onsdag 5 juni 2013

Tunga artilleriet...

Nej nu får det vara nog, sa jag och slog näven i bordet.

Imorse, strax efter kl 6, så satt vi vid frukostbordet.
Vi diskuterade den lilla fågel som hållt sig runt här
(årets underdrift,,,, hållt sig runt, hahahaha)

Och att han var tillbaks igår igen.
Denna gången så har han nöjt sig med
att sitta på styret på flakmopeden som
står parkerad utanför köksfönstret.
Där har han perfekt insyn...

Ibland så sitter han på andra sidan huset,
på en av altanstolarna, och kikar in.

Som tur är så har han slutat flyga in i rutan.
Lärt sig av misstaget, kanske?


Men imorse, då hade han kallat in det
tunga artilleriet.
På samma plats som den här lilla dunbollen
brukar sitta, satt nu en stor, vacker svart och vit
skata!

På altanen utanför altandörren. Sen flyttade den
sig till samma altanstol som den lille brukar sitta på
och sen på gabionen...
Då fick jag nog!
Schasade bort den,,,
Om den lille är tillbaks?
Nuskavise...
Näe han har inte gått på sitt skift ännu...


Jag har en liten teori, ännu en,
att den här lilla fågeln är en flyttfågel.
Den har tidigare haft sitt bo precis här,
där huset är byggt...

Det lär vi ju aldrig få veta...
ifall ingen av mina läsare kan
tala med fåglar, förståss...

Det är lite så här..




Nu är det helg mittiveckan igen, och vi åker till gården,
så jag har öppet ifall nån vill kika in i Loppisen

Öppettid ca 9-15 typ...


9 kommentarer:

  1. Åh, men tänk vad sorgligt om din teori stämmer!
    Tänk att komma hem efter en längre resa och upptäcka att ens hus var borta, och istället stod där ett köpcentra eller nåt istället!
    Vår 6-åring hade i alla fall älskat din situation, för han är helt galen i fåglar!
    Lusläser fågelboken, ritar fåglar och googlar med min hjälp efter olika fåglar.
    På morgonbollibompa visade de en film om kondorer för en stund sedan. Lycka:-)
    Själv så hade jag en liten sädesärla som var väldigt "på" här igår, när jag fixade i trädgården. Men den var bara söt:-)
    Kram maria

    SvaraRadera
  2. ååh lilla pippin, ja tänk om det är så.. du kanske kan dressera den lite och ha en som husdjur.. eller kanske inte.. himla kul bloggämne blir det ju i vilket fall som helst - kul läsning för oss som slipper ha problemet precis utanför fönstret. Hoppas den lille hittar ett nytt hem snart! Kram!

    SvaraRadera
  3. Kan han inte få bo hos dig då?..:0))
    Ha en supertrevlig helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ibland fattar man inte vad man ska ta sig till, men det måste ju vara något speciellt som den vill. Du får väl hoppas den har gett upp när du kommer hem igen! Ha det så härligt på gården nu! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Jag ser framför mig hur det snart står en stridsvagn utanför er för att fixa fåglarna :)
    Hoppas ni får det riktigt mysigt i helgen! Kram

    SvaraRadera
  6. Han verkar vara ett irritationsmoment hehe... haha fick mig ett gott skratt när jag såg "Kalle Anka"
    Ja men tänk om han har bott där.. men kommer flyttfåglarna själva?? ja du hör ju mina fågelkunskaper hahaha
    Fredag?Onsdag? ja hur blir det nu!!!
    Så trevligt att åka till gården :-) Själv ska jag på familjeutflykt på fredag, mannen hittade en bil i Lidköping eller Linköping?? öööh kom inte ihåg.. så långt!
    Sen var jag förbi Ikea och fick hem Albert så nu är han trygg, imorgon skall han målas sen skall han piffas till ännu mera...

    ha det så bra på gården och lycka till på loppisen

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  7. Hejsan kikar in och önskar dig en varm och skön helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Ja, man undrar vad han vill...tänk om han bodde där före er...
    Vi har sädesärlor här som anfaller speglarna på bilen. De är helt tokiga och smutsar (skiter) ner bilen också. Antar att de tror att det är en annan fågel de ser i spegeln. Vi får sätta plastkassar på speglarna. Men de har faktiskt lugnat ner sig nu.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Har du haft loppis igen det har jag missat.
    Här är det förkylt och ynkligt;)
    Ha en fin Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera