...höhöhö.

I morse vaknade vi av ett sms kl 04.30...

...någon ville ha en av skänkarna.

Och det går väl för sig...

Man får skylla sig själv om man har ljudet på
när det gäller mobilerna.

En av skänkarna, den vitlaserade vill "alla" ha.
Det ringer hela tiden. Jag var nog för billig.
Men att ändra pris, starta budgivning el sånt, det
sysslar vi inte med. Schyssta puckar ska det va.
Så den är reserverad till den första som bestämde sig,
en reservköpare är meddelad och nu tar jag bort annonsen.

Vi har varit med om en del olika varianter genom åren,
när man svarat på annonser om saker som ska säljas.
Man åker miltals för att få höra att de sålt redan...
trots att man blivit lovad, fått första tjing.
Lite djungelns lag, eller vad säjer ni?

Tungt i luften, lite kletigt så där... men bra dag att 
göra inomhusarbete. Idag röjer vi på kontoret, som 
halkat efter lite och antagit roll av skräprum.
Det ska bli ordning här nu... eller så läser jag lite
i en av mina nynerladdade böcker. Ann Rosmans nya...

Igår var det så här fint nere i hamnen. 
Det börjar fylla på med båtar.

4 kommentarer:

  1. Halv fem. Vart har vanlig god uppfostran tagit vägen? Man må vara hur angelägen som helst, men vissa saker gör man bara inte, tycker jag. Men jag är rätt sträng av mig.

    Har ingen större erfarenhet av att sälja/köpa på nätet, men har ju hört alla möjliga varianter. Där gäller också vanligt folkvett, egentligen.

    Härligt väder idag igen! Lite tjockt i luften, men det gör inget.

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig köpt något på nätet, men jag är för gammal för sådant.
    men jag vet många som lyckats med den handeln.
    Jag bara var nyfiken och tittade in ett tag.
    Det var ett trevligt besök, tack från mig

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog vara lite dum snäll med annonser... Ibland är det tryck på vissa och då vill jag inte vara elak mot den som var "först" men sen om nr två är mer angelägen än ettan och sen ringer trean och kan vara där om en timme???
    Ja hur gör man egentligen??? Om man mailar så anser inte jag att man är jätte angelägen att köpa, eller? för man vet ju aldrig när de svarar på mailen... en del lånar ju andras mail..
    men halv fem? guuu vad tidigt, är det någon tidsskillnad i Sverige hehe..
    Men kul att det blir sålt så ni själva slipper släpa och dra iväg det :-)
    Idag har jag jobbat, efter jobbet gick det i ett, sen blev det en joggtur och nu slappr jag i soffan.. Jobb imorgon också!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att du är likadan som jag med annonser. Jag håller saken till den som ringer först, sätter de andra i kö och lovar ringa upp dem ifall person ett inte tar det. Vilket person ett alltid gör.. Ni får det säkert sålt här nu i helgen, åh kan riktigt känna den där härliga känslan när man står där med pengar i näven och ser någon åka iväg med grejen som nyss var min.. lika glada är vi båda två! Kram!

    SvaraRadera