fredag 30 augusti 2013

Hemma-dag

Fredag-hemma dag
you wish...

Oj ropar husse, de har halva priset
på allt på Jula. De flyttar till nytt
ställe på Torp-området!

...men jag måste ju...
... kan inte du?...
... du får en lista...

Jag hade tänkt städa mitt kontor,
sätta in papper i pärmar, sortera i lådorna
och möblera om lite på stora byrån
(där allt brukar hamna som man inte
vet var man ska lägga det...)

provrörsstället funkar bra till pennorna
Ok då, sa jag

då kanske jag kan köpa
lite kontorsprylar

jag älskar pennor
och saxar
och pryttlar

och så lite nyttiga
bläckpatroner
till skrivaren
kanske



Igår var vi en snabb sväng till gården
husse skulle klippa gräset
men det visade sig att vår underbara granne
redan hade gjort det.

Så vi fixade med lite allt möjligt istället
jag städade ur några kökslådor och skåp.

Lilleman rusade runt
som vanligt
det är härligt att vara
lös o ledig
och instängd på en
"liten" tomt på ca
ett hektar... typ

Idag är han så här pigg...

Han ska åka ner till
garaget
med husse sen.


5 kommentarer:

  1. Oj så trött han såg ut, fattade först inte hur han låg! Fick titta två gånger! Hemma, ja det är vad vi har varit hela sommaren! Känns lite tråkigt ibland, men vi har och har haft en underbar sommar. Men ibland kan hemma bli lite enformigt! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Lilleman ser verkligen helt utslagen ut!! Men så skönt att få springa lös för honom...
    Ärligt så hade jag velat ha en "hemma-vecka" själv, ok familjen kan komma tillbaka till middag :-) men det är så mycket som behövs plockas med (samlar mycket papper på hög) som du skrev, har korgar och lådor som skit hamnar i för att jag inte vet var jag ska göra av det!
    Så en vecka eller ja några dagar iaf E N S A M skulle passa perfekt ;-)
    Imorgon ska jag på 35års fest och mannnen ska till Skara med Wiggo på hockeyläger och minstingen får åka till farmor... sedär lite ensam! hihi..

    Hoppas att du hittade allt på Jula

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Oh, nej, har jag missat det. Jag är tokig i allt som har med pennor och papper att göra, jag också. OCH skruvar och verktyg! Jag älskar att gå i järnaffärer och när vi bodde i storstan kunde jag åka in till en affär som var rena drömmen, dom sålde fortfarande spik i lösvikt och så där. Ett eldorado!

    Först när jag såg din bild trodde jag det var en massa paraplyer!!! Det har ju varit lite regn idag emellanåt.

    Lilleman trött, jo, man förstår ju det.

    Trevlig helg, kram
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Hihi det var vad jag kallar utslagen hund! Ibland är det nästan så man undrar hur de mår egentligen.. hihi. Kul att han hade det så roligt! Kontorsprylar är jättekul. Färgglada postitblock och fina pennor. Jag är väldigt kinkig när det kommer till bläckpennor. De får inte smeta för jag är vänsterhänt och lägger hela handen i. Ändå kommer jag hem med blå händer nästan varje dag. Ibland har jag till och med lagt näven i en stämpel och kommer hem med roliga symboler på fingrarna. Hittade du några skojiga saker idag? Jula kan vara rätt kul, fast jag är arg på deras vakuumpåsar som bara släpper in luft.. Hoppas ni har en mysig fredagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jösses, så trött han ser ut!
    ...och så han ligger.
    Tyckte först det såg ut som en spräcklig orm som låg där( ursäkta mig Lilleman ).
    Har fått den där mannen som blev ormbiten på hjärnan ,han med alla giftormar i sin lägenhet. Usch!!!!!!!!!!

    Ha en skön helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera