onsdag 14 augusti 2013

ambivalent...

Jag känner mig så kluven.
Jag vill gärna fortsätta blogga
men denna bloggen har utvecklats
till nåt som jag inte känner igen.

Förr, då vi bodde på gården, så
var allt mycket enklare.
Det var våran gård, våra saker, vår
trädgård (om än så vildvuxen) och 
alltid finns det nåt att skriva om.

Nu, när vi bor här ute på ön, i ett
sommarparadis, en semester-ö, så
känns det som om allt jag visar redan
har visats. De bilder som jag tar på 
våra promenader har redan tagits i
många upplagor, förevigats på nätet,
och kommenterats.

Mitt ganska tråkiga liv, vår lägenhet som
inte förändras mycket (jag gillar när det är som det är)
är inte heller så värst mycket att nämna om.

Hunden, ja den goa Lillis, han är källan till mycket glädje.

puss, morsan, var inte så grinig...

Mitt nya liv är nu bestående av saker som inte fanns på
kartan i mitt tidigare liv.

Därför...
har jag beslutat mig för att
fundera ut en ny blogg.
Ett helt nytt forum för mina tankar. Kanske skulle jag skriva
om vikt och mat, men jag är inte bra på det där.
Jag slarvar och hatar att laga mat. Jag tränar inte
så där värst ambitiöst så det är värt att nämna.
Jo jag har gått ner i vikt, och jag stannar kvar där, men
så mycket mer är väl inte att orda om det.

Däremot... så skulle jag vilja skriva om saker som händer,
saker som engagerar, som upprör. Jag skulle vilja sticka ut
näsan och berätta vad JAG tycker. Men jag vet inte om 
jag orkar ta allt skit som man säkerligen kommer att få...

Därför är jag ambivalent. Stay or go for it...

6 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner! Ofta är ju livet inte så händelsefullt, jag säger ofta till Fina att allt är som vanligt, gu ske lov. Men ibland känner man att man skriver om så betydelselösa saker, som inte intresserar någon. Men.. skriv för din egen skull, om du har ett behov, skriv lite uppkäftigt ibland och se vad som händer, jag tycker inte att du behöver byta blogg! Du är DU! Kramar från Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Här är en till som förstår dig. Inte alltid lätt att hitta på saker att skriva om som jag inte redan har nämnt 500 gånger.

    Jag tycker du ska satsa på att skriva en blogg där du skriver precis som du känner om saker som intresserar dig. En blogg har man ju ändå mycket för sin egen skull och då ska man ju också känna att det är kul att göra alla dessa inlägg. Go for it!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din blogg -a lot!!!!
    Såklart det inte alltid är lätt att hitta på vad man ska skriva, för mig har varann dag känts bra under sommaren!
    Skriv om vad du vill, jag hänger kvar här hur som! (Vilken hjälp jag var) men jag tycker också go for it!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Kanske prova med ett veckotema, ur DIN synvinkel. Ena veckan hav, sen kanske hund, sen kanske musik, inredning, mat, träning, filmer, väder, kläder, träning, årstid, högtid, böcker, vin, ja whatever? Vill ju inte att du ska sluta..

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas innerligt att du fortsätter blogga här, gillar att komma in till dig då och då.
    Inte tröttnar jag heller på dina vackra kort från dina promenader eller på söta lilleman.
    Att det ibland känns som om man visar samma hela tiden känner vi nog alla men vad gör det!!?
    Ha de bra vännen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen dig så väl i dina tankar, en blogg ska ju vara rolig att driva. Det är superviktigt att det handlar om något som engagerar dig.

    Min blogg är ingen superförändring jämfört med den andra, men den är ändå lite mer jag. Kravet att visa upp ALLA tapetnyheter är borta, när jag visar upp nyheter är fokuset ett annat nu än tidigare, mer mitt eget. Jag bloggar när jag hinner och när jag känner för det, inte minst en gång om dagen som var mitt krav tidigare.

    Fundera över hur du vill gå vidare, det kommer bli bra. Ibland måste man bara kasta sig ut och testa sig fram, det löser sig, jag lovar. Och du, jag hänger mer än gärna med på dina promenader för det är ingen annan än du som visar ditt perspektiv från den promenaden och jag gillar ditt perspektiv :)

    Kram!

    SvaraRadera