måndag 5 augusti 2013

Ajm back!!!

Å vad en månad kan gå fort och ändå så långsamt! Nu har bloggen haft en månads semester. Vad jag har gjort under den tiden? Njae intesåvärstmycket---



En resa till Norrköping för att träffa bloggvänner och vara med på Fin-loppis hos Viola

Jag och min bloggkompis Irene Skifferhuset och Lantligt Anno1785 styrde kosan mot Norrköping för att bo på Hotell President i två nätter. Hon kom från Dalsland och mötte upp vid gården, sen körde vi vidare uppåt.
... hotellfrukost så man står sig...
Lördagen var varm o solig och Irene, tack kära vän, hjälpte mig att ställa i ordning borden, bära o släpa kartonger, packa upp, sälja grejor, och hoppa in när jag fick solsting och plötsligt inte kunde räkna ens enklaste addering... för att sen packa ner resterna... Sen drog vi iväg för uppfräschning och så tillbaks till Vikbolandet och alla nya o gamla bloggvänner för en god middag.
Om vi sålde nåt? Jadetkannitro! Och så träffade jag både nya och gamla bloggvänner. Det, bara det, är värt resan...

Jag hade bla a med en gammal brudklänning som en tjej köpte. Jag tror den var sydd för henne! Vi mätte och den blir perfekt! Om hon skulle gifta sig? Ja men kanske inte nu, var svaret. Härligt!

En gammal väst, eller ytterklänning från tidigt 1900-tal (Gatsby-look) sålde jag också, och blev så glad när jag fick se den på sen...

Om jag köpte nåt? Ja faktiskt! En supersnygg trench. Min gamla hade ju blivit lite för stor, om man säger så... fungerar bättre som tält. 
Så denna blev perfekt! Kändes lite märkligt att handla ytterplagg i värsta/bästa sommarvärmen...

Söndag morgon, hotellfrukost och så styrde vi kosan hemåt gården igen. Denna gången på andra sidan Vättern, via Motala och Karlsborg. Stannade på Butik Östergården i Väring, tog en fika och handlade lite. Två fina tjocka muggar blev det där....

Ja sen så har det varit väldigt mycket med gården. Det börjar bli väldigt tomt där nu. Nästan alla möbler är sålda (de som inte kommit med hit ut till ön). Men oj, vad det finns att röja ännu.

kakelugnen i lilla rummet, drickamålad dörr...
Vi börjar få i ordning lite mer ute på altanerna. Två har slagits ihop och blivit en, med stora planteringslådor i gran( f n tomma, växter kommer i höst) och svarta kompostgaller som staket. Nu får Lilleman gå ut som han vill, och kan gå runt och kika, precis som han vill. Det finns nu två dörrar ut hit. Perfekt för att vädra igenom lägenheten... 

Efter stormen och ovädret i lördags (som vi upplevde på gården) hade en av de jättestora o tunga lådorna flyttat sig en bit, lilla runda glasbordet låg upponer (men var helt!!!) och stolarna stod hullerombuller...


flera sköna platser för både hund o människa
Och mer då?
Jo så hade vi vår 23e bröllopsdag igår (den 4e augusti). Den tillbringade vi med att röja på gården (byggmaterial som skulle sorteras mm), och på hemvägen stannade vi i Grästorp och åt grillat. Fastän vi grillat både lax o kött under helgen... kan man få för mycket grillat? Svaret är nog NEJ.

I alla fall... det blev en hamburgare av nötkött (ingen sån färdigmodell, inte) och en massa annat gottigottgott... inte precis nåt som ingår i min vanliga diet. Men... ni ska tro att man känner av den feta maten sen. Magen protesterar...och inte åt jag allt heller. Lilleman var nöjd med den doggiebag (grön servett) som jag kom ut med till honom sen...

Här gör vi en liten brake i skrivandet av inlägget, Lilleman och jag, och går ut och spanar efter helikoptern som flyger över här... det hörs väldigt mycket här uppe på berget, och de kommer så nära... spännande tycker vi båda.

Mer då?
Njaaeeee,,, vi kör på som vanligt med mathållningen förutom det ni sett här... jag håller vikten (nåt hg hit o dit...)
Vi har varit en sväng upp till Grebbestad på Sportshopen och jag har köpt lite nya kläder för träning...

Vi promenerar, fort ibland, sakta ibland, Lillis o jag. Flera gånger om dagen får det bli. Vi solar, vi kollar på TV, läser och surfar... vi städar  (haha väldigt sällan....) och inte är det synd om oss, inte.

Kommande event?
Nu framöver ska vi på Vinmässa, vi ska på exklusiv visning på Havets Hus i Lysekil, jag ska fylla 60, vi ska åka en tur "neråt" till Danmark o Tyskland, sen vetesjutton, här har inte planerats mer...

9 kommentarer:

  1. Hejsan goaste!
    Äntligen är du tillbaka.

    Du verkar ju ha haft det gott och en massa skoj har du hunnit med.
    Först kan man tycka att man inte gjort så mycket men sedan så räknar man ändå upp en hel del äventyr .
    Att träffa bloggvänner måste ju vara hur kul som helst.......................har varit väldigt dåligt med det för mig, tyvärr.
    Inte en enda jag sprungit på..............

    Bra ni verkar ha ordnat det med er uteplats...........

    Ha en fin dag,
    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  2. Kul att du är här igen! Det verkar vara ganska dött i bloggvärlden, den har tagit semester över lag, alldeles för varmt! Förstår att du fick solsting hos Violan, jag hade inte kunnat drömma om att det skulle vara så mycket folk där. Jag vimsade runt och såg nog inte ens hälften av vad som fanns. Vilken sommar vi har! Och framtidsplaner har du också! Här går vi "bara" och sliter och jobbar :( Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Bloggen kanske hade semester men inte du ;-) du har ju gjort en massa roligt under dessa fyra veckorna!
    Frågar någon mig så har jag inte gjort något speciellt men det har jag ju om jag tänker efter..
    Så roligt att det gick bra på loppisen :-)

    Och planerna framöver låter ju toppen dom med!!
    Jag har inskolning på dagis att se fram emot, om man nu kan se fram emot sånt ?! Blir ju helt hispig han sitter ju som ett plåster på mig! Skönt att min man ska ta det mesta eftersom nästa vecka börjar jag jobba, men tillbaka som innan 2-3 dagar i veckan sen i sept blir det på allvar igen...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Fullt ös på din bloggsemester, det förstår man! Och trevligt verkar du ha haft det också. Och gjort många utflykter.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka!
    Du har fyllt dina dagar med mycket trevligheter ser jag...härligt!!
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Verkar ha varit en bra sommar för dig hittills.Lagom mix av nytta och nöje.
    Ha det så trevligt på vinmässan, och grattis till 23:åriga bröllopsdagen:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Härligt! Har saknat dina Goa inlägg! Grattis på bröllopsdagen i efterskott! Vi firar vår andra idag så det blir snart picknick i Borgheseparken. Snygg trenchcoat - precis en sån har jag haft!! Eller om den fortfarande finns kvar i mammas å pappas garderob.. Hmm. Underbart ni har det och Lilleman har det gosigt! Kram!!

    SvaraRadera
  8. Hej kul att du är tillbaka igen..och roligt att ses igen ..det ar en härlig dag hos Violan
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Välkommen tillbaka! Du verkar haft en helt underbar semester, stort grattis på bröllopsdagen i efterskott.

    SvaraRadera